Amb 5601 sprängskiss - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Amb 5601 sprängskiss

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11


    Min JB låter som en bäver i en tvättmaskin ungefär när man kastar... Om man lägger tummen på spolen dämpas ljudet dock. Nån som har nån aning om vad det kan vara? Låter som att det är oxid nånstans...

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av VectoR


      Min JB låter som en bäver i en tvättmaskin ungefär när man kastar... Om man lägger tummen på spolen dämpas ljudet dock. Nån som har nån aning om vad det kan vara? Låter som att det är oxid nånstans...

      Hmm, mina ambassadeurer (inkl Jbn) kan låta väldigt illa ibland när jag kastar. Avsköljning, torkning och en droppe olja på 802630 ("drivpinnen" som går igenom spolen) brukar lösa det problemet.

      Vet dock inte om det är själva rengöringen eller oljan som får tyst på eländet.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av JG
        Hmm, mina ambassadeurer (inkl Jbn) kan låta väldigt illa ibland när jag kastar. Avsköljning, torkning och en droppe olja på 802630 ("drivpinnen" som går igenom spolen) brukar lösa det problemet.

        Vet dock inte om det är själva rengöringen eller oljan som får tyst på eländet.
        Ok, ska testas. Tack

        Kommentera


        • #14
          Måste man dra ut själva "drivpinnen" eller räcker det att droppa in från sidan?Är inte så säker på att meka med rullar serru

          Kommentera


          • #15
            Det är

            Ursprungligen postat av VectoR
            Måste man dra ut själva "drivpinnen" eller räcker det att droppa in från sidan?Är inte så säker på att meka med rullar serru
            bara att dra ut, ingen fara.

            //Fred

            Kommentera


            • #16
              Ok, tack!

              Kommentera


              • #17
                Ännu en gång

                Var ut idag och provfiskade lite beten inför helgens bravader. Dock så låste sig rullen i frikopplat läge efter utkast. Efter lite skruvande på stranden innan båtturen så tog jag till ett sista desperat försok att frikopplingen skulle lossa. Doppade helt sonika rullen under vattnet och skakade lite på den. Efter en stund fungerade den behjälpligt och fisketuren kunde fortsätta...

                Vid hemkomsten tyckte jag att det var bäst att skruva isär den och tvätta upp den lite och försöka lokalisera felet.

                Felet tror jag var att rullen tillbringat ett dygn för mycket i samma källare som betestillverkningen = mycket skit i rullen.

                Nu till frågan

                Vet nån var det skall vara olja och var det skall vara fett?


                Tacksam för svar,


                //Fred

                Kommentera


                • #18
                  yepp

                  yepp det vet jag....

                  står i manualen till min tror jag...Finns det så mycket grejer i den rullen då? olja på linspridaren, och olja inne där det rullar, snurrar, fetta på glidytorna, det blir bra det va?

                  edit: går och kollar...


                  Ursprungligen postat av toxs Visa inlägg
                  Var ut idag och provfiskade lite beten inför helgens bravader. Dock så låste sig rullen i frikopplat läge efter utkast. Efter lite skruvande på stranden innan båtturen så tog jag till ett sista desperat försok att frikopplingen skulle lossa. Doppade helt sonika rullen under vattnet och skakade lite på den. Efter en stund fungerade den behjälpligt och fisketuren kunde fortsätta...

                  Vid hemkomsten tyckte jag att det var bäst att skruva isär den och tvätta upp den lite och försöka lokalisera felet.

                  Felet tror jag var att rullen tillbringat ett dygn för mycket i samma källare som betestillverkningen = mycket skit i rullen.

                  Nu till frågan

                  Vet nån var det skall vara olja och var det skall vara fett?


                  Tacksam för svar,


                  //Fred
                  Http://pekkman.blogspot.com

                  Kommentera


                  • #19
                    Skulle byta vev på min rulle men fick ett problem när jag skulle få på den nya veven.. Det är så att muttern som man ska skruva på vevaxeln(tror den heter så..kopparfärgad) så ska man skruva de åt fel håll!! kan detta stämma?? har testat med flera muttrar o de verkar som att det är "fel" håll som gäller.. konstigt.. dessutom går den inte att spänna ordentligt utan då slår den över och blir lös.. som om där var fel på gängorna eller nått.. Gör jag nått fel eller??

                    Kommentera


                    • #20
                      Vänstervevade rullar = Vänstergängat
                      "Hellre en dålig fiskedag än en bra arbetsdag"

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                      231 svar
                      32 076 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Gösalf
                      av Gösalf
                       
                      Startad av houser, 2016-06-19, 14:11
                      22 svar
                      11 035 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Äldre Id  
                      Startad av joens, 2018-03-18, 19:55
                      271 svar
                      47 605 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Herrlin
                      av Herrlin
                       
                      Startad av Flintpelle, 2022-01-17, 18:22
                      50 svar
                      6 177 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Bilbo, 2025-03-22, 14:06
                      11 svar
                      1 029 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Bilbo
                      av Bilbo
                       
                      Arbetar...
                      X