BFT Instict X7 Lågprofil - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFT Instict X7 Lågprofil

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

Imorgon skall jag fiska med min Beast som jag är nöjd med
    Du vann över oss alla som går till jobbet imorgon , men egentligen tänker på fisket ... //T

Kommentera

Ja tonyex du är långsint och har nog dåligt minne med tror jag... Sant att jag raljerande en liten kort stund kring "hypen Tranx" och den står jag för...

När man läste den tråden så kunde man bitvis nästan tro att Messias kommit till jorden, fast det bara var en ny Shimanorulle, förbättrad i vissa avseenden, sämre i andra enligt min uppfattning (du hade en annan...)

Och som sagt bara en av "antagonisterna" ovan hade svårt att acceptera den andres val av rulle... "å då gingo de, man ur huse, för att sprida evangeliet"
      Senast ändrad av anteman; 2017-11-28, 22:54.

Kommentera

Vem vet, snart är min tur att gyckla ganska länge om "hypen BEAST". Nja, det har inte tid med.

Så är det. Vissa produkter har större slagkraft och även större kommersiellt framgång än andra. Shimano har gjort rätt några år i rad. Men för inte så länge sedan pratade man bara Daiwa, typ Sol, Alphas, Steez. Zillion, Z, SV-spole, Millionaire i alla sina varianter och innan dess då var det trimkit till Abu rullar från t. ex: Avail eller UT

//T
        Senast ändrad av tonyex; 2017-11-28, 22:32.

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
          Tonyx sa att en riktig rulle ser ut såhär

[ATTACH=CONFIG]97827[/ATTACH]

Skämt åsido, det är skillnader mellan olika rullar såklart. Absolut måste någon av rullarna ha en bättre konstruktion eller bättre lösningar så enkelt är det. Men hurvida det ska väga över för vad man själv vill ha estetiskt och ergonomiskt när rullarna ändå ligger inom samma användnings område och prisklass är en svårare fråga.

Jag har varit super nöjd med mina Revo toro beast, dock fiskar jag inte 8 timmar 100 gånger på ett år. Jag fiskar när jag har tid pga familj, jobb osv.

Sen får man ju vara lite försiktig med grejerna, sköta service och se till att rullen inte ligger smutsig och fuktig i bilen en vecka.

Hur vida Tranx är bra vet jag inte då jag inte fiskat med en själv. Jag har svårt för LP rullar, jag gav det ett ärligt försök nu med Revo toro beast och nej mina händer gillar inte låg profil.

Jag förstår inte hypetåget för låg profil heller, argumenten har varit att rullen ligger närmare spöt som ger bättre känsla, passar er med mindre händer, lättare att justera kastbroms (magnet broms rullar) mm.

Personligen tycker inte jag låg profil ligger bättre i handen, iaf inte för mig. Känslan är snarare sämre på låg profil (detta kan ha att göra med hur jag greppar rullen)

För mig spelar det estetiska in en hel del, jag gillar inte Tranx'ns silver färg lika som jag avskydde curadons gröna... Revo toro var heller inte "snygg" i mina ögon. Toro Beast var helt mer i min smak i svart.

Sen i slutändan ville jag bara visa min nya rulle
          Men den var mycket mindre än jag förväntade mig.
          jaaaaaaaa!! Conquest 300 är såå vacker. Men då måste ja fråga dig. Har du sett nya CC Bfs? om inte så visar ja här en bild

Ska lägga en beställning själv på en Metanium här i veckan, ja lurade på en CC 100 men föll på en metanium. fast nu när ja tänker så... orka betsämma sig!

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
            Du vann över oss alla som går till jobbet imorgon , men egentligen tänker på fisket ... //T
            Tog semester idag så jag kunde fiska ett pass till innan ishelvetet sätter sig
            Man måste unna sig ibland
            Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
            Flugfiske är en Livs-stil
            2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Ursprungligen postat av _Ekman_ Visa inlägg
              jaaaaaaaa!! Conquest 300 är såå vacker. Men då måste ja fråga dig. Har du sett nya CC Bfs? om inte så visar ja här en bild

Ska lägga en beställning själv på en Metanium här i veckan, ja lurade på en CC 100 men föll på en metanium. fast nu när ja tänker så... orka betsämma sig!
              Haha tyvärr är den ju för snygg...
              Dock hade jag aldrig trott att 300 var så liten?

Kanske skulle tagit en 400 istället...

300 sitter som en handske i handen riktigt bra men den är så liten så den blir att se liten ut på spöt....

Såg dock i andra trådar stt vissa kör conquest 200 på sina Gäddspön, hur liten är den?

BFS är för lättare beten va? Typ storlek 100?

Haha nu när jag köpt en Conquest så skulle jag nog välja en sån i 100 istället för metanium, även om jag läst mycket gott om metanium.

classe: hur gick det med fisket? Vi fick 1-1,5 dm nysnö över natten

Kommentera

Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
                Ambassadeur 5000D!
                Så länge inte veven snurrar med när man kastar är jag nöjd, det gjorde det väl på de riktigt gamla rullarna utan broms.

Kommentera

Har isen lagt sig på era vatten eller varför sitter ni inne och nyper varandra i tafsen om tramsgrejer istället för att faktiskt vara ute?

Kommentera

Ursprungligen postat av Luthman Visa inlägg
                    Har isen lagt sig på era vatten eller varför sitter ni inne och nyper varandra i tafsen om tramsgrejer istället för att faktiskt vara ute?
                    Jag ska ut om en timme, var ute igår, dagen innan dess och flera gånger förra veckan.
                    Det är alla lappjävlar som har is som tjabbar tror jag.

Tror det är som att sluta snusa för vissa:

Ingen fisk är chans för fisk.
                    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Ursprungligen postat av Luthman Visa inlägg
                      Gipsad och allmänt trött på övertygelser av nästan religiös kararktär som regelbundet ska prackas på andra som valt fel "religion"...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                      231 svar
                      32 095 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Gösalf
                      av Gösalf