CS Rocket Black Edition - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

CS Rocket Black Edition

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
    Det är fortfarande lika bra service på abu som det alltid har varit hör jag
    Någon gång på 80talet lyckade jag som grabb spara ihop till min första cardinal. Den rullen levde ett hårt liv och redan efter några månader gick något sönder i den. Ledsen cyklade man till affären och butikspersonalen ringde upp abu. Klart grabben ska ha en ny rulle så han kan fiska blev svaret. Så cyklade man glad hem igen med en ny rulle.

    ​​​​​​
    ​​​​
    Fortfarande är väl många på Abu entusiaster med ett gott hjärta precis som vi är!
    Oerhört roligt att det fortfarande finns sådana företag, lilla Sverige ska vara stolta för att ha en tillverkare som gör fiskeredskap i världsklass.
    Med i grupp som gillar Ambassadeur, helt otroligt vilken status och renommé främst Ambassadeur har ute i världen. Så roligt att se, jag vevar stolt mina runda klassiska Ambassadeur på varje fisketur.

    Kommentera


    • #22
      Oerhört fin service från Abu, tyvärr inte lika bra service från svenska posten.
      Skicka nytt stjärnhjul och vev som tyvärr Postnord tappa bort.
      Sedan slut hos Abu men förra veckan fick jag nya grejer och är nu nöjd med Rocket Black Edition.


      Har Rocket Black Edition också den lättare linspridare som bl a C3 C4 fick 2014?

      Har en ny C3 också och jag tycker det verkar vara likadan linspridare på både C3 och Black Edition.

      Kommentera


      • #23
        Jag tror dem delar linspridare.
        Mig veterligen har Abu bara en lätt alu-linspridare, men kan ha fel där?

        Du har ju båda rullarna, jämför artikel nr på sprängskisserna.

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
          Jag tror dem delar linspridare.
          Mig veterligen har Abu bara en lätt alu-linspridare, men kan ha fel där?

          Du har ju båda rullarna, jämför artikel nr på sprängskisserna.
          Tack!
          Smart skall kollas upp, god jul!

          Kommentera


          • #25
            Liten rättelse, det är olika ytbehandling på bygeln som styr linan. För övrigt ser de precis likadana ut, så tyvärr är det olika artikel nr.

            Jag kommer ha en grund UT spole och keramisk knivbult liggande. Har dilemma vilken rulle jag ska stoppa i dessa saker i.
            Väger mellan nya C4 eller Rocket Black Edition.
            Kastar beten mellan 20-40 g med båda, likande fiske med båda rullarna.
            Rocket rullar lättare på något sätt, smörjer båda med Yellow label som jag fick med till keramiska lager som sitter i båda rullarna.

            Kommentera


            • #26
              Det är ju så synd att UT envisas med att endast ha sina spolar i blå färg. En svart eller i någon grå nyans hade ju inte skadat.

              Kommentera


              • #27
                Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
                Det är ju så synd att UT envisas med att endast ha sina spolar i blå färg. En svart eller i någon grå nyans hade ju inte skadat.
                Precis min tanke, det ska matcha och se snyggt ut också.
                Estetiskt blir det bäst i C4 men optimalt för rullen och prestanda vet jag inte.

                Kommentera


                • #28
                  Det hade ju inte skadat ifall UT även hade gjort gavlar i det där lätta materialet i blått annars...

                  Kommentera


                  • #29
                    Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
                    Det är ju så synd att UT envisas med att endast ha sina spolar i blå färg. En svart eller i någon grå nyans hade ju inte skadat.
                    Jag "målade" ett antal spölindningar/rullfäste i fel accentfärg med en tuschpenna i lämplig färg... den täcker inte 100% så färgen under kan slå igenom, men övervägande blått lär det inte bli med svart tusch. Sitter inte en evighet man får fylla på och blir det fel kan man avfärga med lösningsmedel.

                    Kommentera


                    • #30
                      Tidigare idag kikade jag på ett klipp på tuben där någon strippade ett spö och gjorde om med nya ringar och nytt rullfäste i enhetlig färg... Jag blev sugen på att testa i blått...

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      10 svar
                      3 249 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Smolt
                      av Smolt
                       
                      Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                      44 svar
                      10 069 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Alman
                      av Alman
                       
                      Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                      279 svar
                      47 175 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Adam Huss  
                      Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                      535 svar
                      88 667 visningar
                      38 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                      108 svar
                      11 247 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Arbetar...
                      X