CS Rocket Black Edition - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

CS Rocket Black Edition

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • CS Rocket Black Edition

    Är jag petig?
    Jag är oerhört rädd om utrustning osv, allt ska vara perfekt.
    Har flera äldre Ambassadeur och nu senaste tiden köpt på mig 5-6 st.
    I veckan fick jag hem Rocket Black Edition och genast hittade jag endel märken på rullen.
    Ytbehandlingen har inte tagit överallt och veven är ful på ett ställe, troligen när den stansades ut från råmaterial.
    Hade jag byggt rullen skulle jag kassera dessa delar.

    Vill inte höra, du kommer få märken osv på rullen den är till för att användas!
    Nja jag har inga fula märken på mina Ambassadeur jag använder och dessutom en helt ny rulle med flera märken på redan.

    Svårt se på bilder, men bifogar endå, även märke på gaveln typ att rullen stött emot något.

  • #2
    Provar lägga upp andra bilden igen

    Kommentera


    • #3
      Välkommen till slit och släng samhället. Tyvärr så är kvalitet kontrollen på dagens rullar totalt undermåliga. Gäller både Abu, shimano och daiwa. Inkl flag modeller som Stella och conquest. Vi är många som börjat hamstra för framtiden för den ser inte ljus ut.

      Kommentera


      • #4
        Så trist, det är generellt problem allså?
        Har flera äldre Ambassadeur och där sitter det en vit klisterlapp på rullfoten vem som inspektera rullen.
        Mina senaste nya Ambassadeur har ingen sådan lapp.
        Tror aldrig denna rulle gått igenom Abu för 20 år sedan.
        Veven på min Rocket är dessutom väldigt rå, slarvat med att trumla detaljerna efter de blivit utstansade.

        Såg nu att färgen ytbehandlingen är dåligt på kunglig hovleverantör märket dessutom.
        Lite ironiskt!

        För någon månad sedan hade jag problem med IAR på min nyare C4

        Kommentera


        • #5
          Prova o reklamera!
          Enda sättet för o kunna påverka tillverkaren.

          Kommentera


          • #6
            Har kontakt med Abu redan, men hoppas att jag inte verkar petig. Samtidigt är jag inte nöjd, Fiske.se som sålt rullen.
            Pratade med Sportfiskeboden idag, kan vara ett visningsexemplar menade Micke.
            Men han har inte sett rullen och jag tycker det ser ut som ytbehandlingen inte tagit på flera ställen, inte nött osv.
            Ring Abu eller ta kontakt med fiske.se sa han.

            Kommentera


            • #7
              Sett exemplar där kromet helt saknas på vissa ställen. Hade aldrig gått igenom kvalitets kontrollerna förr.

              Kommentera


              • #8
                Verkligen trist, någon stolthet borde det väl finnas.
                Vet inte om Abu har intyrd personal från bemanningsföretag. Samtidigt måste det finnas en kvalitetskontroll och avsyning innan paketering.
                Men allt är så slimmat idag, både tid och ekonomi.
                Detaljer som förr betraktades som skrot eller gick att göra om monteras nog i större grad nu.

                Fortfarande oerhört fina rullar, men mina äldre Ambassadeur har klistermärken på rullfoten med initialer på den som slutinspektera rullen.
                Det var bättre förr!

                Kommentera


                • #9
                  Som sagt. Shimano och daiwa är inte bättre de heller. Förr byggdes rullar för att hålla i deccenier. Nu max garantitiden ut.

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
                    Är jag petig?
                    Jag är oerhört rädd om utrustning osv, allt ska vara perfekt.
                    Har flera äldre Ambassadeur och nu senaste tiden köpt på mig 5-6 st.
                    I veckan fick jag hem Rocket Black Edition och genast hittade jag endel märken på rullen.
                    Ytbehandlingen har inte tagit överallt och veven är ful på ett ställe, troligen när den stansades ut från råmaterial.
                    Hade jag byggt rullen skulle jag kassera dessa delar.

                    Vill inte höra, du kommer få märken osv på rullen den är till för att användas!
                    Nja jag har inga fula märken på mina Ambassadeur jag använder och dessutom en helt ny rulle med flera märken på redan.

                    Svårt se på bilder, men bifogar endå, även märke på gaveln typ att rullen stött emot något.
                    Självklart ska det inte vara så. jag hade reklamerat MEN tyvärr finns det personer som anser "det stör inte fisket" eller "Det ska se ut som grejorna används" Det är dessa personer som aldrig klagar och tycker det är ok som till stor del gör att företag etc släpper sån skit som finns ida, i början på denna år tänkte ja köpa en Ambassadeur Svartzonker Edition och ja bad min närmaste fiskebutik ta hem en. Båda jag och butiken blev fulla i skratt när vi plockade upp den och vevad. Spolen tog i ramhuset och lät hemsk, ok tänkte ja, Det måste va ett måndagsex beställde en ny, Denna va nästan värre för dreven kändes ovala och den va svårt att veva runt den. ja sa ja skiter i det och fiskebutiken förstog mig såklart. Sånt skrämmer mig

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    10 svar
                    3 249 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Smolt
                    av Smolt
                     
                    Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                    44 svar
                    10 069 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Alman
                    av Alman
                     
                    Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                    279 svar
                    47 175 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Adam Huss  
                    Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                    535 svar
                    88 667 visningar
                    38 gillar
                    Senaste inlägg Xerup
                    av Xerup
                     
                    Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                    108 svar
                    11 249 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Arbetar...
                    X