Kände och klämde lite på rullen i butik och måste tyvärr säga att jag blev lite besviken. Något som är viktigt för mig är ett distinkt och bra "klick" i frikopplingsknappen, detta klicket saknades helt enligt mig. Säkert en kvalitetsrulle men jag skulle störa mig på det varje gång. Känns även omotiverat dyr.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Revo Beast
Collapse
X
-
Sånt där kan variera från ett exemplar till ett annat. Kände på två Lexa för ett tag sedan med stor skillnad i frikopplingen..Ursprungligen postat av Sandy Visa inläggKände och klämde lite på rullen i butik och måste tyvärr säga att jag blev lite besviken. Något som är viktigt för mig är ett distinkt och bra "klick" i frikopplingsknappen, detta klicket saknades helt enligt mig. Säkert en kvalitetsrulle men jag skulle störa mig på det varje gång. Känns även omotiverat dyr.
Kommentera
-
Hmm... Jag hittade nog fel när jag smorde upp min JB för ett tag sedan. Frikopplingen är numer så gott som knäpptyst, och jag kan hålla med om att det är lite störigt.Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inläggKlickkänslan i frikopplingen är ofta beroende av smörjningen. Torr eller lätt oljesmord är den på se flesta kvalitetsrullar hård och metallisk men kan bli dovt stum med en en rejäl klick fett.
Att hitta "rätt" känsla i smörjningen till rullmodellen är en av tjusningen med meckandet
Kommentera
-
Fasen. Nu när våren är här kliar det i fingrarna att handla nåt nytt, trots att jag svurit att denna säsong fiska på det jag har & hålla mig borta från både den lokala handlarn & nätbutikerna. Trots detta återkommer hela tiden ett sug efter att lägga vantarna på denna rulle.
Nån som testat den än?
Har ju varit skeptisk till den onödigt höga utväxlingen. Kan detta i viss mån påverkas av den rejält tilltagna veven. Har inga problem med att veva saktare, men vill inte uppleva för hårt motstånd i invevningen vid fiske i strömt vatten...
Kommentera
-
Vad är det som inte fungerar?Ursprungligen postat av limpaab Visa inläggTjena, jag har köpt en revo beast nu när jag såg ett bra pris. Problemet jag har är att jag inte får bromsarna att fungera som de ska. Någon som vet vad jag ska göra?
Kommentera
-
Den bromsar väldigt lite knappt nånting. det är den sk. Infini bromsen som jag inte fungerarUrsprungligen postat av Sg Visa inläggVad är det som inte fungerar?
Kommentera
-
Hur aktiverar man dom? Har rätt begränsad erfarenhet här.Ursprungligen postat av Nils Jonas Visa inläggDu menar kastbromsarna? Är det alla 3 bromsarna på den, (mek, centrifug, magnet)?
Jag hade vridit av den mekaniska kastbromsen, aktiverat 2-3 centrifugalvikter & sen finjusterat med magnetbromsen. Men jag har begränsad erfarenhet av magnetbroms, så jag vete fan...
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
|
41 svar
32 247 visningar