trasig haspelrulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

trasig haspelrulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• trasig haspelrulle

Tjena

Förvarade haspelrullen i garaget under vintern och där blev det ibland minus grader. Skulle då packa inför en fiskeresa i februari och ville packa ned min haspelrulle av mäket Mitchell, jag ville då att den tar så lite plats som möjligt därför ville jag skruva ner veven om ni vet vad jag menar. Det som hände var att plastet som man skruvar med gick av troligtvis pga kylan, hur fixar man detta? Går det ? påverkar det rullen, smuts osv ?

Du får väl köpa en ny rulle. Mitchell är ju inget lyxmärke. Köp en Okuma hos Hi-sport med runt 10 kullager för runt 800 kr och få en kanonrulle.
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
      Du får väl köpa en ny rulle. Mitchell är ju inget lyxmärke. Köp en Okuma hos Hi-sport med runt 10 kullager för runt 800 kr och få en kanonrulle.
      För 799kr kan du köpa en Penn Sargus på Svenskfiskeshop...

Kommentera

Misstänker att elanen syftar på Okuma Epixor ef30f, vilket är GRYMT mycket rulle för pengarna. Föredrar den framför Sargus alla dagar i veckan, och då är jag en förespråkare för Sargus. Däremot bör det gå ganska lätt att kontakta Pure Fishing och få tag på en reservdel till din Mitchell-rulle

Kommentera

Beroende på hur länge sen det var du köpte rullen så borde du kunna reklamera den och få den lagad, rullen ska inte gå sönder av lite kyla!

Du har rätt att reklamera inom tre år om du kan visa att felet ligger hos tillverkaren, i det här fallet att plasten är dålig, och inom sex månader från köp ligger det på säljaren att bevisa att felet uppstått genom att du gjort något fel. Det skadar aldrig att prova!

Kommentera

Carl Holmberg vet vad han snackar om, vilket är få förunnat nuförtiden känns det som

Läs mer om reklamationsrätt på Konsumentverkets hemsida: http://www.konsumentverket.se/sv/Lag.../Reklamation-/

Kommentera

helt otroligt att man kan få så många svar, blir alldeles till mig av lycka !!!

Rullen är relativt gammal och kvitto har jag inte kvar, tror ni att det går att reklamera även om kvitto saknas ?

Kommentera

Kvitto är inget krav, man ska kunna styrka att den är köpt i butiken till exempel med kontoutdrag, i ren juridisk mening så räcker det om man har ett vittne som kan styrka köpet. Om man känner dom i affären så brukar det inte vara något problem!

Kommentera

Men herregud, det där är ju mer eller mindre en förbruknings-artikel, så gå in å be att få en ny bara.., det lär iaf inte kosta butiken en enda krona, utan dom kan säkert få sig tillskickade en näve skruvar från tillverkaren..

Kommentera

hehe blir nog ingen reklamation trots allt, kanske använder rullen som "back up" om ni vet vad jag menar ) jag är ägare av två epixor rullar från okuma, en större och en mindre. Kan bara säga wow i förhållande till prisklassen, fick två för 1200 när det var rea!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                    231 svar
                    32 090 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gösalf
                    av Gösalf