Uppgradera C4 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppgradera C4

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av gabbu Visa inlägg
    Abus reservdelspriser var nästan för bra för att vara sanna.
    220 spänn för ett kromat mässingstativ mot Sportfiskebodens 300:-.... (Nu kostar det 330 spänn ungefär oh så länge inte "boden" höjer (kanske de redan gjort, har inte kollat) så är det ju fritt att handla därifrån...

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
      Jag har gjort just det men det verkar snarast som att många här är glada eller i vart fall visar en närmast "religiös" förståelse för prishöjningar på 100%, så det kommer nog inte att hända...
      Jag har ingen skam i kroppen, jag handlar där det är billigt. Och jag har även i år köpt en del från Svängsta och INTE hittat de där 100 procent dyrare grejerna... OK 50 procent i vissa fall, och det är mycket det, men ändå ofta billigt om man jämför. 280 svenska för en dubellagrad evighetsskruv till 25:a, mot 300 hos Reelman. Med tanke på ABU:s avgifter har jag ändå gynnat Rullmannen (eller snarare så att han gynnat mig), p g a hans avsaknad av avgifter (om du inte vill ha rek - 83 kronor).
      Ja, det har blivit dyrare att handla i Svängsta, men så j-a farligt är det inte. Och det faktum att man ofta kan köpa grejer till gamla rullar (t ex gavlar, stativ och liknande till 1500 och 25:or) är värt en eller annan krona...
      Skit fiske!
      Gösta

Kommentera

Nu pratade inte jag om vad andra tar för sin skit, utan vad abu numera tar för sin Gösta... Volymer du vet?

Recordspole från 225 till typ 420, linförare från 160 till över 300 eller vad det var (siffror på jobbet) , är typ 100 % upp och nästan vad jag gav för rullen, hela rullen i fint skick från USA...

Ett kullager å mellandrev på det så förbi...
        Senast ändrad av anteman; 2016-02-20, 15:16.

Kommentera

Nu pratade inte jag om vad andra tar för sin skit, utan vad abu numera tar för sin Gösta... Volymer du vet?
          Ett kromat mässingstativ till en rulle är ett kromat mässingstativ, oavsett var det kommer ifrån. Och i mitt exempel så handlar det dessutom om samma stativ...
          Jo jag förstår att du talar om vad ABU tar för sina grejer och jag hävdar då fortfarande att jag inte träffat på någon fördubbling av priset (Orange sunset-gavlar, kromat mässingstativ och dubbellagrad evighetsskruv till 25:a och kullagrat mellandrev). OCH att priserna fortfarande är överkomliga OCH att servicemöjligheterna är guld värda!
          Skit fiske!
          Gösta

Kommentera

Denna höjning.borde väl betyda betydligt fler rullar sålda, betydligt fler som fiskar annars.kan jag inte förstå höjningen riktigt. Betvivlar ju på att som gått mer eller.mindre plus minus noll på sina reservdelar alla tidigare år... även om.dom haft reko priser

Kommentera

Recordspole från 225 till typ 420, linförare från 160 till över 300 eller vad det var (siffror på jobbet) , är typ 100 % upp och nästan vad jag gav för rullen, hela rullen i fint skick från USA...

Ett kullager å mellandrev på det så förbi...
              Att jämföra priser på reservdelar i Sverige med vad man ger för begagnade rullar i bukten eller på Tradera är som att jämföra äpplen med mandariner...

Kommentera

Kan ju kanske göra så att reelman får sälja lite mer också!

Man får nog tänka sig för i Svängsta bara så att de inte skadar alla hardcore skruvare som bär dessa rullar framåt år efter år. Är ju DNA:t i hela affären på något vis. Amerikanska ägare kan hitta på precis vad som helst.
                __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
                  Att jämföra priser på reservdelar i Sverige med vad man ger för begagnade rullar i bukten eller på Tradera är som att jämföra äpplen med mandariner...
                  När jag köpte rullen 2015 hade jag ABUs reservdelspriser 2015 i åtanke i så jag fattar inte hur det du säger skulle ha för bäring på det?

Det blir helt enkelt mycket dyrare att göra som jag tänkte å hade jag vetat så hade jag nog skitit i rullköpet eller köpt delar 2015 om jag vetat om den sjuka prishöjningen till 2016... Det är inte svårare än så.
                  Senast ändrad av anteman; 2016-02-20, 15:46.

Kommentera

När jag köpte rullen 2015 hade jag ABUs reservdelspriser 2015 i åtanke i så jag fattar inte hur det du säger har för bäring på det?
                    ??? Du jämför ju reservdelspriserna med vad du gav för en fin, men jag förmodar begagnad, rulle köpt i det stora landet i väster... Själv kan jag väl säga att jag liksom aldrig haft priset på reservdelar under pannbenet när jag handlat grejer! Skulle jag köpa en rulle i USA så skulle jag göra det för att priset på RULLEN var bra, inte för att eventuella reservdelar kan inhandlas billigt på hemmaplan. Eller..??

Kommentera

Ja det var tydligen svårt ändå Gösta. Du får köpa rullar å trimmdelar på vilket sätt å grunder du vill. Jag beskrev nyss att min tänkta trimning 2015 huxflux blir nästan dubbelt så dyr 2016... Jag tycker det är skit och inte heller svårbegripligt uttryckt.

Ja jag satt och kollade vad en viss rulle jag var nyfiken på, kostade och vad det skulle kunna kosta att fixa till den så som jag ville... Tycker du det är konstiga premisser vid ett inköp??? Sen gick p g a ABU den kalkylen åt pipsvängen över en natt... Jag dör inte av prishöjningen men jag ogillar nivån från en månad till en annan.

Jag är ingen "rullnörd" som måste ha en viss Rulle/märke men den jag köpte kunde fixas till ett pris som totalt understeg priset för en ny annan rulle med samma kastbromssystem.
                      Inte längre, nu blir den avsevärt dyrare och då kunde jag lika gärna prövat den nya ... om jag vetat i december vad jag vet idag om prishöjningen.

Att folk köper rullar utomlands kan ha många orsaker...Har du sett några 5600 C4 Mag till salu är i Sverige på sistone?
                      Senast ändrad av anteman; 2016-02-20, 16:25.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                      Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                      41 svar
                      31 913 visningar
                      18 gillar
                      Senaste inlägg Micki.S