HR:
Jättebra att du inte köper mitt surr rakt av, de ska man aldrig göra
Jag ska svara lite utförligare senare, men hinner bara svara på en sak just nu och de är att du har helt rätt vad gäller >=. Betets hastighet blir inte högre än spolens rotation. Utan rotationen är lika med, eller snarare styrd av betets kraft (precis som du säger). Så de ska vara lika med (=) bara inte mindre än (overrun). Slaklina och vind kan kanske ge betet lite skjuts men irrelevant.
Jättebra att du inte köper mitt surr rakt av, de ska man aldrig göra
Jag ska svara lite utförligare senare, men hinner bara svara på en sak just nu och de är att du har helt rätt vad gäller >=. Betets hastighet blir inte högre än spolens rotation. Utan rotationen är lika med, eller snarare styrd av betets kraft (precis som du säger). Så de ska vara lika med (=) bara inte mindre än (overrun). Slaklina och vind kan kanske ge betet lite skjuts men irrelevant.
Det är väl exakt det man själv har kommit fram till utan att vara fysiker.Det mest onödiga i trimväg är,tycker jag,lagrad evighetsskruv...det är ju inte så hög fart på den plus att det är lätt att lagren beckar ihop om man inte pysslar med dom hela tiden..Jag är däremot förvånad att mitt lättade,dubbellagrade mellandrev verkar göra effekt.Men det är ju å andra sidan mycket högre fart på det
Kommentera