Ambassadeur ZX Mörrum 3600 vs Revo MGX vs Calcutta 200 TE DC till HÖ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur ZX Mörrum 3600 vs Revo MGX vs Calcutta 200 TE DC till HÖ!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
    Glöm mgx till havsöring såvida de inte gått upp i en å med sötvatten. Mgx är ej godkänd för saltvatten..
    Då stryker jag MGX:en från listan. Kvar är Calcutta TE DC eller eventuellt Daiwa Lexa om den nu inte är för stor.

Kommentera

Du har ju även Curado 200/201 E7. Kastar riktigt bra, hög utväxling och tål hur mycket pisk som helst. Borde väl gå få tag på fortfarande? Tagit en grön 10+ med min

Kommentera

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
        Glöm mgx till havsöring såvida de inte gått upp i en å med sötvatten. Mgx är ej godkänd för saltvatten..
        Fast kom igen nu! Det kan inte vara omöjlig att fiska med den rullen i Sthlm skärgård?! Det står iof inte uttryckligen att den tål salt vatten det är iof bräckvatten i skärgården men dock så ska ju rullen C6 carbon plates var riktigt korrigtions tåliga. Så länge man sköter rullen borde det inte vara några problem. Eller har jag helt fel?
        http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
          Fast kom igen nu! Det kan inte vara omöjlig att fiska med den rullen i Sthlm skärgård?! Det står iof inte uttryckligen att den tål salt vatten det är iof bräckvatten i skärgården men dock så ska ju rullen C6 carbon plates var riktigt korrigtions tåliga. Så länge man sköter rullen borde det inte vara några problem. Eller har jag helt fel?
          Jag tycker att det är helt onödigt att misshandla en mgx så här, när det finns rätt många rullar som är bättre avsedda för det hårda fisket i skärgården.

Häls /T

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
            Jag tycker att det är helt onödigt att misshandla en mgx så här, när det finns rätt många rullar som är bättre avsedda för det hårda fisket i skärgården.

Häls /T
            Jag förstår att den kanske inte specifikt är gjord för det fisket, det är ju en bassrulle. Men på vilket sätt är det att misshandla den rullen, att fiska med 10-30g beten? Blir belastningen för hög på något sätt när man skickar iväg beten typ 60-70m?

Nån får gärna förklara till en om undrar.

Kommentera

Rullen kan palla det fisket "kanske", men när magnesium delar (bl. a. stativ) kommer i kontakt med bräckvatten , då blir de "misshandlade" på riktigt. Häls //T

Kommentera

Alla rullar med magnesium brukar komma med en text där det uttryckligen står att dom inte skall användas i saltvatten, tydligen har Abu missat det

Jag blev också förvånad att det var magnesium i den, tog för givet att även Abu skulle berättat att saltvatten ska undvikas..

Finns en kille här på fiskesnack som på hemsidan visar resultatet av att köra med en IVC i saltvatten kolla där om ni har rullar med magnesium och avgör om ni vill chansa..

killen kallar sig wreckbender, hemsida wreckbender.se
                Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-11-04, 19:56.

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                  Rullen kan palla det fisket "kanske", men när magnesium delar (bl. a. stativ) kommer i kontakt med bräckvatten , då blir de "misshandlade" på riktigt. Häls //T
                  Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  Alla rullar med magnesium brukar komma med en text där det uttryckligen står att dom inte skall användas i saltvatten, tydligen har Abu missat det

Jag blev också förvånad att det var magnesium i den, tog för givet att även Abu skulle berättat att saltvatten ska undvikas..

Finns en kille här på fiskesnack som på hemsidan visar resultatet av att köra med en IVC i saltvatten kolla där om ni har rullar med magnesium och avgör om ni vill chansa..

killen kallar sig wreckbender, hemsida wreckbender.se
                  öh tänkte inte på det . Det tråkiga är att det är inte många handlare som tänker på det heller. Har pratat om den rullen med flera seriösa handlare (och respekterade av många här)

Kommentera

Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
                    På den Japanska hemsidan så står det bara freshwater. Jag skulle inte chansa och ens köra bräck med min mgx. Jag tycker det är bättre att välja en rulle som är gjord för endamålet istället...

Kommentera

Någon nämnde Revo Premier för 999 kr eller så, från någon leverantör? Varför inte kika på den? Ska vara riktigt bra att kasta med då den har både centr. och magnetbroms och verkar allmänt lovordad "over there". Låter som ett kap i så fall..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      11 svar
                      3 797 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg PrN-Sweden  
                      Klistrat: Rull-terminologi av Mooki