Spole Daiwa Tatula 100HS - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spole Daiwa Tatula 100HS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Spole Daiwa Tatula 100HS

    Passar denna spole "Daiwa Tatula Japan shallow spool" till Tatula 100HS,och om det är någon som provat den?
    Click image for larger version

Name:	Daiwa_Tatula5.jpg
Views:	1
Size:	31,2 KB
ID:	1838241
    Senast ändrad av ML; 2015-05-01, 14:53.

  • #2
    Har du köpt spole innan rulle? Kan vara ett bra sätt att utöka sin Arsenal. /Ingemar

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av ML Visa inlägg
      Passar denna spole "Daiwa Tatula Japan shallow spool" till Tatula 100HS,och om det är någon som provat den?
      [ATTACH=CONFIG]78138[/ATTACH]
      Den gör det enligt Jun från Japan Tackle, en sådan är på väg till mig (och lite annat) från Japan.

      Kommentera


      • #4
        Nej har redan köpt en Tatula 100HS,vill ha en till som experimentrulle,reservdelar.Den jag har är uppgraderad med keramhybrider till spolen och evighetsskruven "sitter plastlagringar som original",har även köpt kolfiberlameller och planslipat tryckbrickorna.
        Rullen är grymt långkastande och stabil redan som original,men kastlängden ökade ca: 10m efter uppgraderingen,mag.reglaget är graderat 0-20, jag har den på 1-1,5.Har provat från 5gr-18gr utan problem.Mycket nöjd med rullen rekommenderas,UT-trimmade rullar har svårt att hänga med i kastlängd och stabilitet,jag har några UT-rullar som jag gemfört med.
        Senast ändrad av ML; 2015-05-01, 10:59.

        Kommentera


        • #5
          Det är en doldis bland LP rullar,det är vi några få här på FS som upptäckt den.Det intressanta med rullen är storleken på spolen som är unik i sin klass dvs.optimal så att rullen går att para ihop med nästan vilket spö som helst utan att detta påverkar balansen negativt.Nu när den nya shallow spolen kommer så ska vi testa den om den slår på fingrarna min mörrum zx 1601 när det gäller ul

          Kommentera


          • #6
            Ja jag är väldigt nöjd med min,den kastar längre än min trimmade 2500CS Rocket med vikter från 5-18gr och 0,30 nylonlina.Jag har testat den på mitt Shimano Technium DF CX 300L 3-14gr,med vikter 5-12gr utan problem,samt Fenwick Ironfeather Quadrant 8-32gr med vikter 10-18gr.Långa stabila kast,så jag är väldigt nyfiken på Daiwa Tatula Japan shallow spolen.Med Fenwick spöet och 18gr Spöket ligger jag på ca:a 80m ,har en markering på linan vid 80m "en bit maskeringstejp",ska testa mitt andra Fenwick 16-54gr och 25gr Snapsdrag,men då tömmer jag väl spolen,den rymmer 100m 0,30 nylonlina.

            Kommentera


            • #7
              ML vad har du för utväxling på din Tatula?

              Kommentera


              • #8
                7,3 som sagt är en HS,ville egentligen ha H 6,3 men hittade ingen till vettigt pris,men det funkar ganska bra ändå trots hög utväxling,slaglängden på veven är 45 mm har jag för mej,så det jämnar väl ut sig.

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                10 svar
                3 289 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Smolt
                av Smolt
                 
                Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                44 svar
                10 141 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Alman
                av Alman
                 
                Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                279 svar
                47 282 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Adam Huss  
                Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                535 svar
                89 267 visningar
                38 gillar
                Senaste inlägg Xerup
                av Xerup
                 
                Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                108 svar
                11 367 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist  
                Arbetar...
                X