Nu har jag beställt en Amb Record. Får se ifall de var rätt val [emoji2]
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Multirulle för beten mellan 15-100 gram
Collapse
X
-
Det är skillnad på alu och alu. ABUs tidigare aluminiumplattor och chassier var tunt pressade historier. Sitter fortfarande i majoriteten av alla runda classic ambassadeurer som sälj. Tex C3, C4, C5 och Recorden. Aluminiumkonstruktionen i tex Beasten är något helt annat. Den är maskinbearbetad ur ett aluminiumblock. Förmodligen brottarstark.Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg5000 är storleken på rullen. Beast är just till för stora beten så den har ett annat stativ, handtag från en fjol års modell och kanske annan spole annars är det "bara" en vanlig Ambassadeur som är onödigt dyr med en musky på sidan...
Förr var mässing starkast enligt abu och nu är det aluminium igen som japsarna kör med samt andra Abu kloner näh inget nytt under himmlen.
/Apan
Nu ska vi i ärlighetens historia inte göra en för stor sak av de "veka" aluminiumkonstruktionerna. Jag har fler rullar av dessa som sliter hund och ingen har gått sönder än. Inte heller de jag har i mässing (rocket) eller fräst aluminium (Beast).
Som jag ser det är det mest en marknadsföringspryl när man passerar ett visst antal lager eller vad det nu kan vara. 99,99% kommer att ha noll problem med bottenplattorna i aluminium. Beasten är horribelt överprisad för vad den har extra"Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr
Kommentera
-
Det är en kalasrulle. Det är den första runda Ambassadeuren jag har fiskat med där jag inte känner att jag behöver trimma något.Ursprungligen postat av Lillhake Visa inläggNu har jag beställt en Amb Record. Får se ifall de var rätt val [emoji2]"Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inläggTror du kommer bli helnöjd med ditt val av rulle. Googlar du så tror jag tackletour har en utförlig recension av just recorden.
Den gamla som inte är uppdaterad.
Kommentera
-
Niet tackletours recension är av den gamla recorden.
Om du menar mail länken så missade jag att kopiera jimmys inlägg
Senast ändrad av Monkey; 2016-02-05, 16:13.
Kommentera
-
Okej. Då är den inte så aktuell om dom har gjort några större ändringar på rullen. E väl bla lättare spole nu.Ursprungligen postat av Monkey Visa inläggNiet tackletours recension är av den gamla recorden.
Om du menar mail länken så missade jag att kopiera jimmys inlägg
Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Kommentera
-
Nja den har väl bara blivit bättre vad var jag menade. kul med deras tester iallafall.Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inläggOkej. Då är den inte så aktuell om dom har gjort några större ändringar på rullen. E väl bla lättare spole nu.
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
|
41 svar
32 369 visningar