Ursprungligen postat av gabbu
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Uppgradera C4
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inläggJag har gjort just det men det verkar snarast som att många här är glada eller i vart fall visar en närmast "religiös" förståelse för prishöjningar på 100%, så det kommer nog inte att hända...
Ja, det har blivit dyrare att handla i Svängsta, men så j-a farligt är det inte. Och det faktum att man ofta kan köpa grejer till gamla rullar (t ex gavlar, stativ och liknande till 1500 och 25:or) är värt en eller annan krona...
Skit fiske!
Gösta
Kommentera
-
Nu pratade inte jag om vad andra tar för sin skit, utan vad abu numera tar för sin Gösta... Volymer du vet?
Recordspole från 225 till typ 420, linförare från 160 till över 300 eller vad det var (siffror på jobbet) , är typ 100 % upp och nästan vad jag gav för rullen, hela rullen i fint skick från USA...
Ett kullager å mellandrev på det så förbi...Senast ändrad av anteman; 2016-02-20, 15:16.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inläggNu pratade inte jag om vad andra tar för sin skit, utan vad abu numera tar för sin Gösta... Volymer du vet?
Jo jag förstår att du talar om vad ABU tar för sina grejer och jag hävdar då fortfarande att jag inte träffat på någon fördubbling av priset (Orange sunset-gavlar, kromat mässingstativ och dubbellagrad evighetsskruv till 25:a och kullagrat mellandrev). OCH att priserna fortfarande är överkomliga OCH att servicemöjligheterna är guld värda!
Skit fiske!
Gösta
Kommentera
-
Denna höjning.borde väl betyda betydligt fler rullar sålda, betydligt fler som fiskar annars.kan jag inte förstå höjningen riktigt. Betvivlar ju på att som gått mer eller.mindre plus minus noll på sina reservdelar alla tidigare år... även om.dom haft reko priser
Kommentera
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inläggNu pratade inte jag om vad andra tar för sin skit, utan vad abu numera tar för sin Gösta... Volymer du vet?
Recordspole från 225 till typ 420, linförare från 160 till över 300 eller vad det var (siffror på jobbet) , är typ 100 % upp och nästan vad jag gav för rullen, hela rullen i fint skick från USA...
Ett kullager å mellandrev på det så förbi...
Kommentera
-
Kan ju kanske göra så att reelman får sälja lite mer också!
Man får nog tänka sig för i Svängsta bara så att de inte skadar alla hardcore skruvare som bär dessa rullar framåt år efter år. Är ju DNA:t i hela affären på något vis. Amerikanska ägare kan hitta på precis vad som helst.__________________________________________________ _____________________________
Covfefe
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gösta Visa inläggAtt jämföra priser på reservdelar i Sverige med vad man ger för begagnade rullar i bukten eller på Tradera är som att jämföra äpplen med mandariner...
Det blir helt enkelt mycket dyrare att göra som jag tänkte å hade jag vetat så hade jag nog skitit i rullköpet eller köpt delar 2015 om jag vetat om den sjuka prishöjningen till 2016... Det är inte svårare än så.Senast ändrad av anteman; 2016-02-20, 15:46.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inläggNär jag köpte rullen 2015 hade jag ABUs reservdelspriser 2015 i åtanke i så jag fattar inte hur det du säger har för bäring på det?
Kommentera
-
Ja det var tydligen svårt ändå Gösta. Du får köpa rullar å trimmdelar på vilket sätt å grunder du vill. Jag beskrev nyss att min tänkta trimning 2015 huxflux blir nästan dubbelt så dyr 2016... Jag tycker det är skit och inte heller svårbegripligt uttryckt.
Ja jag satt och kollade vad en viss rulle jag var nyfiken på, kostade och vad det skulle kunna kosta att fixa till den så som jag ville... Tycker du det är konstiga premisser vid ett inköp??? Sen gick p g a ABU den kalkylen åt pipsvängen över en natt... Jag dör inte av prishöjningen men jag ogillar nivån från en månad till en annan.
Jag är ingen "rullnörd" som måste ha en viss Rulle/märke men den jag köpte kunde fixas till ett pris som totalt understeg priset för en ny annan rulle med samma kastbromssystem.
Inte längre, nu blir den avsevärt dyrare och då kunde jag lika gärna prövat den nya ... om jag vetat i december vad jag vet idag om prishöjningen.
Att folk köper rullar utomlands kan ha många orsaker...Har du sett några 5600 C4 Mag till salu är i Sverige på sistone?Senast ändrad av anteman; 2016-02-20, 16:25.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Skrapande ljud från rulle?av HampeeeEfter att ha kollat mer på rullen verkar det som att det är mellanrummet mellan grejen som håller bygeln...1 Foto
-
Kanal: Rullar
2025-06-28, 22:06 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
|
41 svar
31 913 visningar
18 gillar