pro rocket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

pro rocket

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • pro rocket

    hej är det en bra rulle att ha till jekfiske

  • #2
    Vad jag hört ska den vara riktigt bra och hålla för jerkfiske. Ska köpa en själv om 2-3 veckor.

    Kommentera


    • #3
      Pro Rocket 4500CS

      Ursprungligen postat av posiedon Visa inlägg
      hej är det en bra rulle att ha till jekfiske
      Använder en Pro Rocket 4500CS i kombination med Buster Stiff 150g och det fungerar utmärkt. Rullen är i minsta laget, ibland vill man ha kraftigare broms och då får man använda den manuella tumbromsen (tummen mot spolen), men den ligger oerhört fint i handen och är skön att jerka med. Är man ute långa pass kanske flera dagar i rad är det skönt att ha en rulle som ligger bra i handen. Ska poängtera att jag oftast använder beten omkring 60 - 100 gram. Har använt min lilla rulle nu i snart fyra år (ganska många fiskedagar per år) och drillat många gäddor med den. Ena vevknoppen hoppade av för två veckor sedan men jag köpte en ny vev för en hundring i butiken. Så nu hänger den med ett tag till.

      Kommentera


      • #4
        Polaren har en å har haft en rätt länge, har provat den en del med jerks upp till kanske 150 gram å den är riktigt skön! Kastar långt å rullar på fint.. Håller gör den också!


        [FONT=Impact]Blogg[/FONT]

        [FONT=Impact]Filmer[/FONT]

        [FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av CoachPP Visa inlägg
          Använder en Pro Rocket 4500CS i kombination med Buster Stiff 150g och det fungerar utmärkt. Rullen är i minsta laget, ibland vill man ha kraftigare broms och då får man använda den manuella tumbromsen (tummen mot spolen), men den ligger oerhört fint i handen och är skön att jerka med. Är man ute långa pass kanske flera dagar i rad är det skönt att ha en rulle som ligger bra i handen. Ska poängtera att jag oftast använder beten omkring 60 - 100 gram. Har använt min lilla rulle nu i snart fyra år (ganska många fiskedagar per år) och drillat många gäddor med den. Ena vevknoppen hoppade av för två veckor sedan men jag köpte en ny vev för en hundring i butiken. Så nu hänger den med ett tag till.
          Det finns Smooothie bromslameller hos bl.a Mikes reelrepair att köpa, då får du en broms som är i det närmaste stum om du drar åt stjärnhjulet ordentligt, och den blir även jämn. MEN dom slits eller deformeras eller vad det är så man måste byta efter ett tag om man fiskar mycket. Ett år borde dom dock hålla om du fiskar varje helg.
          Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

          Kommentera


          • #6
            Och så måste jag tillägga att enligt mina teorier så är en 45:a stabilare än 55/65 iom att den smalare spolen gör att det blir ett mindre axialt vridmoment vilket gör att trycket på lagrena blir jämnare vid belastning plus att en kortare axel flexar även mindre. Kanske vridmoment är fel uttryck, men har du en bredare spole så blir det högre tryck på ena sidans lager när linan är på den sidan spolen och viceversa. Är spolen smalare så minskar detta tryck.
            Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
              Och så måste jag tillägga att enligt mina teorier så är en 45:a stabilare än 55/65 iom att den smalare spolen gör att det blir ett mindre axialt vridmoment vilket gör att trycket på lagrena blir jämnare vid belastning plus att en kortare axel flexar även mindre. Kanske vridmoment är fel uttryck, men har du en bredare spole så blir det högre tryck på ena sidans lager när linan är på den sidan spolen och viceversa. Är spolen smalare så minskar detta tryck.
              Så det är bättre att köpa 4501:an istället för 5501?

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av pancreas Visa inlägg
                Så det är bättre att köpa 4501:an istället för 5501?
                Japp, enligt hålllfasthetsteorin.
                Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av posiedon Visa inlägg
                  hej är det en bra rulle att ha till jekfiske
                  Fråga Askungen här på fs han har väll slaktat sin pro rocket 4-5 gånger . backspärren håller inte för jerkbait ,utan måste komleteras med en extra spärrhake.
                  Finns ju en anledning till att Predator å Inshore finns.

                  /Fredrik

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
                    Fråga Askungen här på fs han har väll slaktat sin pro rocket 4-5 gånger . backspärren håller inte för jerkbait ,utan måste komleteras med en extra spärrhake.
                    Finns ju en anledning till att Predator å Inshore finns.

                    /Fredrik
                    Alltså måste han fiska fel? Vilken rulle ska man köpa istället om man inte vill lägga ut mer äm 1500?

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    10 svar
                    3 286 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Smolt
                    av Smolt
                     
                    Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                    44 svar
                    10 133 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Alman
                    av Alman
                     
                    Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                    279 svar
                    47 276 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Adam Huss  
                    Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                    535 svar
                    89 005 visningar
                    38 gillar
                    Senaste inlägg Xerup
                    av Xerup
                     
                    Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                    108 svar
                    11 359 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Arbetar...
                    X