Lite mer info om nya vs gamla curadon
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nyhet: Shimano Curado K
Collapse
X
-
Tactical Bassin har testat den: https://youtu.be/u5WmLGFMMLEHette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...
Kommentera
-
Mmm det vill jag oxå vetaUrsprungligen postat av Uffe5 Visa inläggNågon som vet när den kommer till svenska butiker?
Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
Kommentera
-
Går att förhandsboka för under 1600, lev o oktoberUrsprungligen postat av Classe69 Visa inläggMmm det vill jag oxå veta
Kommentera
-
Har inte samma garantier där. Dansk sida juUrsprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inläggGår att förhandsboka för under 1600, lev o oktober
https://www.fiskeutrustning-online.s...ano-434c1.html
Svensk sida som skrev
"Fiskeutrustning-online är en Dansk sida (översatt till Svenska). Vi träffar Normark denna vecka och då kommer vi få all info gällande nyheter. Att tänka på: Danmark har inte 5 års garanti på sina shimano rullar så som vi har här i Sverige och Normark (den Svenska distributören) tar inte emot reklamationsärenden från rullar köpta i andra länder. Fiskeutrustning-online kommer få in rullen samtidigt som oss är jag rätt säker på, dom jobbar ofta med långa förbokningar och eftersom Sverige inte är deras huvudmarknad pressar dom priserna rätt hårt vilket dom kan eftersom Danska kronan är starkare än den Svenska, bra för konsumenten men sämre för oss Svenska butiker
. Vi hoppas vi kommer kunna matcha deras pris."
Kommentera
-
Fantastisk liten rulle. Har allt en kräsen fiskare kan önska sig, förutom Mag broms [ om man diggar det].
Häls //T
Kommentera
-
Min säljare på normark har inte försökt sålt in den till mig än. Å andra sidan så försökte han sälja in tranxen i april, men jag fick mina i slutet av augusti, så liknar det något sånt så finns väl curadon till våren. Å andra sidan är det ju snart slut på säsongen, iallfall för oss som har vinter.
Vad tror ni? Flipp eller flopp? Kommer den utmana tatula försäljningsmässigt?
Om svenska butikspriset blir ca 1599 tror jag det. Å andra sidan står det på fiskeutrustning-online att "ord pris" (alltså rek från grossist) är 2799. Och dom marginalerna brukar inte finnas här, så jag gissar att om normark rekar den på 2799, kommer den ligga på ca 2199 i svenska butiker.... Men kan hända att det blir nå annat...
Kommentera
-
Om den rulle kommer att generera pengar till din butik vet jag inte, men världen över är Curado en bästsäljare av rang och den har har varit så sedan bantam Curado tider.
//T
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
|
231 svar