Multirulle till gäddspinn!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multirulle till gäddspinn!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ja men nu skulle ju inte Ts trimma...Man behöver inte röra en prorocket för gäddspinn,det är ju det den är gjord för mer eller mindre.Men det går att pyssla vidare om man vill. Ungefär som att chiptrimma en bil,helt onödigt egentligen men vissa gör det ändå.

Kommentera

Man behöver inte röra en prorocket för gäddspinn
      Helt rätt där blir den lagom, inga modifieringar behövs, dock har jag gjort av med mina Pro-Rocket och gått över till CS Rocket, tycker kvalitén känns bättre på dom men det är en smaksak.

Kommentera

Jag kör en Rocket 5501 själv, den passar grymt bra till det fisket

Kommentera

Har nu klämt både på rocketen och Lunan. Jag har nu bestämt att Lunan kommer sitta på spöt i vår. Gillar som sagt kupade gavlar till skillnad från de flesta här inne och den kastar grymt bra utan trim. Däremot kanske en trimmad rocket får chansen på HÖ spöt inom en snar framtid.
          /H

Kommentera

Ha,ha . Se inlägg #10... ;-). Säkert ett bra val,de lär ju va bra.

Kommentera

Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
              Ha,ha . Se inlägg #10... ;-). Säkert ett bra val,de lär ju va bra.
              Jo du fick rätt!!!
              Har tidigare provfiskat lite med Lunan och det är det som gjort att jag fastnat för den. Gillar att den inte behöver fixas från kartongen för att vara bra. Däremot hade jag köpt en JB om den fanns i högervevat för den jag hade såldes fort då jag inte kan veva med vänstern, men den kändes stabil.
              /H

Kommentera

Tycker nog de flesta rullar är helt ok och behöver verkligen inte "fixas" för att
                funka alldeles förträffligt. Skulle nog även vilja sticka ut hakan och påstå att en Rocket presterar bättre än en Luna rakt ur kartong. Att det sedan är kul att fixa är en helt annan femma..

Kommentera

Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
                  Tycker nog de flesta rullar är helt ok och behöver verkligen inte "fixas" för att
                  funka alldeles förträffligt. Skulle nog även vilja sticka ut hakan och påstå att en Rocket presterar bättre än en Luna rakt ur kartong. Att det sedan är kul att fixa är en helt annan femma..
                  Vad tycker du rocketen gör bättre än Lunan? Blir nyfiken när du sticker ut hakan. :-)
                  /H

Kommentera

Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
                    Vad tycker du rocketen gör bättre än Lunan? Blir nyfiken när du sticker ut hakan. :-)
                    /H
                    Hej! Det jag värdesätter mest hos en multirulle är hur bra den kastar, behöver inte vara längst, men den ska kasta tillräckligt långt utan allt för stort besvär. Där tycker jag Rocket-rullarna är svårslagna..rakt ur kartong. Har bara provat Luna 300 under något fåtal kast så jämförelsen kanske haltar eller så. Men jag tycker inte att den når upp till en Rocket, även om den är mycket, mycket fin som rulle!. Punkt 2 är att slirbromsen på ABU-rullarna är väldigt bra sedan man bytte till Kolfiberlameller för några år sedan. Personligen så tycker jag att deras bromsar numera slår både de som sitter i Daiwas och Shimanos rullar som standard. Ingen tvekan om att Luna 300 är en riktigt fin Lyxrulle med grymt fin gång, bra kastegenskaper och med kraftfull invevning, men mest rulle för pengarna går tveklöst till Rocketen i min värld..

Och återigen, de flesta moderna rullar presterar väl helt ok som de är vid köp, men i princip allt kan modifieras och fixas till att bli bättre om så önskas.. även Shimano och Daiwas prylar.

Kommentera

Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
                      Hej! Det jag värdesätter mest hos en multirulle är hur bra den kastar, behöver inte vara längst, men den ska kasta tillräckligt långt utan allt för stort besvär. Där tycker jag Rocket-rullarna är svårslagna..rakt ur kartong. Har bara provat Luna 300 under något fåtal kast så jämförelsen kanske haltar eller så. Men jag tycker inte att den når upp till en Rocket, även om den är mycket, mycket fin som rulle!. Punkt 2 är att slirbromsen på ABU-rullarna är väldigt bra sedan man bytte till Kolfiberlameller för några år sedan. Personligen så tycker jag att deras bromsar numera slår både de som sitter i Daiwas och Shimanos rullar som standard. Ingen tvekan om att Luna 300 är en riktigt fin Lyxrulle med grymt fin gång, bra kastegenskaper och med kraftfull invevning, men mest rulle för pengarna går tveklöst till Rocketen i min värld..

Och återigen, de flesta moderna rullar presterar väl helt ok som de är vid köp, men i princip allt kan modifieras och fixas till att bli bättre om så önskas.. även Shimano och Daiwas prylar.
                      Jag tycker precis tvärtom, Lunan har en helt annan kontroll och stabilitet när man kastar, Rocketen är helt ok men kommer inte i närheten av Lunans kvalitet och funktion i mitt tycke.
                      Men men mycket är ju just tycke och smak, försök att få känna o klämma på rullarna och helst provkasta.
                      Lycka till!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                      231 svar
                      32 114 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Gösalf