Problem med ambassadeur EON och frikoppling av spole - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med ambassadeur EON och frikoppling av spole

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Problem med ambassadeur EON och frikoppling av spole

Hej!
    Jag har fått ett självförvållat problem med min rulle efter att ha servat en ambassadeur för första gången. Det är en ambassadeur EON6600 som frikopplingen av spolen inte fungerar efter att jag monterat ihop den igen. Jag måste ha glömt något men har skruvat ner och satt ihop den flera gånger med en otydlig sprängskiss utan att hitta problemet. När jag trycker på tumtangenten så frikopplas spolen men den stannar inte frikopplad och det kommer inte "klick". Tumtangenten stannar inte heller i läget som den ska göra när man trycker på den.

Har ni någon aning om vad som är fel? För som fattig student så slipper jag gärna lämna in den inför fiskesäsongen. Det var första gången jag servade en ambassadeur och passade på att stoppa in ceramiska lager också. Tack på förhand!

Hej kan inte hjälpa dig riktigt, men som jag förstått det från sprängskissen så är frikopplingen liknande som på nyare ambor-

Det ser ut som att det är två armar som rör sig vid frikoppling en på vardera sida.

En av dessa armar ska hålla kvar frikopplingen tills du börjar veva. se till att den låser när du fri kopplar.

Antar att det är den på vev sidan, då dreven ska utlösa armen så att den åter kopplar.

Hoppas det hjälper lite i alla fall!

här har du en sprängskiss annars!

Explore Abu Garcia’s wide range of high-quality rods, reels, and gear designed for anglers of all levels. Elevate your fishing experience with innovation and reliability from Abu Garcia. Free Standard Shipping On Orders Over $50.

Edit: efter lite mer kollning, så lägger jag ett ogrundat påstående att armen på icke vev sidan som är kopplad tum tangenten, är kopplad så att den åter kopplar spolen då dreven driver linspridaren på något sett.... MEN DETTA ÄR HELT OGRUNDAT OCH RENT HYPOTETISKT....
    Senast ändrad av Guest; 2012-04-01, 19:58.

Kommentera

Plockade isär hela rullen än en gång och försökte sätta ihop den "fel" istället. Då trillade poletten ner! En pytteliten sak som jag vänt fel och hade en lite pigg som stack ut mindre än en millimeter gjorde hela skillnaden. Tack för att du tog dig tid ändå!

Kommentera

Eon är lite annorlunda men inte omöjliga. Här finns länk som bra komplement till sprängskiss :http://www.realsreels.com/servicing/...%20Service.pdf

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
        Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
        41 svar
        32 360 visningar
        18 gillar
        Senaste inlägg Micki.S