Rulle för poppa GT, rekommendationer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rulle för poppa GT, rekommendationer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rulle för poppa GT, rekommendationer

Rulle för poppa GT? om ni har några rekommendationer på spå tar jag gärna imot dom med!

TACK på förhand

Ursprungligen postat av Fobo Visa inlägg
    Rulle för poppa GT? om ni har några rekommendationer på spå tar jag gärna imot dom med!

TACK på förhand
    Har aldrig poppat efter snabbsimmare i tempererade vatten men har varit på väg ett par gånger. Det är tyvärr alltid något som kommit i vägen. Fast av det jag har sett och läst om så der det ut att vara något av de mest adrenalinberoende fisket tillsammans med flugfisket efter tarpon som finns här på vår planet.
    När det begav sig och jag sökte runt på vilka prylar de använder till det grova popperfisket, så är det ju en rulle som är nummer ett om man lyssnar på de invigda. Baksidan är att en shimano stella är en mycket dyr historia. Shimano har också sina lite billigare modeller som twinpower, biomaster(stradic) som fungerar.
    Daiwa har också ett gäng bra rullar som ex. Saltiga and Dogfight.
    Även okuma har sin VS rulle som många popperfiskare verkar gilla.

Om jag får fråga, var bär skutan mot för spännande plats?
    sigpic

Kommentera

[QUOTE=shutterfish;518732]Har varit iväg några ggr och fiskat GT mm. Ska du till nåt ställe som det simmar större typ 15kg + så finns det inga genvägar.... Tänk på fabror barbro =)
      Skämt å sido, Stella är onekligen en av topp rullarna. Mindre firrar så räcker 6000, större fisk så är 10 000 modellen den rätta så du får på grov flätlina, minst 0.41
      Twinpower SW är en "billigare" rulle som har många av Stellans egenskaper.

Kommer du inte i kontakt med större fisk(vilket du säkert hoppas) så funkar det att snåla lite...''
      Spöna skall vara rejält kraftiga både för fiskens skull och för att kunna kasta stora poppers långt.

Har kört med Daiwa Powermesh 9.2 fot catfish special och bänt upp en 27kilos GT med den.
      Det har dykt upp en del Shimano spön i Sverige äntligen, tex Speedmaster Kaibutsu och Kaibutsu GT.
      De kan du hitta för rimliga priser.
      Gällande poppers är det inte så kinkigt men Halco Roosta, Williamson jet popper samt Cubera från Heru har funkat fint på våra resor.
      Skitfiske!!
      Vart bär det av om man får fråga?

Kommentera

TACK på förhand
        Durt men garanterat rejäla prylar http://www.accuratefishing.com/produ...pin/sr30.2.php

Kommentera

Ursprungligen postat av flua Visa inlägg
          Helt klart rejäla haspelrullar men riktiga tröskverk om man jämför med Stella SW
          Multirullarna från Accurate är det inget fel på.

Kommentera

Stella är the one and only för GT! Hör av dig till Shutterfish om detta han har varit iväg och kört GT!

/M
            Senast ändrad av Mikael S; 2010-02-15, 13:28.
            Mina Placeringar:
            2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
            2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Kommentera

Jag har tänkt andvända min PENN SLAMMER LIVELINER 760----till GT och andra snabbsimmare. vad tror ni experter om det.

Kommentera

Fiske efter stor GT med popper är ingen billig hobby. Shimano Stella 18000SW och 10000FA (bäst broms) samt Daiwa Saltiga 6000 och 6500(bäst mekanik) ger bra odds mot stor GT. Ett bra budgetalternativ är Shimano Spheros 14000, jag har en till salu om du är intresserad.

Kommentera

Ursprungligen postat av Master of Roach Visa inlägg
                  Fiske efter stor GT med popper är ingen billig hobby. Shimano Stella 18000SW och 10000FA (bäst broms) samt Daiwa Saltiga 6000 och 6500(bäst mekanik) ger bra odds mot stor GT. Ett bra budgetalternativ är Shimano Spheros 14000, jag har en till salu om du är intresserad.
                  OK tack för info det var som jag trode!

Vad kostar rullen?

Kommentera

OK tack för info det var som jag trode!

Vad kostar rullen?
                    Ursäkta, vill inte paja er ev affär men 14000 spheros har jag till jigging, den är rejält stor och jobbig till Popperfiske. =)
                    En 10 K räcker långt till allt tyngre popperfiske förutom Tonfisk tex som de fångar regelbundet utanför Cape Cod, USA. Fisk runt 100 pannor på måsdyk! Då är det stella 18K som gäller.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 815 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden  
                    Klistrat: Rull-terminologi av Mooki