Amb 6500 till 6600 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Amb 6500 till 6600

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Amb 6500 till 6600

Ännu en fråga..
    Tror att jag för några månader läste om någon som hade en 5500 pro rocket & bytte stativ till ett 5600. Varpå han behöll den "vanliga" kast tangenten på gaveln, men fick dessutom en fast cast tangent.

Min fråga: År detta möjligt? Är det ett större ingrepp som inte går att återställa, eller är det bara helt enkelt att byta stativ?

Rullen jag skulle vilja göra det på är en 6500 pro rocket som jag skulle vilja sätta ett 6600 stativ på.

Ursprungligen postat av baliqwerty Visa inlägg
    Ännu en fråga..
    Tror att jag för några månader läste om någon som hade en 5500 pro rocket & bytte stativ till ett 5600. Varpå han behöll den "vanliga" kast tangenten på gaveln, men fick dessutom en fast cast tangent.

Min fråga: År detta möjligt? Är det ett större ingrepp som inte går att återställa, eller är det bara helt enkelt att byta stativ?

Rullen jag skulle vilja göra det på är en 6500 pro rocket som jag skulle vilja sätta ett 6600 stativ på.
    Det är i de flesta fall bara att byta stativet. Det som kan stöka till det, och det gäller mest vänstervevade rullar, är länkarmen som tumtangenten skall trycka på, där ABU i flera av sina vänstervevade rullar med tryckknapp har använt samma länkarm som sitter i de högervevade. Om man bara byter stativ på dessa funkar inte frikopplingen.

Det tål att påpekas att tumtangent i rullar av 6000storlek är en konstruktion med begränsad livslängd (läs: "med inbyggda svagheter"), och att ett bättre och starkare stativ än det som Rocketen har finns inte i ABUs sortiment. Om det nu skall envisas med eländet försök att få tag i ett stativ till en Record 60, det är i alla fall tillverkat i mässing.
    www.utreel.com

Kommentera

Ursprungligen postat av UT Visa inlägg
      Det är i de flesta fall bara att byta stativet. Det som kan stöka till det, och det gäller mest vänstervevade rullar, är länkarmen som tumtangenten skall trycka på, där ABU i flera av sina vänstervevade rullar med tryckknapp har använt samma länkarm som sitter i de högervevade. Om man bara byter stativ på dessa funkar inte frikopplingen.

Det tål att påpekas att tumtangent i rullar av 6000storlek är en konstruktion med begränsad livslängd (läs: "med inbyggda svagheter"), och att ett bättre och starkare stativ än det som Rocketen har finns inte i ABUs sortiment. Om det nu skall envisas med eländet försök att få tag i ett stativ till en Record 60, det är i alla fall tillverkat i mässing.
      Än en gång, Tack UT!

Kommentera

Vad är poängen med detta, jag är bara nyfiken.

Kommentera

Nja, poängen e väl att jag under sommaren & hösten snöat in på ett par rullar b.l.a. 5600 ext & 5600 C5 mag båda med fast cast. Nu har jag en 6500 som också vill bli använd såå... Ja, vi får väl se. Ville först & främst veta om det var möjligt ens.

Kommentera

Jag är själv sugen på en C5, cabelas har fortfarande bra pris på dessa $69-79, men jag undrar om det inte blir dyrt att modda din om du inte har alla delar själv.
            Man kan ju aldrig ha för många rullar, om du inte frågar min fru dvs.
            Senast ändrad av mdlarsson; 2008-11-01, 10:00.

Kommentera

Ursprungligen postat av mdlarsson Visa inlägg
              Jag är själv sugen på en C5, cabelas har fortfarande bra pris på dessa $69-79, men jag undrar om det inte blir dyrt att modda din om du inte har alla delar själv.
              Man kan ju aldrig ha för många rullar, om du inte frågar min fru dvs.
              Köpte faktist min C5 mag-x från just Cabelas.
              Måste passa på att rekomendera dem, snabbt & enkelt.
              Visst, de var inte gratis med frakt OCH den förbannade Tullavgiften men de är ju inte Cabelas fel.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
              Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
              41 svar
              32 338 visningar
              18 gillar
              Senaste inlägg Micki.S