Köp av rulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köp av rulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

"Har fått hem rullen nu och varit ute och testat några gånger, funkar bra. Har dock en fråga, Om jag håller tummen på linan(spolen) och försöker veva så går det att veva men spolen snurrar inte, ska det vara så? måste nästan ha max slirbroms på för att det inte ska gå o hålla imot, undrar hur det blir med en stor gädda på..
    Sen har jag märkt att spolen glappar ungefär 1 mm åt vardera sida när den sitter i stativet, är det rätt?"

Jag antar att du ha flätlina på rullen. Har du bottnat spolen med nylon lina så linpaketet få fäste på spole? Annars glidar allt runt bara.

Kommentera

Nu funkar det fint igen
      Stötte dock på ett annat problem igår när jag gjorde den "turliga" servicen, när jag plockat bort det lilla vita drevet på spolen så råkade bronsbussningen som sitter under åka ut, och jag hann inte se vilket håll den låg på, så nu till min fråga, kvittar det vilket håll man lägger i den igen på?

Kommentera

Vågar tyvärr inte garantera, men jag vill minnas att bussningen är liksidig så det ska inte spela någon roll.
        Drabbas du av lite ambition kan du ta en tops och sätta på en dremel och polera bussningens insida med lite Autosol, nu när den ändå är lös - fast då kan det vara en fördel att även ta motstående bussning, pass på kopparbrickan under bussningen då bara.

Kom förresten på att jag blandade ihop 5601 CB i nåt av mina tidigare svar, ploppade upp i skann hastigt och lustigt
        Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
        En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Ursprungligen postat av Spow Visa inlägg
          Nu funkar det fint igen
          Stötte dock på ett annat problem igår när jag gjorde den "turliga" servicen, när jag plockat bort det lilla vita drevet på spolen så råkade bronsbussningen som sitter under åka ut, och jag hann inte se vilket håll den låg på, så nu till min fråga, kvittar det vilket håll man lägger i den igen på?
          Det spelar ingen roll hur du vänder den där bronspucken, och smörj den med en lite tjockare olja när u monterar ihop den så blir det lite roligare.
          www.utreel.com

Kommentera

Tack för snabba svar!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
            11 svar
            3 820 visningar