Ursprungligen postat av engqvist
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ambassadeur ZX Mörrum 3600 vs Revo MGX vs Calcutta 200 TE DC till HÖ!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av engqvist Visa inläggGlöm mgx till havsöring såvida de inte gått upp i en å med sötvatten. Mgx är ej godkänd för saltvatten..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av grynning Visa inläggFast kom igen nu! Det kan inte vara omöjlig att fiska med den rullen i Sthlm skärgård?! Det står iof inte uttryckligen att den tål salt vatten det är iof bräckvatten i skärgården men dock så ska ju rullen C6 carbon plates var riktigt korrigtions tåliga. Så länge man sköter rullen borde det inte vara några problem. Eller har jag helt fel?
Häls /T
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggJag tycker att det är helt onödigt att misshandla en mgx så här, när det finns rätt många rullar som är bättre avsedda för det hårda fisket i skärgården.
Häls /T
Nån får gärna förklara till en om undrar.
Kommentera
-
Rullen kan palla det fisket "kanske", men när magnesium delar (bl. a. stativ) kommer i kontakt med bräckvatten , då blir de "misshandlade" på riktigt. Häls //T
Kommentera
-
Alla rullar med magnesium brukar komma med en text där det uttryckligen står att dom inte skall användas i saltvatten, tydligen har Abu missat det
Jag blev också förvånad att det var magnesium i den, tog för givet att även Abu skulle berättat att saltvatten ska undvikas..
Finns en kille här på fiskesnack som på hemsidan visar resultatet av att köra med en IVC i saltvatten kolla där om ni har rullar med magnesium och avgör om ni vill chansa..
killen kallar sig wreckbender, hemsida wreckbender.seSenast ändrad av jorgen.mansson; 2012-11-04, 19:56.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggRullen kan palla det fisket "kanske", men när magnesium delar (bl. a. stativ) kommer i kontakt med bräckvatten , då blir de "misshandlade" på riktigt. Häls //TUrsprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggAlla rullar med magnesium brukar komma med en text där det uttryckligen står att dom inte skall användas i saltvatten, tydligen har Abu missat det
Jag blev också förvånad att det var magnesium i den, tog för givet att även Abu skulle berättat att saltvatten ska undvikas..
Finns en kille här på fiskesnack som på hemsidan visar resultatet av att köra med en IVC i saltvatten kolla där om ni har rullar med magnesium och avgör om ni vill chansa..
killen kallar sig wreckbender, hemsida wreckbender.seöh tänkte inte på det
. Det tråkiga är att det är inte många handlare som tänker på det heller. Har pratat om den rullen med flera seriösa handlare (och respekterade av många här)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av grynning Visa inläggFast kom igen nu! Det kan inte vara omöjlig att fiska med den rullen i Sthlm skärgård?! Det står iof inte uttryckligen att den tål salt vatten det är iof bräckvatten i skärgården men dock så ska ju rullen C6 carbon plates var riktigt korrigtions tåliga. Så länge man sköter rullen borde det inte vara några problem. Eller har jag helt fel?
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Vad är detta för rullarav KudashiÄven dessa 4 rullar fanns med i paketet4 Foton
-
Kanal: Rullar
2025-05-13, 18:41 -
-
Hej gruppen!
Jag ska ställa in centrifugalbromsen på en revo beast. Jag har läst på lite...2 Foton-
Kanal: Rullar
2025-03-27, 17:16 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
|
11 svar
3 797 visningar
0 gillar
|