Någon som vet vart man kan hitta instruktionsmanual och sprängskiss på engelska? de jag fick från japan är endast på japanska.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Shimano Exsence DC
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Serigös Visa inläggNågon som vet vart man kan hitta instruktionsmanual och sprängskiss på engelska? de jag fick från japan är endast på japanska.
Rullen är skitlätt att meka . Jag har till och med skrivit en liten artikel om hur man servar den.
Så fråga på om du undrar något.
//T
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggSamma här, allting är på japanska.
Rullen är skitlätt att meka . Jag har till och med skrivit en liten artikel om hur man servar den.
Så fråga på om du undrar något.
//T
Om jag frikopplar spolen, och snurrar spolen verkar inte spolen reagera speciellt oavsett hur jag ställer in DC bromsen, ex. gör jag detta på en Lexa eller Zillion rulle så ser man direkt hur inställningen påverkar spolens rotation. Hur funkar DC "bromsen" och är allt som det ska?
Är det någon ide att öppna upp rullen och smörja allt eller brukar shimano vara noggranna med sådant?Senast ändrad av Serigös; 2015-02-18, 21:57.
Kommentera
-
Hehe, det där var en bra fråga!
Jupp, jag tror att DC bromsen fungerar som det ska, utan att veta så mkt mer och om DC bromsen är inte trasig från fabriken/leverantören (vilket är inte troligt). Faktum är att när du snurrar spolen med fingret , då kommer spolen inte upp i hastigheter som är såpass höga så att DC bromsen börjar arbeta.
Det finns ett sätt ta reda på det och det är att ta ut rullen till en fisketur och ta några kast.
Det kan finnas liiiite mkt fett här och där, men det är inget som är nödvändigt att fixa som första grej, tycker jag. Bilda dig en uppfattning om hur rullen presterar först och vi kan ta fett och oljefrågor sen. Men om du är otålig, då är det bara och öppna rullen och ta en titt ...
//TSenast ändrad av tonyex; 2015-02-18, 22:07.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggHehe, det där var en bra fråga!
Jupp, jag tror att DC bromsen fungerar som det ska, utan att veta så mkt mer och om DC bromsen är inte trasig från fabriken/leverantörer (vilket är inte troligt). Faktum är att när du snurrar spolen med fingret , då kommer spolen inte upp i hastigheter som är såpass höga så att DC bromsen börjar arbeta.
Det finns ett sätt ta reda på det och det är att ta ut rullen till en fisketur och ta några kast.
//T
Vill ut och testa men har fullt upp på jobbet och i helgen ska jag flytta så tid finns inte riktigt även om jag önskar.
Kommentera
-
Denna bild vissa inte hela sanningen om en jämförelse mellan DC bromsen och andra "lite mer traditionella" bromssystem, men den kan ge en ide om hur DC fungerar.
Häls //TSenast ändrad av tonyex; 2015-02-18, 22:14.
Kommentera
-
Det är helt idiotiskt att göra så som han gör...
Ursprungligen postat av Serigös Visa inlägg....rullen är mer avancerad än jag troddeI alla fall DC bromsen.
//T
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggDet är helt idiotiskt att göra så som han gör...
Hehe, flera överraskningar kommer ....
//T
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Serigös Visa inläggtänker du på att han vevar till och frikopplar?
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Skrapande ljud från rulle?av HampeeeEfter att ha kollat mer på rullen verkar det som att det är mellanrummet mellan grejen som håller bygeln...1 Foto
-
Kanal: Rullar
igår, 22:06 -
-
Svar till Vad är detta för rullarav KudashiÄven dessa 4 rullar fanns med i paketet4 Foton
-
Kanal: Rullar
2025-05-13, 18:41 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
|
11 svar
3 806 visningar
0 gillar