Shimano Exsence DC - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Exsence DC

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Leon
    replied
    Något jag saknar från min gamla MGX är vikten.. Tänk om man kunde banta bort ~100g på Exsence DC

Exsence DC 240g
    MGX 154g
    Senast ändrad av Leon; 2015-01-27, 00:33.

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Enligt det jag har läst, det ska inte vara så lätt att välja en av dom bara så här, framför allt om man inte behöver kasta de lättaste betena eller om man är inte ute efter extrema kastlängder.
    Metanium med SVS Infinity och en spole på 12g måste vara en riktig kastkanon. Dessutom rullen kommer med MM och X-ship och det gör att det måste vara rena drömmen att fiska med den. Jag har haft nöjet med att fiska med en fiskerulle som har alla dessa förbättringar och jag kan bara säga att dom gör skillnad vid vatten.

Så Metanium eller Exsence, blanda mig inte i , utan välj själva!

//T

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Ursprungligen postat av Kipp Visa inlägg
    Ska inte säga att den slår högre än en Exsence då jag aldrig provat en men Metanium passar grymt till borre snipjakt
    Det var inte min mening att lägga fram det så att framstod å¨det viset, och jag har även själv för avsikt införskaffa en Exsence vad det lider!!
    /K
    Nä, det var inte du som fick det att framstå så som jag skrev, utan jag själv! "Slår högre" var ju lite slarvigt uttryckt av mig. Metanium är riktigt, riktigt bra till ditt fiske tolkar jag dig snarare!
    Dock, om man som jag bor hyfsat nära bräckt vatten så har ju onekligen Exsence en fördel i dess anpassning till saltvatten,
    man behöver inte tänka på vilken rulle man använder, bara att kasta Lycka till med dina rullköp!

Lämna en kommentar:

• Kipp
    replied
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Intressant! ok, nu är nog Metanium lite mindre än det jag söker men om den den i din bok "slår högre" än en Exsence så måtte den vara riktigt bra!
    Ska inte säga att den slår högre än en Exsence då jag aldrig provat en men Metanium passar grymt till borre snipjakt
    Det var inte min mening att lägga fram det så att framstod å¨det viset, och jag har även själv för avsikt införskaffa en Exsence vad det lider!!

/K

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Jaha, så ingen av er hade behov att gå till sängs tidigt.

Det jag tror är att bägge rullarna med tanke på att dom är fullspäckade med den senaste tekniken skulle kunna hitta en plats i allas arsenal. I just mitt fall , rullar med magnesium delar oavsett hur bra dom är, går bort tyvärr pga att jag anser att det är för riskabelt att fiska med dom i Stockholm Skärgård.

Häls //T
    Senast ändrad av tonyex; 2015-01-25, 13:52.

Lämna en kommentar:

• celtic
    replied
    Mycket bra skrivet av TS, tack för att du tog dig tid!

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Fast jag vidhåller ändå, jag är övertygad om att en Exsence sannolikt alltid kompletterar näranog allas arsenal på ett förtjänstfullt sätt :-)

Lämna en kommentar:

• Hippo
    replied
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    hm, ja nu tog jag i kanske men i min arsenal stämmer det i alla fall och när det gäller mångsidighet så tror jag det gör riktigt bra ifrån sig även hos dem med en mer trimmad arsenal...
    Bra! man ska ta det varligt med att "sätta etiketter" på saker o ting där tycke och smak spelar in. Dock är det en riktigt fin rulle!

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Ursprungligen postat av Kipp Visa inlägg
    Till anteman !
    Kan säga att Metanium HG kastar förträffligt så pass att jag bokat in mig på en XG också
    Den passar helt klart för finessfiske men klarar att kasta upp 50-60gr utan att rodna, den är även tack vare x-ship fin att veva hem deepdivers typ Risto rap i stl 5-9 och 9:an går i botten på 6-7 meter så den är tungrodd.
    Jag har kastat beten ner mot 5gr och det har känts stabilt trots för uppgiften ej optimala spön!
    Sammanfattningsvis måste jag säga att det är en grymt mångsidig rulle och som jag ser det den optimala storleken för att aktivt fiska abborre men även kunna kasta light gäddbeten och jaga snipor runt vassar och dylikt!
    Men efter XG:n får det nog bli en Exsence DC

Intressant! ok, nu är nog Metanium lite mindre än det jag söker men om den den i din bok "slår högre" än en Exsence så måtte den vara riktigt bra!

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
    Imponerande! =)
    hm, ja nu tog jag i kanske men i min arsenal stämmer det i alla fall och när det gäller mångsidighet så tror jag den gör riktigt bra ifrån sig även hos dem med en mer trimmad arsenal...
    Senast ändrad av anteman; 2015-01-25, 01:21.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av houser, 2016-06-19, 14:11
22 svar
11 632 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Äldre Id  
Startad av joens, 2018-03-18, 19:55