Slirbroms revo toro - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Slirbroms revo toro

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Slirbroms revo toro

Nu är det så att jag köpte en rulle utan att läsa ordentligt visa sig att den va trasig problemet är att den inte har nån slirbroms har plockat i sär den och ihopp den 10 gånger snart och kan inte hitta felet men förstår inte riktigt hur bromsen ska funka spolen sitter ju löst på axeln så vad låser den när man drar åt slirbromsen . Tycker även att spolen glappar mycket i sidled ska det vara så .

Under kronhjulet sitter det en bromslamell/filtpackning.
    Sitter den fast på kronhjulet eller ligger den lös ?

Kommentera

Ja bromslamelen som ligger i botten på bromspaketet sitter fast vart osäker på om den skulle det eller inte våga inte pilla loss den då den verka sitta hårt trodde inte det spela nån roll men tänkte kanske fel där eller ?

Kommentera

Den lamellen är satans otyg.
        Kolla på Lundgrens hemsida, där har de en lamell som är tillverkad i/av carbontex.
        Pilla bort den du har och sätt dit en ny i carbontex så finns det en stor chans att problemet är löst.
        Den lamellen har ställt till det på de flesta revorullar jag har skruvat med.

Kommentera

Symptomen som har varit antingen max slirbroms eller ingen slirbroms.

Kommentera

Ursprungligen postat av Chricka Visa inlägg
            Ja bromslamelen som ligger i botten på bromspaketet sitter fast vart osäker på om den skulle det eller inte våga inte pilla loss den då den verka sitta hårt trodde inte det spela nån roll men tänkte kanske fel där eller ?
            Jag pratar alltså om den som är under huvuddevet.
            Men är det den som ligger längst under, på ovansidan drevet du pratar om så ska den givetvis inte heller sitta fast.

Måste du köpa helt nya lameller så mät de du har först för de finns två olika dim på lamellerna till Toro.

Kommentera

Jag har ingen broms alls . Är det dom här jag behöver. http://shop.lundgrensfiske.com/produ...?product=13640

Kommentera

Ja du har rätt i båda för både den under och den sista sitter fast . Har inte sett att det skrivits nått på nån webshop om olika storlekar så det va bra att du skrev det

Kommentera

Dom ska du inte köpa för de är till classikrullar, dvs runda rullar typ JB, Rocket mfl.
                  Jag ser nu att Lundgrens inte har lamellen jag pratar om längre och de som sitter i huvuddrevet har de inte heller...
                  Men slå dem en pling och kolla läget för som de flesta butiker som har en webshop så är de inte alltid uppdaterade.
                  Kan inte Lundgrens hjälpa dig ring då till sportfiskeboden i Täby och snacka med Micke Boettge, det han inte kan om Ambor är inte värt att veta.

Skulle det skita sig så kanske (bara kanske) jag har lite nya delar liggandes, men jag lovar inget.

Prova med ovanstående först!
                  Abu svängsta har såklart nya delar men de skickar bara med PF så lamellerna blir dyra från dem. (och de har den i carbontex den understa, bara filt)

Kommentera

Jag hoppas att nedanstående påstående stämmer. För då kommer du billigt undan.

Ingen broms alls...
                    Kan det vara så att du glömt att grunda med nylon när du spolade på flätlina? Då brukar hela linpaketet slira på spolen och då hjälper ingen slirbroms i världen...
                    Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2014-11-23, 02:37.
                    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                    231 svar
                    32 010 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gösalf
                    av Gösalf