På min andra raket kan jag dra in båda hattarna till fullt på denna kan jag knappt dra in dem kanske har nått med dem att göra?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Akut hjälp pro rocket!
Collapse
X
-
vevar man fort och stoppar veven så kuggar pinjongen över. Inget fel med detEn Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera
-
Detta kan låta knas, men sätter du dom på fel sida skulle det se ut så, den på vevsidan är kortare än den på andra gaveln. Den korta ska ha en liten plastbricka i sig som håller spolaxeln på plats som gör att den inte går på andra sidan. Det är därför vi undrar om spolaxeln sitter fast i gaveln.Ursprungligen postat av sthlmillest Visa inläggPå min andra raket kan jag dra in båda hattarna till fullt på denna kan jag knappt dra in dem kanske har nått med dem att göra?
Sen kan ju så klart kopparbrickorna ligga på sned, det händer mig rätt ofta, då är det bara att lossa på hatten och skaka dom rätt.Anders @ gäddfiske.se
Kommentera
-
Detta har jag faktiskt inte lagt märke till, det ska testas när jag får reservdelarna till min.Ursprungligen postat av Pike1 Visa inläggvevar man fort och stoppar veven så kuggar pinjongen över. Inget fel med detAnders @ gäddfiske.se
Kommentera
-
Ja det är troligtvis som Pike1 säger den kuggar över när du vevar fort och stannar veven snabbt
och det är helt normalt iallafall brukar det oftare hända om du gjort rent alla lager och tagit bort fett
ur kullagren och ersatt med tunnare olja. Det skulle kunna låta som en cykel som kuggar över, det är
massan i spolen som inte stannar lika fort som veven och då kuggar pinjongen över.
Kommentera
-
Jag testade det där på mina rullar idag, inte en chans att jag kan få den att kugga över genom att bara veva, till och med den som jag ska byta delar i är helt solid och stannar direkt när jag stoppar veven, inget kuggande och inga andra oljud.Ursprungligen postat av Pike1 Visa inläggvevar man fort och stoppar veven så kuggar pinjongen över. Inget fel med detAnders @ gäddfiske.se
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
|
41 svar
32 329 visningar