Nja de går fortfarande att dutta med fingret. Skillnaden märks främst med beten som ger stort motstånd som tex spinnare o en del wobbler. Då e de ganska stor skillnad på 5:1 o 7:1. Men vid jiggfiske e de en fördel med tex 7:1 då man vill ha in slaklinan fort.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hjälp en noob på multi!
Collapse
X
-
Har kollat runt lite och det verkar som både mgx:en och rocketen är gamla som gatan. även mörrumrullen. För det är väl samma mgx nu som det var 2011?
Tänkte ge abu en chans till abborrfisket eftersom jag gillade beasten men ville köpa nåt som var hyffsat nytt :-(
Kommentera
-
Gillar du att kasta dina surt förvärvade slantar i sjön, köp Abu's "high end", gillar du att få absolut senaste och bästa tekniken och kvalité, köp Abu lr Daiwa... Eller varför inte köp en Mgx och en japanare så att du kan jämföra, då kan jag typ lova dig att din Mgx snart ligger ute här på säljes lr blocket... MvhUrsprungligen postat av pygmen Visa inläggMen om man prompt vill ha en high end abu.. Gör jag då rätt i att skaffa en revo mgxtreme till abborre?
Eller rekommenderar ni hellre revo rocket eller den svarta mgx?
Kommentera
-
Utvecklingen borde väl rimligtvis gå framåt?Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inläggBara för att en modell e gammal betyder de inte att den är sämre än nyaste modellen.
Revo mgxtreme har ju tex 2 keramiklager. Dessa fanns ju inte i den gammeldags mgx:en.
Vi ska inte törsta efter stenåldersteknik. Då går vi från I-land till U-land sakta men säkert.
När rullförsäljarna knackar på dörren och undrar om vi vill köpa fjolårets rullar, så ska vi säga blankt nej.
När samma försäljare knackar på och frågar om vi vill köpa årets senaste modell som bara väger 120 gram, så kan vi tacka ja. Men vi ska samtidigt rynka på näsan och fråga varför den inte väger 119 gram.
På detta sätt kommer vi att skapa en bättre värld där alla kan leva i harmoni och vi kan fiska varje dag eftersom vi har robotar som arbetar åt oss.
Kommentera
-
Jag får hålla med JunkOne Abus rullar hänger inte med mot Daiwa/Shimano men vill du ha en Abu köp dig då den som kommer passa ditt fiske och budget.Ursprungligen postat av pygmen Visa inläggMen om man prompt vill ha en high end abu.. Gör jag då rätt i att skaffa en revo mgxtreme till abborre?
Eller rekommenderar ni hellre revo rocket eller den svarta mgx?
Vad det gäller utväxling fiskade jag idag dubbla 6or, djupgående aborrwobbler i olika former upp till en 20-25gram med en Chronarch CI4+ 151HG 7.6:1 utan några som helst konstigheter eller problem bara att anpassa invevnings hastigheten nyare lågprofilare har såpass stora drev att dem orkar.
Vad spelar det för roll vad dem släpper nästa år du vill väl fiska nu?Ursprungligen postat av pygmen Visa inläggDags för en ny modell nästa år eller vågar man köpa mörrum zx?
Ps. Men se till att köpa dig ett lika fint spö som rulle för att stoppa en fin rulle på ett "billigt" spö är ren waste då kommer nämligen rullen inte till sin rätt.Senast ändrad av Monkey; 2016-08-17, 21:35.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Satte in 1x karbonskiva och 1x av orginal 3x filtringar så nu är bromsen helt perfekt så det är redo...3 Foton
-
Kanal: Rullar
2025-09-04, 11:02 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
|
41 svar
32 216 visningar