Revo Beast - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Revo Beast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Revo Beast

    Nån som har koll på nya Revo Beast. Är den lika liten & smidig som dom små revosarna, typ s, sx, stx, inshore mfl?

    Eller lika hopplöst stor & klumpig som lågprofilarna i 50-strl, dvs tororullarna/nacl?

    Nån som vet vilken utvxl???

  • #2
    http://www.abugarcia.com/Abu-Garcia-...efault,pg.html

    Söker man på google får man upp bilder och den verkar vara i samma size som de andra revo rullarna dvs mindre än revo toro.

    Kommentera


    • #3
      7.0:1 Endast högervevad tror jag

      ...missade länken.....

      Kommentera


      • #4
        Den är i samma storlek som Revo Inshore, kommer i både höger- och vänstervev, utväxling 7,1:1. Kastbromsen är ABUs Infini-brake som är en kombination av centrifugal- och magnetbroms.
        Senast ändrad av Fogeljazz; 2014-10-14, 07:29.

        Kommentera


        • #5
          Som jag förstått det är det en Revo med aluminiumgavlar, i stället för grafit, och extra djup spole.
          Så den är mycket mindre än Toro/NaCl. Bör ligga mellan vanliga Revo och Toro i vad den kommer klara av, min gissning är att den kommer överleva lite större gummi upp mot 100g men inte fetare grejer och inte "normalt" jerkfiske.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av lideri Visa inlägg
            Som jag förstått det är det en Revo med aluminiumgavlar, i stället för grafit, och extra djup spole.
            Så den är mycket mindre än Toro/NaCl. Bör ligga mellan vanliga Revo och Toro i vad den kommer klara av, min gissning är att den kommer överleva lite större gummi upp mot 100g men inte fetare grejer och inte "normalt" jerkfiske.
            Jag tror absolut att den kommer klara tyngre spinnfiske, dock kanske inte tungjerk. Vi ska inte lura oss att tro att Revo Beast är designad speciellt för den Svenska marknaden och gäddfisket. Den är primärt framtagen för bassfiske med stora swimbaits, och då pratar vi betesvikter upp till 10-12oz. Men då är det som sagt spinnfiske vi pratar om och inte jerk.

            Kommentera


            • #7
              Jag fiskar ju bara med Revo Inshore i dagsläget. Haft ett par toros men tycker dom är för klumpiga. Har 3 Inshore jag varvar mellan för att hålla nere slitaget, kan skicka en åt gången på service/reparation. Funderade om denna rullen kunde vara ett komplement...

              Om den ska stå pall nånstans mitt emellan en vanlig revo & en toro. Skulle väl i så fall motsvara en Inshore i hållbarhet då? Jag upplever att inshoren står pall ganska bra. Som referens kan nämnas de 2 beten jag piskar allra mest: söderjiggen & buster jerk...

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inlägg
                Jag tror absolut att den kommer klara tyngre spinnfiske, dock kanske inte tungjerk. Vi ska inte lura oss att tro att Revo Beast är designad speciellt för den Svenska marknaden och gäddfisket. Den är primärt framtagen för bassfiske med stora swimbaits, och då pratar vi betesvikter upp till 10-12oz. Men då är det som sagt spinnfiske vi pratar om och inte jerk.
                Absolut, den är byggd för bass fiske med swinbaits men de använder nylon/FC lina.
                Jag har en teori som är att det som ofta knäcker rullar är bakslag med grov flätlina, det måste bli riktigt otäcka laster när ett 200g bete tvärstannar med en flätlina som i princip är helt stum. Amerikaner fiskar nästan bara med mono linor som fungerar som gummiband det minskar max lasten vid bakslag massor.

                Jag kör "lättjerk" med en Revo SX och den har klarat sig rätt länge utan att rasa, men å andra sidan kör jag 0.20 flätlina och finner mig i att det med ojämna mellanrum seglar ett bete mot horisonten när man klantar till det eller blir kvar i djupet när man får ett bättre bottennapp.

                Kommentera


                • #9
                  Jag fiskar mycket strömmande vatten & är ganska osäker på den höga utvxl. Dock ganska sällan med skedbeprydda wobblers/cranks. Nån Westins jätte & nån Bomber 16a ibland, men jag upplever inte att dessa beten gör nåt jättemotstånd i vattnet.

                  Hur man upplever balansen i en utrustning är väl ganska individuellt. Mina Inshore används på 3 olika spön; Ett Edge Powercast, ett Westin Powershad & ett Strike Contest. Tycker att Inshoren är en lagom stor rulle till dessa spön. Kraftigare grejer än så har jag provat i massor, men tycker inte om att använda.

                  Kul med en liten kompakt rulle som är gjord för lite tyngre beten. Hade utvxl varit lägre hade jag klippt till direkt, men det är den som får mig att tveka...

                  Kommentera


                  • #10
                    Som jag förstått det är det en Revo med aluminiumgavlar,
                    Fint då slipper man va nervös för att skiten börjar erodera och smulas sönder

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    10 svar
                    3 289 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Smolt
                    av Smolt
                     
                    Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                    44 svar
                    10 142 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Alman
                    av Alman
                     
                    Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                    279 svar
                    47 283 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Adam Huss  
                    Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                    535 svar
                    89 271 visningar
                    38 gillar
                    Senaste inlägg Xerup
                    av Xerup
                     
                    Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                    108 svar
                    11 367 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Arbetar...
                    X