Amba C4 till jerk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Amba C4 till jerk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Amba C4 till jerk

Funderar på en amba C4 som första rulle till jerkbaits, kommer kasta buster jerks och salmo sliders. Har googlat runt om info om rullen och jerk.
    Kan någon säga om den fungerar bra till det?

Funkar säkert, men ta en JB istället. Billigare samt stabilare. Vad mer kan önskas?

Kommentera

Tänkte köpa en begagnad. Hittar ingen jb med lina för ett bra pris på nätet.

Kommentera

http://www.dogger.se/rullar-spon/rul...adeur-5601c-jb

Så dyr är inte en ny rulle. Lägg på 200kr för ny fräsch lina så klarar du dig ett bra tag framöver.

Kommentera

Skulle tro att C4 är lika dåligt val som ambassaduer Record dvs den håller inte för tunga beten.
          Pro rocket eller Jb har man råd Vc piké.

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
            Skulle tro att C4 är lika dåligt val som ambassaduer Record dvs den håller inte för tunga beten.
            Pro rocket eller Jb har man råd Vc piké.
            Det är inga problem med C4.an, det stora som skiljer (mot raketen) är ju att c4:an har alustativ, men det håller ett bra tag om du inte rycker som en dåre i spöt.
            Dock håller jag med om att Pro Rocket eller JB är ett bättre val, VC Pike skulle jag aldrig köpa! Den ser ju helt bedrövlig ut...

Kommentera

Har du inte råd med en ny JB från Dogger och kan få en C4 mycket billigare så köp. Problemområden för C4 och jerk är stativ och eventuellt kullagren i spolen. Men om stativet inte redan är misshandlat (skevt) så håller det nog ett tag och behöver du så småningom byta så kostar ett nytt i kromad mässing 350 spänn hos Sportfiskeboden. Har inte kollat med ABU i Svängsta men kan eventuellt vara något billigare där. Och om du vil byta kullagren i spolen så kostar sintrade bronsbussningar 169 spänn och ABU:s originalbussningar ett par tior. Och med lite tur så ligger sådana behov en bra bit framåt i tiden.
              Men har du råd att lägga den dryga tusenlappen för en JB så är det knappast något att tveka om.

Kommentera

Hej, jag antar att det var den här du funderade på: http://www.fiskesnack.com/forum/show...-och-jerkpinne

Jag var själv och köpte spöt i samma annons igår och fick se på rullen. Den är i fint skick och jag vet att det är inga problem att kasta tyngre beten med den rullen.

Kommentera

Köp den rullen för 800 spänn!

Kommentera

Beror helt på vilka jerkbaits du dänger runt, jag har kört med 2014 c4an ett tag nu med buster jerk. Som väger runt 45gram, än så länge klarar den de perfekt.

Men ska du dänga big bandits å ännu större gummi beten så skulle jag satsat på en annan rulle, jag är kär i min revo toro när de kommer till att kasta såna beten.

Har hört att både JB å predator är bra skit, men aldrig testat själv. då min toro äter allt man kastar till den.
                    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 805 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden  
                    Klistrat: Rull-terminologi av Mooki