Jag fick tag på en 2500c (nyskick, utan IAR) nästan gratis. Har bestämt mig för att trimma denna legendariska lilla rulle, men har aldrig trimmat förut.
(Jag är medveten om UT's trim, vill bara se om ni har tips på alternativ)
Då kommer frågorna:
1. Vad ska bytas?
Jag har klurat lite på vad jag vill börja med att uppgradera, men jag vill gärna veta om jag tänker rätt i frågan och om det ens är värt att byta dessa delar.
Prio:
Nya bromslameller (har hört att original bör bytas ut)
Keramisk knivbult (för att minska friktion vid kast)
Kullagrat drev (mellan linförare och spole)
Lättad linspridare
Lager till spolen
Sekundärt (pris eller prestanda):
Lättad spole. Lutar mot Avail, då jag är sugen på magnetbromsen i senare skede. Frågan är vilket djup den bör ha.
Ny utväxling (6:1)
2. Var bör jag köpa de olika delarna?
Av ovan nämnda delar: Var bör jag köpa vad?
Helst ska det bli en så billig peng som möjligt, men vill ej heller tumma på kvalitén.
Det börjar så här har jag hört. Träsket är nog oundvikligt för mig nu.
(Jag är medveten om UT's trim, vill bara se om ni har tips på alternativ)
Då kommer frågorna:
1. Vad ska bytas?
Jag har klurat lite på vad jag vill börja med att uppgradera, men jag vill gärna veta om jag tänker rätt i frågan och om det ens är värt att byta dessa delar.
Prio:
Nya bromslameller (har hört att original bör bytas ut)
Keramisk knivbult (för att minska friktion vid kast)
Kullagrat drev (mellan linförare och spole)
Lättad linspridare
Lager till spolen
Sekundärt (pris eller prestanda):
Lättad spole. Lutar mot Avail, då jag är sugen på magnetbromsen i senare skede. Frågan är vilket djup den bör ha.
Ny utväxling (6:1)
2. Var bör jag köpa de olika delarna?
Av ovan nämnda delar: Var bör jag köpa vad?
Helst ska det bli en så billig peng som möjligt, men vill ej heller tumma på kvalitén.
Det börjar så här har jag hört. Träsket är nog oundvikligt för mig nu.
Kommentera