Ambassadeur Beast - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur Beast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Ursprungligen postat av lideri Visa inlägg
    Visst är Ambassadeur rullarna bra men de är lite jobbigt att jämföra dem med Shimano Conquest och Daiwa Ryoga/Pluton.
    Detta ger mig anledningar att tro att Pure Fishing "erkänner" att Japanska topprullar har träffat rätt under flera år när det gäller design, känsla och användarvänlighet, så det är klart att de vill haka på dom. Det blir spännande att se vad som händer framöver.

    //T
    Senast ändrad av tonyex; 2015-10-06, 17:39.

    Kommentera


    • #42
      Rekommenderat pris ca 4000:- vilket snabbt går ner till en mer rimlig nivå, kanske runt 2.5-3k.

      Sen får man ju hoppas de gör en mer diskret variant av den men det kan man nästan utgå helt från.
      Troligen är detta första steget mot en ny era av rullar.

      Tänk er denna i mattsvart och polerat alustativ.
      Toksnyggt
      Ingen fisk är chans för fisk.
      https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

      Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
      https://www.youtube.com/user/jurgenjons

      Kommentera


      • #43


        Svensk reklamvideo ute.
        Frågan som jag ställer mig är om detta är en NY produktchef eller en produktchef för en gren. Tex Ambassadeur.
        Ingen fisk är chans för fisk.
        https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

        Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
        https://www.youtube.com/user/jurgenjons

        Kommentera


        • #44
          Kan ingen som faktiskt köpt rullen lägga upp en bild på sprängskissen, som rullnörd är man ju nyfiken på hur mycket gammal Ambassadeur som finns i rullen.
          Kan man dessutom ta lite nakenbilder på spolen och andra detaljer får man säkert några bonus gilla

          Jag har försökt hitta lite info om vad som göms i rullen men inte lyckats hitta något.

          Kommentera


          • #45
            En högst kvalificerad gissning är att den är som en Inshore/Predator fast med "fräst alustativ"..typ!

            Mao mycket klassisk Amba-konstruktion i vevgaveln, kombinerat med ADS-spolupphängning som hos Inshore/Predator.

            Kommentera


            • #46
              En högst kvalificerad gissning är att den är som en Inshore/Predator fast med "fräst alustativ"..typ!

              Mao mycket klassisk Amba-konstruktion i vevgaveln, kombinerat med ADS-spolupphängning som hos Inshore/Predator.

              Kommentera


              • #47
                Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
                En högst kvalificerad gissning är att den är som en Inshore/Predator fast med "fräst alustativ"..typ!

                Mao mycket klassisk Amba-konstruktion i vevgaveln, kombinerat med ADS-spolupphängning som hos Inshore/Predator.
                Skulle varit häftigare om du inte kopierat de rakt av från "reviews" från Abu garcia's egna hemsida
                Senast ändrad av Snöhäst; 2015-10-20, 18:40.
                Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

                Kommentera


                • #48
                  Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                  Detta ger mig anledningar att tro att Pure Fishing "erkänner" att Japanska topprullar har träffat rätt under flera år när det gäller design, känsla och användarvänlighet, så det är klart att de vill haka på dom. Det blir spännande att se vad som händer framöver.

                  //T
                  Hej Tonyex! Nu undrar jag om du ätit flugsvamp eller om det du säger enbart ska betraktas som ett önsketänkande!

                  När du säger att ABU hakar på japanen med design, användarvänlighet och känsla måste jag reagera. Denna rulle är ju så klassisk ABU amba i designen som det bara går. Användarvänlig har den i grunden simpla konstrunionen alltid varit till skillnad mot många jappsars högteknologiska datorchippade rullar. Känslan i en Amba är kanske inte den mest förfinade, men likt en potent sportbil eller en HD med sina vibrationer mm så har den sin alldeles egen känsla och där hakar man definitivt inte på några jappsars.

                  Jag vill inte mena att Japanska rullar är sämre. Men att säga att ABU med denna rulle hakar på japanen är lika dumt som att nämna Harley Davidson i den meningen.
                  Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

                  Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

                  Kommentera


                  • #49
                    Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
                    Skulle varit häftigare om du inte kopierat de rakt av från "reviews" från Abu garc's egna hemsida
                    Det gjorde jag inte, men står det så där så...

                    Kommentera


                    • #50
                      Det gjorde jag inte, men står det så där så
                      Ja står det där så bevisar det väl att du hade rätt

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      10 svar
                      3 252 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Smolt
                      av Smolt
                       
                      Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                      44 svar
                      10 069 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Alman
                      av Alman
                       
                      Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                      279 svar
                      47 189 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Adam Huss  
                      Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                      535 svar
                      88 677 visningar
                      38 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                      108 svar
                      11 262 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Arbetar...
                      X