Shimano Chronarch 51E eller kanske en Brenious? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Chronarch 51E eller kanske en Brenious?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Som svar på frågan om jag behöver kasta under 7g så kan jag säga att jag kör ungefär med samma betesvikter som du tonyex. Jag har lite mindre crankbaits som jag kör med, typ Rapala Rippin Rap, FKP Viblure mfl. Ingen av dessa kommer ner under 7g.

Däremot gillar jag att veta att det jag har är rätt prylar för uppgiften och det handlar mycket om känsla och tyckande och är inte alltid ekonomiskt försvarbart. Tycker att jag anar detta även hos många av er andra...

Om jag vänder tillbaka frågan då. För ett pris på 2-3k, vilken lågprofilsmulti ska jag ha om jag inte ska ha en "nybörjarrulle"? Jag köper gärna utomlands, så det är inget hinder. På mina gäddspön sitter det ABU, och på mitt nuvarande haspelkit för abborrfisket sitter det en Rarenium, så jag är inte så låst vid ett specifikt märke.

Kommentera

http://www.tackletour.com/reviewshimbrenious.html dagsfärsk recension

Kommentera

Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
        "Dinosaurierna" på TT överraskar mig inte längre. //T
        Senast ändrad av tonyex; 2015-10-13, 18:50.

Kommentera

Ursprungligen postat av MattiasT Visa inlägg
          Som svar på frågan om jag behöver kasta under 7g så kan jag säga att jag kör ungefär med samma betesvikter som du tonyex. Jag har lite mindre crankbaits som jag kör med, typ Rapala Rippin Rap, FKP Viblure mfl. Ingen av dessa kommer ner under 7g.

Däremot gillar jag att veta att det jag har är rätt prylar för uppgiften och det handlar mycket om känsla och tyckande och är inte alltid ekonomiskt försvarbart. Tycker att jag anar detta även hos många av er andra...

Om jag vänder tillbaka frågan då. För ett pris på 2-3k, vilken lågprofilsmulti ska jag ha om jag inte ska ha en "nybörjarrulle"? Jag köper gärna utomlands, så det är inget hinder. På mina gäddspön sitter det ABU, och på mitt nuvarande haspelkit för abborrfisket sitter det en Rarenium, så jag är inte så låst vid ett specifikt märke.
          Är i samma sits och Chronarch Ci4+ är den som känns mest rätt, tror den kommer att funka perfekt. Det som jag gillar är den justerbara bromsen och utseendet och vill man få ut mer av rullen finns det en uppsjö med trim.
          Rullen finns i Tyskland för en vettig peng och man slipper oroa sig för tull

Kommentera

Ch CI4+ passade inte alls mig. Den kändes inte bra i mina händer, men vi uppfattar saker och ting olika.

//T

Kommentera

Ursprungligen postat av MattiasT Visa inlägg
              Om jag vänder tillbaka frågan då. För ett pris på 2-3k, vilken lågprofilsmulti ska jag ha om jag inte ska ha en "nybörjarrulle"?
              Det kan bli rätt många svar på din fråga om man tänker på att även Daiwa och ABU har en del bra grejer mellan 200 och 300 USD. Mitt förslag är att du kan börja ta några turer med den rulle du har. Jag tror att det kommer att funka fint.

... och sen efter några fiskepass , då kan du komma tillbaka och berätta för oss vad var det som inte funkade som du trodde och som du tycker att du behöver ändra.

//T
              Senast ändrad av tonyex; 2015-10-13, 19:16.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
                Är i samma sits och Chronarch Ci4+ är den som känns mest rätt, tror den kommer att funka perfekt. Det som jag gillar är den justerbara bromsen och utseendet och vill man få ut mer av rullen finns det en uppsjö med trim.
                Rullen finns i Tyskland för en vettig peng och man slipper oroa sig för tull
                Om du kommer fram till nåt så droppa gärna en kommentar i den kör tråden!

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                  Det kan bli rätt många svar på din fråga om man tänker på att även Daiwa och ABU har en del bra grejer mellan 200 och 300 USD. Mitt förslag är att du kan börja ta några turer med den rulle du har. Jag tror att det kommer att funka fint.

... och sen efter några fiskepass , då kan du komma tillbaka och berätta för oss vad var det som inte funkade som du trodde och som du tycker att du behöver ändra.

//T

Ja det är väl det enda rimliga. Jag tror inte vi ska öppna upp tråden för en ABU vs Shimano vs Daiwa diskussion.

Jag ska ta några rundor med den rullen jag köpt och känner jag att jag behöver uppgradera mig så återkommer jag. Då kanske du kan vara behjälplig med lite Shimano-kunskap?

Jag ska iaf sova på saken så får vi se vad jag bestämmer mig för.

Tack för en bra diskussion!

Kommentera

Brenious verkar vara en rolig grej med sin spole o snabba linspridare.
                    Jag fiskar ner till 10g ej lättkastade drag med 201e så 51an bör klara det bättre, annars får du montera en honeycomb availspole med miniatyr lager.

Kommentera

Behöver du inte kasta beten lättare än 5g så räcker de långt med nya lager. Tex är hedgehog air bfs riktigt bra lager. Sen finns ju iaf availspolar 2-3 olika availspolar om man vill löpa hela vägen.
                      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                      Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                      41 svar
                      32 333 visningar
                      18 gillar
                      Senaste inlägg Micki.S