Handtag till Amb 6500 CS rocket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Handtag till Amb 6500 CS rocket

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Handtag till Amb 6500 CS rocket

Har en Amb 6500 CS rocket (silverfärgad) som är utrustad med en dubbelvev med knoppar som man nästan skulle behöva pincett för att greppa (kan vara en liten överdrift men ni förstår nog problemet).

Skulle vilja få tag i en enkelvev till denna rulle som är gjord för en riktig karl med dasslock till händer, typ en redig havsfiskevev (ska ha rullen på att spö för att fiska lite lusuer, makrill och liknande med)...

Någon som vet ett bra ställe jag kan beställa en vev från?

ABU i Svängsta har powerhandle, en enkelvev med större knopp och Sportfiskeboden har UT:s kullagrade enkelvevar. ABU kan du ringa i Svängsta, Sportfiskeboden hittar du på nätet.

Kommentera

Lundgrens har powervevar

Kommentera

Tack för att ni sparade in många timmars letande, Lundgrens hör nog av mig i veckan...=)
        Passar dessa vevar alla rullar i 4-5-6000 serierna, eller måste man kolla upp den saken först?

Kommentera

Dom passar.

Kommentera

Köpte ett powerhandle till min gamla amba 6000 på Abushopen i svängsta. Under 200 kr, och vilket lyft! Nu kan jag behålla handskarna på och veva upp småtorskarna här utanför blekingekusten.......... originalveven krävde ju pincett........

Kommentera

Jag köpte en revo powervev till min amba 6000 o de blev rejäl skillnad. Gillar inte de små runda knopparna alls.
              Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Låter som om ABU skulle behöva göra en enkel kundundersökning, trodde det var jag som var felkonstruerad som inte klarar av dubbelvevar i allmänhet och små knoppar i synnerhet..
                Har redan skickat en beställning till Lundgrens på ett Powerhandle, hela 13 kr i frakt blev det, så nu studsar man runt här hemma som ett litet barn på julafton..;P
                Var ner och rotade i källaren och tog upp mina Amb 7000 lc syncro med tanken att man kanske kunde byta plats på vevarna, men inte utan större ingrepp i rullarna för att få till passformen, så nu ligger 7000-rullarna på blocket istället...;P

Kommentera

Blev rejäl skillnad i känsla på min JB, med ett PH.
                  Tyckte dock att min knopp på PH gick lite "trögt". Men efter en dutt olja & ca 3h fiske så snurrar det på fint!
                  Bara ett kast till..

Kommentera

Nya veven anlände idag med posten (beställdes lördag kväll) och sitter redan på rullen, vilken förbättring!!!
                    En vev kan gärna ha ännu större knopp för min del, men nu blir rullen användbar för mitt ändamål i alla fall..
                    Rullen ska sättas på en SG 8' 12-25lbs trollingspö var tanken....
                    (ska fiska lite makrill, lusuer och småsej när vi är i Norge, blir så tråkigt när man har en SG jigstck 6'6" 20-40lbs och en redig Okuma Andros)
                    Såhär ser skönheten ut nu:

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                    Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                    41 svar
                    32 338 visningar
                    18 gillar