Revo Beast - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Revo Beast

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kände och klämde lite på rullen i butik och måste tyvärr säga att jag blev lite besviken. Något som är viktigt för mig är ett distinkt och bra "klick" i frikopplingsknappen, detta klicket saknades helt enligt mig. Säkert en kvalitetsrulle men jag skulle störa mig på det varje gång. Känns även omotiverat dyr.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sandy Visa inlägg
      Kände och klämde lite på rullen i butik och måste tyvärr säga att jag blev lite besviken. Något som är viktigt för mig är ett distinkt och bra "klick" i frikopplingsknappen, detta klicket saknades helt enligt mig. Säkert en kvalitetsrulle men jag skulle störa mig på det varje gång. Känns även omotiverat dyr.
      Sånt där kan variera från ett exemplar till ett annat. Kände på två Lexa för ett tag sedan med stor skillnad i frikopplingen..

Kommentera

Klickkänslan i frikopplingen är ofta beroende av smörjningen. Torr eller lätt oljesmord är den på se flesta kvalitetsrullar hård och metallisk men kan bli dovt stum med en en rejäl klick fett.
        Att hitta "rätt" känsla i smörjningen till rullmodellen är en av tjusningen med meckandet

Kommentera

Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
          Klickkänslan i frikopplingen är ofta beroende av smörjningen. Torr eller lätt oljesmord är den på se flesta kvalitetsrullar hård och metallisk men kan bli dovt stum med en en rejäl klick fett.
          Att hitta "rätt" känsla i smörjningen till rullmodellen är en av tjusningen med meckandet
          Hmm... Jag hittade nog fel när jag smorde upp min JB för ett tag sedan. Frikopplingen är numer så gott som knäpptyst, och jag kan hålla med om att det är lite störigt.

Kommentera

Fasen. Nu när våren är här kliar det i fingrarna att handla nåt nytt, trots att jag svurit att denna säsong fiska på det jag har & hålla mig borta från både den lokala handlarn & nätbutikerna. Trots detta återkommer hela tiden ett sug efter att lägga vantarna på denna rulle.

Nån som testat den än?

Har ju varit skeptisk till den onödigt höga utväxlingen. Kan detta i viss mån påverkas av den rejält tilltagna veven. Har inga problem med att veva saktare, men vill inte uppleva för hårt motstånd i invevningen vid fiske i strömt vatten...

Kommentera

Tjena, jag har köpt en revo beast nu när jag såg ett bra pris. Problemet jag har är att jag inte får bromsarna att fungera som de ska. Någon som vet vad jag ska göra?

Kommentera

Ursprungligen postat av limpaab Visa inlägg
                Tjena, jag har köpt en revo beast nu när jag såg ett bra pris. Problemet jag har är att jag inte får bromsarna att fungera som de ska. Någon som vet vad jag ska göra?
                Vad är det som inte fungerar?

Kommentera

Du menar kastbromsarna? Är det alla 3 bromsarna på den, (mek, centrifug, magnet)?

Jag hade vridit av den mekaniska kastbromsen, aktiverat 2-3 centrifugalvikter & sen finjusterat med magnetbromsen. Men jag har begränsad erfarenhet av magnetbroms, så jag vete fan...

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
                    Vad är det som inte fungerar?
                    Den bromsar väldigt lite knappt nånting. det är den sk. Infini bromsen som jag inte fungerar

Kommentera

Ursprungligen postat av Nils Jonas Visa inlägg
                      Du menar kastbromsarna? Är det alla 3 bromsarna på den, (mek, centrifug, magnet)?

Jag hade vridit av den mekaniska kastbromsen, aktiverat 2-3 centrifugalvikter & sen finjusterat med magnetbromsen. Men jag har begränsad erfarenhet av magnetbroms, så jag vete fan...
                      Hur aktiverar man dom? Har rätt begränsad erfarenhet här.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                      Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                      41 svar
                      32 247 visningar
                      18 gillar
                      Senaste inlägg Micki.S