Abu C4 problem. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abu C4 problem.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Kattman
    Linan ska sitta hårt packat på spolen, men testa nypa linan så långt framför rullen du kan under invevning. Typ framme vid första spö öglan. Det borde tillåta att linspridaren nå ut till kanterna.
    Hoppas du fatta vad jag menar.
    Jag rullade på linan från alla spööglor, alltså spöet var ihop monterat å linan löp i alla spö ringar sedan in i rullen och jag höll utanför alla spööglor
    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Fäst linan runt en stolpe, frikoppla och gå iväg tills linan är nere på nylonbackningen. Sen drar du åt slirbromsen och vevar dig tillbaka till stolpen. Peka spötoppen rakt mot stolpen och håll emot så du får bra tryck på linan. Du behöver inte styra linan med fingrarna när du gör så här så då borde linan lägga sig rätt.

Får du fortfarande tvärstopp i kasten så tror jag på skräp i evighetsskruv eller lager.
      Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Får du fortfarande tvärstopp i kasten så tror jag på skräp i evighetsskruv eller lager.
        Mitt tips om problemet kvarstår blir att antingen byta rullen eller övergå till nylon, det måste ju va utrustningens fel eftersom fiskaren ifråga är ofelbar

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Mitt tips om problemet kvarstår blir att antingen byta rullen eller övergå till nylon, det måste ju va utrustningens fel eftersom fiskaren ifråga är ofelbar
          Självklart
          Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
            Precis så är de, aldrig velat erkänna de innan. Men de är skönt att de kom ut igenom någon annan i alla fall

Ursprungligen postat av anders@gäddfiske.se Visa inlägg
            Fäst linan runt en stolpe, frikoppla och gå iväg tills linan är nere på nylonbackningen. Sen drar du åt slirbromsen och vevar dig tillbaka till stolpen. Peka spötoppen rakt mot stolpen och håll emot så du får bra tryck på linan. Du behöver inte styra linan med fingrarna när du gör så här så då borde linan lägga sig rätt.

Borde de inte vara ungefär samma som att göra de på en vanlig linrulle?
            Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg

Borde de inte vara ungefär samma som att göra de på en vanlig linrulle?
              Skillnaden när du gör som jag beskrev ovan är att du får mycket bättre tryck på linan än om du försöker nypa linan mellan fingrarna, samma ide som att veva hem en w jätte bakom båten, fast utan båt.
              Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Jag rullade på linan från alla spööglor, alltså spöet var ihop monterat å linan löp i alla spö ringar sedan in i rullen och jag höll utanför alla spööglor
                Långa armar eller kort spö ?

Inte för jag tror det betyder så mycket men vilken tjocklek har du på linan (kg)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                41 svar
                31 913 visningar
                18 gillar
                Senaste inlägg Micki.S