Problem med BFT Strike 6000 lågprofilrulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med BFT Strike 6000 lågprofilrulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Problem med BFT Strike 6000 lågprofilrulle

Har haft min BFT strike 6000 ett par år nu och har varit jätte nöjd, men den har sista tiden börjat krångla. Efter rengöring och kärlek har den blivit mycket bättre. Förutom på en punkt som fortfarande kvarstår.

Hur hårt jag än drar sjärnhjulet/fighting bromsen så åker linan ändå ut. Det är inte linan som snurra på spolen, utan det är hela spolen som rör sig.

Detta problemet fanns redan innan jag hade isär den och rengjorde/smörjade. Någon som vet vad felet kan vara?

Vore jätte tacksam för alla hjälp jag kan få.

Ursprungligen postat av Bellmyr Visa inlägg
    Har haft min BFT strike 6000 ett par år nu och har varit jätte nöjd, men den har sista tiden börjat krångla. Efter rengöring och kärlek har den blivit mycket bättre. Förutom på en punkt som fortfarande kvarstår.

Hur hårt jag än drar sjärnhjulet/fighting bromsen så åker linan ändå ut. Det är inte linan som snurra på spolen, utan det är hela spolen som rör sig.

Detta problemet fanns redan innan jag hade isär den och rengjorde/smörjade. Någon som vet vad felet kan vara?

Vore jätte tacksam för alla hjälp jag kan få.
    Hej Patrik Bellmyr;

Du har antagligen haft slirbromsen åtdragen under långa perioder då du inte använder rullen. Då blir bromsskivorna ihoptryckta och spelet mellan minimal och maximal bromsverkan reduceras kraftigt eller försvinner helt. Då rullen inte används ska slirbromsen vara i 0-läge och inte alls åtdragen! Det här gäller inte bara din rulle utan även alla andra multi-, haspel- och flugrullar med ställbar slirbroms.

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
      Hej Patrik Bellmyr;

Du har antagligen haft slirbromsen åtdragen under långa perioder då du inte använder rullen. Då blir bromsskivorna ihoptryckta och spelet mellan minimal och maximal bromsverkan reduceras kraftigt eller försvinner helt. Då rullen inte används ska slirbromsen vara i 0-läge och inte alls åtdragen! Det här gäller inte bara din rulle utan även alla andra multi-, haspel- och flugrullar med ställbar slirbroms.

Go for the Big Ones!

Old Firehand

http://www.trumman.com/bomber/bomber_hj6.htm
      brukar alltid vara noga med att släppa bromsen mellan längre uppehåll, som ex vintern. Däremot mellan fiskepassen görs det oftast inte. Men det är säkert detta som är problemet som du säger. Då är frågan, är det dags för en ny rulle eller går det byta ut delar.

Kommentera

Hej Patrik Bellmyr;

Kontakta Leif Collin eller någon annan "serviceminded" medarbetare hos CWC och de hjälper dig med de delar som behöver förnyas på din CWC BFT Strike 6000 lågprofilrulle.... Svårare än så är det inte....

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Senast ändrad av Old Firehand; 2014-05-27, 13:26.

Kommentera

Har nu pratat med de och de hade en service rulle liggandes som de skulle plocka bromsskivorna på och skicka till mig. Så får vi tro det gör susen.

Tackar

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
          Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
          41 svar
          32 338 visningar
          18 gillar