Ursprungligen postat av Max Vallius
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Power-vev till Amb Rocket för spinnfiske efter gädda
Collapse
X
-
SimpZeN
Det blir aningens lättare att fiska långsammare med längre vev. Aningen skönare också (enligt mig) Det blir så att man naturligt vevar långsammare om man flyttar armen mer.. tycker jag då.
Jag kör en blå 45 mm Ut-vev på min c3a (5,3:1 utvx lika som raketen) Inte upplevt att det är svårt att hålla nere tempot, mer än att man själv vill få hem betet och kastat ett nytt kast.
Kommentera
-
Helt ärligt så förstår jag inte riktigt hur detta gått tillUrsprungligen postat av Max Vallius Visa inläggKörde en tävling i vår
Med en Powerhandle vev på min Rocket
då jag gillar den skarpt på Revo toro winch .
Det slutade att veven på rocketen släppte från rullen och hamnade i vattnet .
tydligen så vill inte en butik i Sthlm montera rocket rullarna med Powerhandle veven längre .
Jag förstår dom .
Om man monterar veven korrekt, med muttern och låsbrickan med sin skruv, så finns det inte en chans näst kärnvapenexplosion att den ramlar av. Har en Revo Power Handle på min CS Pro Rocket och har tidigare haft samma vev på en vanlig 5000 classic och aldrig haft några problem. Vad hände egentligen?
Kommentera
-
Jag diggar längre vev oxå! Det är mkt skönare att fiska med längre vev.
//TSenast ändrad av tonyex; 2012-10-09, 14:43.
Kommentera
-
På några av mina äldre rullar har man en kromad hatt som passar över muttern man spänner, sedan har man en bricka som passar över hatten , denna bricka har ett litet hål som man skruvar den lilla skruven genom, en sådan bricka borde man kunna bocka till så den passar oavsett tjocklek på vevenKollade lite snabbt igår och med en tjockare vev som tex den från Toro då kan du inte skruva på den lika ordentligt.
Annars borde man kunna ta skruven från en äldre classic rulle som har en ända stor plasthatt sittande över både fästmutter och det lilla skruvhålet, tror dom skruvarna är längre..Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-10-09, 18:42.
Kommentera
-
Ok, stort tack för att du tog dig tiden och kollade Vert!Ursprungligen postat av Vert Visa inläggKollade lite snabbt igår och med en tjockare vev som tex den från Toro då kan du inte skruva på den lika ordentligt.
Kommentera
-
För att ge en annan synvinkel på det hela...
Varför inte bara byta utväxling?!
Du vill inte använda ett handtag som är så tjockt att du bara kan skruva ett varv på muttern innan den lossnar. Då kommer du dra sönder gängorna om du inte kör rostfria utväxlingen avsedd till JB vilken lär hålla lite bättre, men förmodligen inte bra nog.
Skulle själv inte vilja stå och veva med ett stort långt handtag. Speciellt inte med alla kläder man måste ha på sig när man brukar fiska långsamt...
Kommentera
Foton
Collapse
-
Satte in 1x karbonskiva och 1x av orginal 3x filtringar så nu är bromsen helt perfekt så det är redo...3 Foton
-
Kanal: Rullar
2025-09-04, 11:02 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
|
41 svar
32 217 visningar