Uppgradera C4 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppgradera C4

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Bentzerfaust Visa inlägg

Förklara gärna varför det skulle vara en skithöjning? ...
    Därför att jag tycker det är skitdåligt av ABU att höja priserna med ca 100 % från ett år till ett annat (på de delar jag funderade på att beställa i december) Vad UT tar skiter jag i, har aldrig varit aktuellt för mig med de priserna. Som Jester Burk II säger så görs väl ABUs reservdelar i serier tusenfalt större än UT, volym är ofta nummer 1 för låga produktionskostnader

Var i kontakt med ABU i december, hade varit snyggt om de då sagt "passa på i år, nästa år höjer vi rejält". De har ingen skyldighet naturligtvis men det hade byggt förtroende...

VIsst ABU gör som de vill, jag gör detsamma nästa gång å väljer annat när jag kan...
    Senast ändrad av anteman; 2016-02-20, 11:31.

Kommentera

Bojkotta allt som ABU tillverkar pga en prishöjning, på produkter som mer eller mindre räknas som "trim" till rullar? Eller överhuvudtaget reservdelar.

Klart man förstår frustrationen, svider ju i plånboken, men i ärlighetens namn så var det billigt pris på de mesta reservdelarna. Standardpriser som inte har följt med i utvecklingen.

Kolla på andra rulltillverkare, Shimano, Daiwa etc? Inte är det mycket billigare att plocka hem reservdelar, dessutom med den lätthet du har idag via ABU.

Ungdomar på 15-17 bast idag har rullar för 3000-4000kr, St Croix spön för knappa 3000kr. Standarden höjs när det gäller produkter och vad folk vill handla. Ett bete för 400kr är en piss i nilen.

Ursäkta off topic i förväg!

Kommentera

Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
        Ja de är oändligt giriga, särskilt som de sponsrar de flesta fisketävlingar (givetvis reklam), delar ut pengar till fiskevård (reklam) samt låter barn låna fiskeutrustning (reklam)...
        Och som finansieras av konsumenterna, inte av aktieägarna.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jester Burk II Visa inlägg
          Och som finansieras av konsumenterna, inte av aktieägarna.
          ..ja visst är det för jävlig?? =)

Kommentera

Ursprungligen postat av Bentzerfaust Visa inlägg
            Bojkotta allt som ABU tillverkar pga en prishöjning, på produkter som mer eller mindre räknas som "trim" till rullar? Eller överhuvudtaget reservdelar.

Klart man förstår frustrationen, svider ju i plånboken, men i ärlighetens namn så var det billigt pris på de mesta reservdelarna. Standardpriser som inte har följt med i utvecklingen.

Kolla på andra rulltillverkare, Shimano, Daiwa etc? Inte är det mycket billigare att plocka hem reservdelar, dessutom med den lätthet du har idag via ABU.

Ungdomar på 15-17 bast idag har rullar för 3000-4000kr, St Croix spön för knappa 3000kr. Standarden höjs när det gäller produkter och vad folk vill handla. Ett bete för 400kr är en piss i nilen.

Ursäkta off topic i förväg!
            Det är helt i sin ordning att höja priserna pga ökade tillverkningskostnader, men med 90% ?! Typ 5-10% på sin höjd låter rimligare med tanke på hur låg inflationen är för närvarande. Jag har svårt att tänka mig att de har tillverkat reservdelar på förlust i åratal och måste nu höja priserna med 90%för att komma på plus.

Kommentera

..ja visst är det för jävlig?? =)
              Visst f-n är det det om man därför får betala 90% för mycket för reservdelarna.

Eller kan det vara så att försäljningen av nya rullar har gått ned när folk håller på och trimmar sina gamla i stället, och man vill få stopp på det ?

Kommentera

Ja de är oändligt giriga, särskilt som de sponsrar de flesta fisketävlingar (givetvis reklam), delar ut pengar till fiskevård (reklam) samt låter barn låna fiskeutrustning (reklam)...
                Nä de är riktiga altruister

Kommentera

..dessutom har de väl 10 års garanti på sina multirullar, oxå oändligt girigt av företaget. Borde varit 20 år minst

Kommentera

..dessutom har de väl 10 års garanti på sina multirullar, oxå oändligt girigt av företaget. Borde varit 20 år minst
                    Ja inte gör det "min" spole billigare precis. Eftersom jag får betala överpris (tycker jag) på en spole med min gamla rulle,så är det snarare sånna som köper reservdelar utan garantin som finansierar de som har garanti...

Fast som en strategi för slit å släng är ju höjda reservdelspriser "fiffigt"...
                    Senast ändrad av anteman; 2016-02-20, 13:42.

Kommentera

Får väl köpa en availspole lr ut spole istället om du tycker de e billigare ��
                      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                      Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                      41 svar
                      31 959 visningar
                      18 gillar
                      Senaste inlägg Micki.S