Ursprungligen postat av engqvist
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms
Collapse
X
-
Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
-
Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
Ja de e lätt att tappa kunder o svårt att vinna tillbaka kunder. Ja även materialval är ju en väldigt viktig del. Tiden får väl utvisa om det är en bra rulle. Finns ju inte så jättemycke info om den o recensioner tas med en stor nypa salt.
Kommentera
-
Har nu sett under en tid att det varit rätt många svivlo rullar ute till försäljning. Ni som har rullen eller åtminstone testad den rejält, vad är ni inte nöjda med? Inte sällan vill man byta mot en daiwa eller shimano.
Är det byggkvaliten ni inte är nöjda med? Omoto rullen som det egentligen är har ju diskuteras i tråden tidigare.
kastar den för dåligt?
Är det så att när man kastat med sin svivlo ett tag och sen provar sin "kompis" tatula eller curado att den känns nästan lika stabil men kvalitet känslan är bättre? Bara en teori, men lite för många svivlo rullar ute för att inte väcka en nyfikenhet hos mig.
- Gillar 3
Kommentera
-
Ursprungligen postat av engqvist Visa inläggHar nu sett under en tid att det varit rätt många svivlo rullar ute till försäljning. Ni som har rullen eller åtminstone testad den rejält, vad är ni inte nöjda med? Inte sällan vill man byta mot en daiwa eller shimano.
Är det byggkvaliten ni inte är nöjda med? Omoto rullen som det egentligen är har ju diskuteras i tråden tidigare.
kastar den för dåligt?
Är det så att när man kastat med sin svivlo ett tag och sen provar sin "kompis" tatula eller curado att den känns nästan lika stabil men kvalitet känslan är bättre? Bara en teori, men lite för många svivlo rullar ute för att inte väcka en nyfikenhet hos mig.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av engqvist Visa inläggHar nu sett under en tid att det varit rätt många svivlo rullar ute till försäljning. Ni som har rullen eller åtminstone testad den rejält, vad är ni inte nöjda med? Inte sällan vill man byta mot en daiwa eller shimano.
kastar den för dåligt?
- Gillar 2
Kommentera
-
Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Stefanr72 Visa inlägg
Som att köra bil med automatlåda, ingen sport alls.. Skämt åsido, jag skulle uppskatta att kunna fokusera på fisket istället för tummen. Kanske skulle man slå till på en av alla annonser..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Stefanr72 Visa inlägg
Som att köra bil med automatlåda, ingen sport alls.. Skämt åsido, jag skulle uppskatta att kunna fokusera på fisket istället för tummen. Kanske skulle man slå till på en av alla annonser..
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Herrlin Visa inlägg
behöver inte använda tummen på min curado 201, bantam, eller aldebaran, kör visserligen fc
Det gäller ju i än högre grad med linresningsvänlig FC har jag förstått, iaf att man tummar under kastet men också vid nedslag. Om du varken tummar under kast eller vid nedslag med FC så funderar jag på hur din kastbroms är justerad - för bästa längd i med- och motvind eller säkra kast utan tumme?
Kommentera
-
Tycker också det är intressant.
Använder förvisso runda Ambor, men det där med tummens agerande styr jag liksom inte över, det sker per ”ryggmärgsautomatik”. Visst, det har ju hänt att man pga olika ljusförhållanden ibland kan ha svårt att se nedslaget, men då flyttar sig med samma automatik mina gamla ögon till spolen, med tummen beredd.
Så att testa utan tummen har aldrig blivit av.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Skrapande ljud från rulle?av HampeeeEfter att ha kollat mer på rullen verkar det som att det är mellanrummet mellan grejen som håller bygeln...1 Foto
-
Kanal: Rullar
2025-06-28, 22:06 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
|
41 svar
31 912 visningar
18 gillar