Problem med Penn haspel - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med Penn haspel

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Problem med Penn haspel

Samma problem med sargusen här oxå, händer inte allt för ofta som tur är men sista passet så flög 2 beten riktigt låååååångt
    Första passet med sargus så höll rullen i 5 kast sen braka hela rullen ihop, självklart ny på garantin men hela passet åt helv.....
    Dock riktigt dumt å bara ta med mig en rulle :P

Kommentera

Jag är jättenöjd med min penn battle

Kommentera

Samma för mig.
        http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

Har två Sargusar. Ingen med något problem med bygeln. Däremot går 3000-rullen som en klocka medans 4000-rullen tyvärr snabbt blev ganska så högludd av sig. Känns dock inte tillräckligt för reklamation då det inte är något problem på själva gången i sig...

Det är ett gissel det här med att hitta haspelrullar som fortsätter att vara bra i längden känner jag. Och märket Shimano är absolut ingen garanti för att slippa bekymmer, enligt min erfarenhet (har haft en hel del strul med ett par Stradic-rullar plus att en kompis haft problem med flera modeller).

Kommentera

Va in och kika på rullar i dag, i butiken sa dom att de aldrig hört talas om problemet men att rullarna skall vara uppgraderade till årets modell, Inget som syns iaf och varför uppgradera något som fungerar? Menmen, blir att lämna in.

Kommentera

Om någon kunde förena IAR + Bra broms från en modern haspelrulle med de få men mycket kvalitativa delar som sitter i ex. Cardinal 44 och gamla DAM Quick-rullar så skulle en superrulle uppstå. Tyvärr blir de förmodligen för dyra att tillverka samt för långlivade och viktmässigt för tunga. ABU var nära med sina Suveräner... Dagens haspelrullar är slit och släng enligt mig..förutom då de allra, allra dyraste...och de är som sagt var dyra!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
                Det är ett gissel det här med att hitta haspelrullar som fortsätter att vara bra i längden känner jag. Och märket Shimano är absolut ingen garanti för att slippa bekymmer, enligt min erfarenhet (har haft en hel del strul med ett par Stradic-rullar plus att en kompis haft problem med flera modeller).
                Nyfiken på vad du har haft för problem med stradic-rullarna och om det är de nya Ci4 eller den tidigare vita alt ljusblå modellen det gäller. Handlar det om bygelfällning eller ojämn gång eller är det skev rullfot som spökar, det senare något jag sett på några olika Ci4-modeller?
                [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
                  Nyfiken på vad du har haft för problem med stradic-rullarna och om det är de nya Ci4 eller den tidigare vita alt ljusblå modellen det gäller. Handlar det om bygelfällning eller ojämn gång eller är det skev rullfot som spökar, det senare något jag sett på några olika Ci4-modeller?
                  Nej det är de vita Stradicarna som har strulat genom att bli tröga och ojämna i gången och börja låta som en väsande katt vid inspinning.

Undrar om det verkligen är så svårt att tillverka haspelrullar som håller, eller om tillverkarna medvetet begränsar livslängden på dem (vilket är vanligt i elektronikbranschen) för att kunna sälja mer nytt? Tyvärr tror jag på det senare.

Kommentera

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
                    Undrar om det verkligen är så svårt att tillverka haspelrullar som håller, eller om tillverkarna medvetet begränsar livslängden på dem (vilket är vanligt i elektronikbranschen) för att kunna sälja mer nytt? Tyvärr tror jag på det senare.
                    Man kunde det i alla fall förr. Mina Cardinal 66:or (inköpta på sjuttiotalet) fungerar fortfarande lika bra som när de var nya. De är riktiga arbetshästar. Allt i hållbara material och rejält dimensionerat. De flesta moderna rullar jag känt på verkar vara smäck och nuförtiden ersätter man tydligen kvalitet med kullager...

Kommentera

Problem med Penn haspel

Ett par år tillbaka köpte jag en cardinal 800. Den väger ett ton men har en del av dom samma kvaliteterna som penn rullarna. Den er tålig och bromsen är glimrande. Vet inte om den går att få tag i längre dock.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      11 svar
                      3 796 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg PrN-Sweden  
                      Klistrat: Rull-terminologi av Mooki