Man öppnar gaveln. Brukar sitta 6 pinnar med små plastpluppar på. Man kopplar från dem genom att låsa pluppen in mot spolen, brukar höras som ett klick. De som går att flytta längs med pinnen är aktiverade. Använd sökverktyget här på forumet så kan du läsa om centrifugalbroms, finns nog bilder & bättre förklaringar...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Revo Beast
Collapse
X
-
Tack för hjälpen och antagligen OT nu. Jag lyckades ju aktivera alla, men fortfarande dålig bromsverkan. den kan inte hålla en Buster Jerk i luften. Min 5601 CS klarade ju det galant.Ursprungligen postat av Nils Jonas Visa inläggMan öppnar gaveln. Brukar sitta 6 pinnar med små plastpluppar på. Man kopplar från dem genom att låsa pluppen in mot spolen, brukar höras som ett klick. De som går att flytta längs med pinnen är aktiverade. Använd sökverktyget här på forumet så kan du läsa om centrifugalbroms, finns nog bilder & bättre förklaringar...
Kommentera
-
Om du menar att den ska kunna hålla en BJ hägnades från spötoppen med spolen frikopplad så har centr. och magnetbroms inget med detta att göra. Bara den mekaniska bromsen...Ursprungligen postat av limpaab Visa inläggTack för hjälpen och antagligen OT nu. Jag lyckades ju aktivera alla, men fortfarande dålig bromsverkan. den kan inte hålla en Buster Jerk i luften. Min 5601 CS klarade ju det galant.
Kommentera
-
Ja, min erfarenhet är som sagt begränsad, ber om ursäkt om jag förvirrat er. Jag drar åt bromsen så hårt jag kan men en Bj dimper ner till backen utan att jag en knycker i spöt. Hur kan jag gå till väga för att åtgärda detta om ni vet?Ursprungligen postat av Hippo Visa inläggOm du menar att den ska kunna hålla en BJ hägnades från spötoppen med spolen frikopplad så har centr. och magnetbroms inget med detta att göra. Bara den mekaniska bromsen...
Kommentera
-
Tror du kan ta det lugnt, du behöver inte ha bromsen så hårt spänd. Normalt sätt så räcker det med att ha den spänd så att spolen inte glappar i sidled. Resten sköter du med magnet, centr. och framförallt tummen!Ursprungligen postat av limpaab Visa inläggJa, min erfarenhet är som sagt begränsad, ber om ursäkt om jag förvirrat er. Jag drar åt bromsen så hårt jag kan men en Bj dimper ner till backen utan att jag en knycker i spöt. Hur kan jag gå till väga för att åtgärda detta om ni vet?
Kommentera
-
Okej, jag får väl se hur det blir, tack för hjälpen allihopa!Ursprungligen postat av Hippo Visa inläggTror du kan ta det lugnt, du behöver inte ha bromsen så hårt spänd. Normalt sätt så räcker det med att ha den spänd så att spolen inte glappar i sidled. Resten sköter du med magnet, centr. och framförallt tummen!
Kommentera
-
När jag fick hem min revo toro nacl så var den mekaniska bromsen obefintlig, den klarade inte heller av att hålla ett 40 grams bete kvar när den var friskola, även om man inte behöver använda den så tycker jag att den ska fungera. Jag skickade tillbaka min till abu så dom fick åtgärda vad som var fel, när jag fick tillbaka den så håller den big bandits i luften utan problem...
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
|
231 svar
32 053 visningar