Amb 5601 sprängskiss - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Amb 5601 sprängskiss

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Min JB låter som en bäver i en tvättmaskin ungefär när man kastar... Om man lägger tummen på spolen dämpas ljudet dock. Nån som har nån aning om vad det kan vara? Låter som att det är oxid nånstans...

Kommentera

Ursprungligen postat av VectoR

Min JB låter som en bäver i en tvättmaskin ungefär när man kastar... Om man lägger tummen på spolen dämpas ljudet dock. Nån som har nån aning om vad det kan vara? Låter som att det är oxid nånstans...

Hmm, mina ambassadeurer (inkl Jbn) kan låta väldigt illa ibland när jag kastar. Avsköljning, torkning och en droppe olja på 802630 ("drivpinnen" som går igenom spolen) brukar lösa det problemet.

Vet dock inte om det är själva rengöringen eller oljan som får tyst på eländet.

Kommentera

Ursprungligen postat av JG
        Hmm, mina ambassadeurer (inkl Jbn) kan låta väldigt illa ibland när jag kastar. Avsköljning, torkning och en droppe olja på 802630 ("drivpinnen" som går igenom spolen) brukar lösa det problemet.

Vet dock inte om det är själva rengöringen eller oljan som får tyst på eländet.
        Ok, ska testas. Tack

Kommentera

Måste man dra ut själva "drivpinnen" eller räcker det att droppa in från sidan?Är inte så säker på att meka med rullar serru

Kommentera

Det är

Ursprungligen postat av VectoR
            Måste man dra ut själva "drivpinnen" eller räcker det att droppa in från sidan?Är inte så säker på att meka med rullar serru
            bara att dra ut, ingen fara.

//Fred

Kommentera

Ok, tack!

Kommentera

Ännu en gång

Var ut idag och provfiskade lite beten inför helgens bravader. Dock så låste sig rullen i frikopplat läge efter utkast. Efter lite skruvande på stranden innan båtturen så tog jag till ett sista desperat försok att frikopplingen skulle lossa. Doppade helt sonika rullen under vattnet och skakade lite på den. Efter en stund fungerade den behjälpligt och fisketuren kunde fortsätta...

Vid hemkomsten tyckte jag att det var bäst att skruva isär den och tvätta upp den lite och försöka lokalisera felet.

Felet tror jag var att rullen tillbringat ett dygn för mycket i samma källare som betestillverkningen = mycket skit i rullen.

Nu till frågan

Vet nån var det skall vara olja och var det skall vara fett?

Tacksam för svar,

//Fred

Kommentera

yepp

yepp det vet jag....

står i manualen till min tror jag...Finns det så mycket grejer i den rullen då? olja på linspridaren, och olja inne där det rullar, snurrar, fetta på glidytorna, det blir bra det va?

edit: går och kollar...

Ursprungligen postat av toxs Visa inlägg
                  Var ut idag och provfiskade lite beten inför helgens bravader. Dock så låste sig rullen i frikopplat läge efter utkast. Efter lite skruvande på stranden innan båtturen så tog jag till ett sista desperat försok att frikopplingen skulle lossa. Doppade helt sonika rullen under vattnet och skakade lite på den. Efter en stund fungerade den behjälpligt och fisketuren kunde fortsätta...

Vid hemkomsten tyckte jag att det var bäst att skruva isär den och tvätta upp den lite och försöka lokalisera felet.

Felet tror jag var att rullen tillbringat ett dygn för mycket i samma källare som betestillverkningen = mycket skit i rullen.

Nu till frågan

Vet nån var det skall vara olja och var det skall vara fett?

Tacksam för svar,

//Fred
                  Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

Skulle byta vev på min rulle men fick ett problem när jag skulle få på den nya veven.. Det är så att muttern som man ska skruva på vevaxeln(tror den heter så..kopparfärgad) så ska man skruva de åt fel håll!! kan detta stämma?? har testat med flera muttrar o de verkar som att det är "fel" håll som gäller.. konstigt.. dessutom går den inte att spänna ordentligt utan då slår den över och blir lös.. som om där var fel på gängorna eller nått.. Gör jag nått fel eller??

Kommentera

Vänstervevade rullar = Vänstergängat
                      "Hellre en dålig fiskedag än en bra arbetsdag"

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                      231 svar
                      32 076 visningar