Ambassadeur ZX Mörrum 3600 vs Revo MGX vs Calcutta 200 TE DC till HÖ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur ZX Mörrum 3600 vs Revo MGX vs Calcutta 200 TE DC till HÖ!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ja det står mellan Mörrum och DC, ska bara intala mig att det är Ok att spendera pengarna...det som är jobbigt är hur jag ska motivera vilken av rullarna jag "BEHÖVER". Enligt mig är båda rullarna dyra så det som avgör är vilken rulle som ger mest mångsidighet och valuta för pengarna.
    /H

Kommentera

Enligt mig är båda rullarna dyra så det som avgör är vilken rulle som ger mest mångsidighet och valuta för pengarna.
      Som du säkert förstår säger jag DC´n och du kan alltid motivera det med att det finns andra tokstollar i stil med mig som slänger ut betydligt större summor på rullar och spö utan att egentligen behöva prylarna..

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
        Som du säkert förstår säger jag DC´n och du kan alltid motivera det med att det finns andra tokstollar i stil med mig som slänger ut betydligt större summor på rullar och spö utan att egentligen behöva prylarna..
        Ja det värmer att flera är smått galna när det gäller prylar. Eftersom jag har saker som fungerar redan så motiverar jag oftast mina köp med att det är roligare att fiska med optimal utrustning, särskilt när man gjort tvåtusen kast och inte en HÖ i sikte...då värmer fina prylar i fiskesjälen. Och OM en blanking kliver på känns det bra med riktiga prylar.
        /H

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Här är priset lite bättre en i Sverige och det tar ungefär lika lång tid att få rullen som om man betäller här. http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk...2-Tilbud!.html

Om man avvaktar deras priser kommer man att hitta den billigare men vem vill vänta
          Du som verkar ha handlat i danmark, hur är det med garantier? Är det 5 år som i Sverige? Har du haft problem eller åker du över till butiken och lämnar in sakerna själv?
          /H

Kommentera

Du som verkar ha handlat i danmark, hur är det med garantier?
            Det är samma garantier som här, tycker ofta danskarna är lättare att ha med och göra överhuvudtaget,, är det fel på prylarna får man oftast nytt, det är ju tex. Shimanos fel att dom säljer en undermålig rulle så butiken bara ger dig en ny och skickar tillbaka den gamla.

Dom har ett mer egoistiskt sätt att tänka vilket ofta gör nytta både på priser och garantier....

Kommentera

Hej jag har en Mörrum 3601 av senaste modellen och det enda negativa jag kan klaga på är att den får ganska branta linvinklar ute i spoländarna då linspridaren sitter onödigt nära spolen även fast linspridaren är osynkad och det medför att man måste vara noga med val av lina då fel lina gör rullen nästan obrukbar.
              Dom linorna som fungerat bäst för mig är Suffix 832, Powerpro S8S, Fireline Tracerbraid, Berkley Wiphlash Crystal och en lina från Hisport som heter Jack Sheldon och av alla dessa linor så är det nog Hisport linan som kastar bäst å längst men är nog inte nödvändigtvis den starkaste och hållbaraste och alla linor är mellan 0.19-0.24.
              Sålänge man bara väljer en lina som är mjuk följsam och hal så verkar det fungera bra och rullen förövrigt är en dröm att fiska med då man kan kasta allt från 6-7g till nästan 100g utan att göra mycket mer än att ändra cenrifugalbromsen lite.
              Jag använder rullen mest att kasta allt från 15g till 40g och då behöver jag oftast inte ändra på nånting förutom då jag använder stora sladdriga jiggar.
              Det ända jag skulle byta ut är originalkullagren som inte håller samma kvalite som rullen i övrigt.
              Senast ändrad av Evo6; 2012-10-28, 13:49.

Kommentera

Hej jag har en Mörrum 3601 av senaste modellen och det enda negativa jag kan klaga på är att den får ganska branta linvinklar ute i spoländarna då linspridaren sitter onödigt nära spolen även fast linspridaren är osynkad och det medför att man måste vara noga med val av lina då fel lina gör rullen nästan obrukbar
                Håller med dig till 100 %

Kommentera

Ursprungligen postat av Evo6 Visa inlägg
                  Det ända jag skulle byta ut är originalkullagren som inte håller samma kvalite som rullen i övrigt.
                  Schyssta lager i den rullen. Rengör och smörj om dem med RF yellow lable, så blir du förvånad över rullet

Kommentera

Har varit och klämt lite på Revo MGX rullen. Det var dumt. Blev sugen igen på denna rulle till HÖ, då jag tycker priset är ok. Mest sugen har jag varit på Calcutta DC, men har svårt att släppa MGX:en. Tror ni den kommer hålla till fisket med 20grammare?. Det som lockar är att kunna få ut mina 10grams Tobys som jag verkligen gillar, utan att använda kaffekvarnen...

Kommentera

MGX är ju gjord för dom allra lättaste betena så 10 gr skall inte va något problem, är väl lite med tveksamt om du har 30 gr beten eller mer och monterar den på ett långkastnings-spö..

Du skulle nog lika bra kunna köpa en premier för 999kr på sportfiskegiganten som en MGX om du absolut vill ha en tvålkopp att fiska med

Till Hö fiske tycker jag du ska ha en 200 storlek och då blir MGX och premier för små...
                      Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-11-03, 17:24.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      11 svar
                      3 796 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg PrN-Sweden  
                      Klistrat: Rull-terminologi av Mooki