en modell som heter cs rocket, vad är det för skillnad på dem?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ambassadeur 5501 cs PRO rocket färger?
Collapse
X
-
Här ett par vänstervevade med alustativ: http://www.ebay.com/itm/ABU-GARCIA-A...item5d492a2787Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggCS Rocket finns i fler utförande och för fler marknader en Pro-Rocket, alla är i 6500 storlek och högervevade.
Kommentera
-
Det är C varianten men skit samma går det att säkerställa att det är en äkta C-Rocket kommer jag köpa en och lägga den till samlingen.Här ett par vänstervevade med alustativ
På den svarta tycker jag mig dock se att det står Pro-Rocket på gaveln vilket kan va förklaringen till att den är vänstervevad.Senast ändrad av jorgen.mansson; 2014-08-03, 18:52.
Kommentera
-
Ok, snyggt! För en nybörjare som mig känns det dock lite nervöst att skruva isär rullen och börja meka med själv med beställda grejer.... Kanske kan lämna in den nånstans, lär ju bli att man kör UT-trim, smidigt när allt ligger i samma påse så att säga.
En annan fråga, såg i tråden du länkade till att på en vänstervevad rulle sitter c-vikterna på "fel" sida, vad innebär det? Inget kanske?
Kommentera
-
Jag brukar skoja när jag säger det men det finns lite allvar i det också.till att på en vänstervevad rulle sitter c-vikterna på "fel" sida,
Enligt instruktionsboken ska man vrida rullen 90 grader så veven pekar rakt upp i luften när man kastar, gör man det står spolen på mellandrevet och c-vikterna ligger plant ovanpå spolen, det ger lite stabilare kast med mindre risk för skatbo.
Om du är högerhänt och har en vänstervevad rulle ställer du istället spolen på spollagret samtidigt som vattnet rinner ner i bromsbanan till c-vikterna vilket ger en nervösare rulle med mer tendens till skatbo och strul.
Men visst tusan går det att fiska med rullen vänd på fel håll
Senast ändrad av jorgen.mansson; 2014-08-04, 09:18.
Kommentera
-
Det där är totalt skitsnack Månsson!Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggJag brukar skoja när jag säger det men det finns lite allvar i det också.
Enligt instruktionsboken ska man vrida rullen 90 grader så veven pekar rakt upp i luften när man kastar, gör man det står spolen på mellandrevet och c-vikterna ligger plant ovanpå spolen, det ger lite stabilare kast med mindre risk för skatbo.
Om du är högerhänt och har en vänstervevad rulle ställer du istället spolen på spollagret samtidigt som vattnet rinner ner i bromsbanan till c-vikterna vilket ger en nervösare rulle med mer tendens till skatbo och strul.
Men visst tusan går det att fiska med rullen vänd på fel håll
Spelar ingen som helst roll om c-vikterna ligger uppåt eller nedåt när man kastar.
Däremot vrida rullen 90 grader kan ge stabilare kast, men det ter sig ju naturligt när man kastat ett tag.
Kommentera
-
En blöt bromsbana blir oroligare en om den är torr och vatten rinner neråt så visst tusan kommer det att nå bromsbanan om du vänder rullen med veven neråt.Det där är totalt skitsnack Månsson!
Det går självklart att åtgärda med lite mer broms.
Sen är vi helt överens om att det blir stabilare kast och förbaskat mycket skönare för handleden att vrida rullen 90 grader när man kastar.Senast ändrad av jorgen.mansson; 2014-08-04, 16:29.
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
|
41 svar
32 390 visningar