Shimano Exsence DC - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Exsence DC

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• anteman
    replied
    Ja, faktum är att jag näranog bestämt mig för en Z2020 men Excense DC har nu styrt mig mot Conquest 200DC för mellanfisket s a s, DC lockar så pass även om New 2014 Conquest (non DC) är förbättrad på vissa punkter...

Lämna en kommentar:

• Kipp
    replied
    Till anteman !
    Kan säga att Metanium HG kastar förträffligt så pass att jag bokat in mig på en XG också
    Den passar helt klart för finessfiske men klarar att kasta upp 50-60gr utan att rodna, den är även tack vare x-ship fin att veva hem deepdivers typ Risto rap i stl 5-9 och 9:an går i botten på 6-7 meter så den är tungrodd.
    Jag har kastat beten ner mot 5gr och det har känts stabilt trots för uppgiften ej optimala spön!
    Sammanfattningsvis måste jag säga att det är en grymt mångsidig rulle och som jag ser det den optimala storleken för att aktivt fiska abborre men även kunna kasta light gäddbeten och jaga snipor runt vassar och dylikt!
    Men efter XG:n får det nog bli en Exsence DC

Lämna en kommentar:

• Hippo
    replied
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Nu vet jag inte hur en Metanium HG kastar, säkert perfekt till finessfisket men en Exsence DC kompletterar eller exellerar i så gott som allas rullarsenal och klarar dessutom av sältan!
    Imponerande! =)

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Ursprungligen postat av Kipp Visa inlägg
    Grymt sugen på en Exsence DC som komplement till min Metanium HG

Nu vet jag inte hur en Metanium HG kastar, säkert perfekt till finessfisket men en Exsence DC kompletterar eller exellerar i så gott som allas rullarsenal och klarar dessutom av sältan!

Lämna en kommentar:

• ElCamino
    replied
    Vadå?Att jag råkade köpa fel lager,haha

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Nu vet hela världen om det //T
    Senast ändrad av tonyex; 2015-01-24, 23:53.

Lämna en kommentar:

• ElCamino
    replied
    Känner en som har Air bfs lager till en sån ligger omkring....

Lämna en kommentar:

• Hippo
    replied
    Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    Hehe, du vet mkt väl att jag hade en avail trimmad 2500C, även om detta var innan jag fick min "DC-diagnos". Mkt bra rullar bägge två.
    Det vore trevligt att flera fiskesnackare tog chansen och skrev några rader om deras favorit rullar här på FS. Det vore en mkt trevlig läsning, tycker jag

Faktum är att jag har varit ute efter en MorrumZX 1601 BJ IVCB under en längre tid. Jag har lite planer för den. Det finns en nära mig: http://shop.lundgrensfiske.com/produ...?product=12045 ...

//T
    Ska man ha Mörrum IVCB ska man även ha en Availspole!! Blir riktigt bra!

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
    Låter som en 2500C, kastar förträffligt i med, mot och sidvind den oxå, dock utan Nintendochip
    Hehe, du vet mkt väl att jag hade en avail trimmad 2500C, även om detta var innan jag fick min "DC-diagnos". Mkt bra rullar bägge två.
    Det vore trevligt att flera fiskesnackare tog chansen och skrev några rader om deras favorit rullar här på FS. Det vore en mkt trevlig läsning, tycker jag

Faktum är att jag har varit ute efter en MorrumZX 1601 BJ IVCB under en längre tid. Jag har lite planer för den. Det finns en nära mig: http://shop.lundgrensfiske.com/produ...?product=12045 ...

//T
    Senast ändrad av tonyex; 2015-01-24, 23:28.

Lämna en kommentar:

• Hippo
    replied
    Låter som en 2500C, kastar förträffligt i med, mot och sidvind den oxå, dock utan Nintendochip

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
231 svar
32 445 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Gösalf
av Gösalf