Revo Beast 40/41 - 2019 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Revo Beast 40/41 - 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Varför är den 500 spänn billigare än föregående är den 500 spänn sämre?

    Kommentera


    • #12

      Kommentera


      • #13
        Står så om det innehåller bly har jag för mig.

        Kommentera


        • #14
          Tycker rullen är snygg. Det jag tycker är problem för mig är när jag palmar Abu lågprofilrullar av nyare modell är att pekfingret kläms av linspridaren då konstruktionen är ”öppen” framifrån. Till exempel Tatula var trevlig med bra grepp då ramen ifram är stor. Sen fattar jag inte behov av både centrifugalbroms och magnetbroms. Rullen är väl tänkt för beten över 15 gram så två bromsar är overkill.

          Kommentera


          • #15
            Hej!

            Nu är rullen uppfiskad på Willys

            Har torrvevat lite, öppnat upp och rengjort från överflödig olja/fett och droppat på lite Rocket Oil och Cals's Accurate Grease.

            Vid en första anblick ser den rejäl ut inuti likaså på utsidan, den känns stadig. Gillade verkligen hur den låg i handen, den skiljer sig lite från sin föregångare, upplever den som något längre, Utan att ha jämfört dem sida vid sida. Det passade mina händer bättre (klart subjektivt). Upplever den som lite rå, men så brukar det ju vara med ABU-rullar, det där om att den var "Super Smooth" får eventuellt omvärderas men först måste den ut på sjön. Observera att den blev något mindre "Rå" efter att jag genomfört fett & oljebyte på den

            Kommer spinna på ca 0,22mm lina och använda den på ett St.Croix Top N' Tail ska kasta små Pig Shads, Spinnerbaits, beten i spannet 35-75g. Under helgen blir första provkörningen då återkommer jag med rapport.

            Vi får se om den håller måttet under hösten, gör den inte det hamnar den på avbytarbänken som så många andra av mina rullar.
            Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av Flower Visa inlägg
              Vet inte om det är unikt för nya beasten men under kartongen så står det, varning: cancerframkallande och reproduktionsstörande
              Utöver bly skulle det kunna vara petroliumprodukter också. Dvs. Det smörjmedel som finns i rullarna.
              Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

              Kommentera


              • #17
                Beställde en idag samtidigt som jag beställde en Daiwa Coastal
                Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                Flugfiske är en Livs-stil
                2016 har jag blivit Multifrälst

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
                  ...
                  Kommer spinna på ca 0,22mm lina och använda den på ett St.Croix Top N' Tail ska kasta små Pig Shads, Spinnerbaits, beten i spannet 35-75g. Under helgen blir första provkörningen då återkommer jag med rapport.

                  Vi får se om den håller måttet under hösten, gör den inte det hamnar den på avbytarbänken..."
                  Att den håller måttet får vi hoppas men nyfiken, vilka vinster ser du med endast 0,22 på en så pass stor rulle? 0,28-0,30 ger ju mer marginaler och kastlängderna torde bli tillräckliga. 0,22 låter perfa om man vertikalfiskar och vill få ned betet snabbare.

                  Kommentera


                  • #19
                    Hej!

                    ja du, finns ingen direkt orsak, blev 0,23 PowerPro för ja hade en spole hemma. Tycker väll egentligen att det är marginal nog och ser inte det som ett bekymmer. Har kört det tidigare på det spöet utan några som helst bekymmer? Kastar lite mindre beten ibland med det spöet och då hjälper den mindre dimensionen lite. Upplever rullen som mycket nätt då jag överlag fiskar med klassiska ambassadeurer i 5000-storlek. Kanske därför det blev en lite tunnare Lina...

                    Fiskade med rullen i helgen och tycker den är toppen, härlig att veva och gillar rent generellt storleken. Kastade allt från 25g spinnare till 80g gummi, med spinnaren på 25g blev det lite bekymmer men det berodde nog mest på spöet! Nu får vi som sagt se om den håller när det börjar bli riktigt kallt, det är då mina rullar brukar gnälla!

                    Skitfiske!

                    Ps. Gillar egentligen inte rullar utan synkroniserad linspridare, till och med det kan jag se förbi med Revo Beasten.
                    Senast ändrad av Grävlingen; 2018-10-22, 12:12.
                    Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

                    Kommentera


                    • #20
                      Jag tänker dra på 0.35 tracer braid. Den skall testas hårt
                      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                      Flugfiske är en Livs-stil
                      2016 har jag blivit Multifrälst

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      10 svar
                      3 277 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Smolt
                      av Smolt
                       
                      Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                      44 svar
                      10 118 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Alman
                      av Alman
                       
                      Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                      279 svar
                      47 271 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Adam Huss  
                      Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                      535 svar
                      88 952 visningar
                      38 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                      108 svar
                      11 350 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Arbetar...
                      X