Multirulle för beten mellan 15-100 gram - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multirulle för beten mellan 15-100 gram

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Synd om PD butikerna deras egna modeller fick inga uppdateringar (C4/Pro Rocket.)

Ja en helt ny sorts Premium!

Kommentera

Synd om PD butikerna deras egna modeller fick inga uppdateringar (C4/Pro Rocket.)
      Pro Rocket säljs väl bara där...

Kommentera

Pro Rocket säljs väl bara där..
        Blev ett skrivfel på den svarta den borde väl hetat CS Rocket med tanke på att den får säljas av alla, är uppgraderad och bara finns i 6500 storlek.
        Senast ändrad av jorgen.mansson; 2016-02-02, 17:39.

Kommentera

Blev ett skrivfel på den svarta den borde väl hetat CS Rocket med tanke på att den får säljas av alla, är uppgraderad och bara finns i 6500 storlek.
          Håller med! Det finns ju vanliga Pro Rocket i 6000-storlek som endast säljs av PD-handlarna. Tankevurpa hos Pure Fishing, eller? Inte ovanligt om man ser till lanseringen av "Ambassadeurerna" i S-serien till exempel...
          Senast ändrad av Gösta; 2016-02-02, 17:50.

Kommentera

En sak jag inte fattatade idag var när jag var i kontakt med abugarcias support. Jag frågade lite om deras beast 5601. Det rekommendera inte den pga. den var för väldigt tungt fiske. När jag läst igenom hela tråden här igen så verkar alla överens om att de är en 5000 serie som passar. Vad är skillnaden på beasten?
            Ps: Abu rekommendera record nx50 och den klämde jag lite på idag

Kommentera

5000 är storleken på rullen. Beast är just till för stora beten så den har ett annat stativ, handtag från en fjol års modell och kanske annan spole annars är det "bara" en vanlig Ambassadeur som är onödigt dyr med en musky på sidan...

Förr var mässing starkast enligt abu och nu är det aluminium igen som japsarna kör med samt andra Abu kloner näh inget nytt under himmlen.

/Apan
              Senast ändrad av Monkey; 2016-02-03, 05:29.

Kommentera

Beasten skulle jag aldrig köpa. Tycker den är på tok för dyr. Finns inget den klarar bättre än en 5500 pro rocket men ändå är den nästan dubbelt så dyr.
                Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
                  5000 är storleken på rullen. Beast är just till för stora beten så den har ett annat stativ, handtag från en fjol års modell och kanske annan spole annars är det "bara" en vanlig Ambassadeur som är onödigt dyr med en musky på sidan...

Förr var mässing starkast enligt abu och nu är det aluminium igen som japsarna kör med samt andra Abu kloner näh inget nytt under himmlen.

/Apan
                  Ap, ap, ap... Nu ska vi inte blanda äpplen och päron...
                  Ett hårdnitat mässingstativ blir starkare och framför allt vridstyvare än motsvarande i aluminium. Men Beastens stativ är svarvat/fräst ur ett stycke (billet) aluminum och saknar därför skarvar, vilket gör det extra vridsyvt...
                  I övrigt är jag benägen att hålla med Apan och Jimmy85...
                  Skit fiske
                  Gösta

Kommentera

Ursprungligen postat av Lillhake Visa inlägg
                    En sak jag inte fattatade idag var när jag var i kontakt med abugarcias support. Jag frågade lite om deras beast 5601. Det rekommendera inte den pga. den var för väldigt tungt fiske. När jag läst igenom hela tråden här igen så verkar alla överens om att de är en 5000 serie som passar. Vad är skillnaden på beasten?
                    Ps: Abu rekommendera record nx50 och den klämde jag lite på idag
                    Det som förenar Ambassadeurer i 5000-storlek är i princip bredd och diameter. Sedan förekommer de i ett antal olika konfigurationer beroende på vilket fiske de ska användas för. Så har
                    exmpelvis en JB bussningar i stället för kullager, kromat mässingstativ och dubbel backspärr. Lämpligt för tyngre fiske. Medan en C 4 har kullager i såväl spole som evighetsskruv och en lättare spole och linförare. Dessutom ett mindre vridstyvt nitat alustativ (som håller för tämligen seriöst fiske). Beasten har en konfiguration som premierar styrka och robusthet framför kastegenskaper och det är där bland annat det nya alustativet kommer in i bilden. Som jag skrivit förut, mitt val i din situation skulle antingen blir en C 4 eller en Pro Rocket, beroende på i vilket viktspann du främst kommer att befinna dig i...
                    Skit fiske!
                    Gösta
                    Senast ändrad av Gösta; 2016-02-03, 09:09.

Kommentera

Japsarnas är också frästa Jag vet mest purefishings skitsnack som är irriterande.

Rostfria drev its the shit! Nej nu är våran mässing bättre medans rullar fortfarande säljs med rostfria i andra länder och där är dem starkast igen... Eller denna rulle är starkare trots att dem innehåller samma delar mest utsidan som skiljer.

Jag förstår att alla dessa trådar poppar upp med tanke på hur svårt det är att få ett bra svar från både tillverkare och butiker.

Hoppas att TS blir nöjd med sin klassiska rundis oavsett vilken det blir.

/jApan

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                      Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                      41 svar
                      32 358 visningar
                      18 gillar