Tjena ut i etern!
Jo såhär.. idag drog jag iväg till ett vatten & skulle provkasta med mitt nya spö.
Klockrent & underbart kast och sen vevade jag in jerken. Märkte dock att veven gick trögare & trögare.
Gjorde ett kast till.. men nu blev det rejält trögt att veva?
Gav upp, plockade ihop, och for hem.
Väl hemma rev jag isär vevsidan.
Då till min förvåning har huvuddrevsbussningen totalt fastnat i bottenplattan!?
Jag misstänker att den lilla kopparshimsen under har skurit eller något dylikt.
Jag får alltså inte loss den.. lessnade rejält & provade med en poligrip. Orkar att vrida den, men att dra av den är döfött. Den sitter där den sitter, skrot mao.
Har beställt nytt huvuddrev, kopparshim & en ny kromad bottenplatta.
Rullen är trimmad & väldigt seriöst omskött. Och jag vet vad jag gör... därför sätter detta griller i skallen på mig! Någon som vet eller ha en ide om vad som kan ha hänt?
Rullen är en rättvevad ambassadeur, mao en 5601 (ifrån början).
Mvh
Jo såhär.. idag drog jag iväg till ett vatten & skulle provkasta med mitt nya spö.
Klockrent & underbart kast och sen vevade jag in jerken. Märkte dock att veven gick trögare & trögare.
Gjorde ett kast till.. men nu blev det rejält trögt att veva?
Gav upp, plockade ihop, och for hem.
Väl hemma rev jag isär vevsidan.
Då till min förvåning har huvuddrevsbussningen totalt fastnat i bottenplattan!?
Jag misstänker att den lilla kopparshimsen under har skurit eller något dylikt.
Jag får alltså inte loss den.. lessnade rejält & provade med en poligrip. Orkar att vrida den, men att dra av den är döfött. Den sitter där den sitter, skrot mao.
Har beställt nytt huvuddrev, kopparshim & en ny kromad bottenplatta.
Rullen är trimmad & väldigt seriöst omskött. Och jag vet vad jag gör... därför sätter detta griller i skallen på mig! Någon som vet eller ha en ide om vad som kan ha hänt?
Rullen är en rättvevad ambassadeur, mao en 5601 (ifrån början).
Mvh
Kommentera