Ojämn linuppläggning, hur löser man problemet?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ojämn linuppläggning, hur löser man problemet?!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ojämn linuppläggning, hur löser man problemet?!

Problemet jag har är att på min nasci 2500 så spolar den på mer lina i framkant på spolen än i bakkant av spolen. Vet någon hur man kan lösa detta problem?

Jag tycker även att linuppläggningen är kass förutom problemet jag beskrev. Det har gjort så att ett par drag flygit åt helvete och att jag har fått något skatbo som följt med ut genom spöringarna som jag fått trassla upp. Man hör även att linan löper ut dåligt från spolen vid kasst.

Har någon annan upplevt allt detta med sin nasci rulle?

Har även en äldre stradic som även den spolar på mer lina i framkant än i bakkant!

Börjar tvivla på shimanos rullar.....

Är väl det brickorna som följer med är till?
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

har samma problem på min ul-rulle. men min lägger inte ända upp och ända ner, så blir bara trassel.

Kommentera

En polare har samma problem min sin Unknown UL-haspelrulle.

Kommentera

Upplever inte ditt problem med min nasci 2500, dock så har jag lite andra saker som jag är missnöjd över:p lite glapp och skit. Känns sisådär efter en säsongs fiske, då de inte är den absolut billigaste rullen man kan hitta.

Kommentera

Är det inte några rulldoktorer här på forumet?!

Kommentera

Ursprungligen postat av MeskMatte Visa inlägg
              Problemet jag har är att på min nasci 2500 så spolar den på mer lina i framkant på spolen än i bakkant av spolen. Vet någon hur man kan lösa detta problem?

Jag tycker även att linuppläggningen är kass förutom problemet jag beskrev. Det har gjort så att ett par drag flygit åt helvete och att jag har fått något skatbo som följt med ut genom spöringarna som jag fått trassla upp. Man hör även att linan löper ut dåligt från spolen vid kasst.

Har någon annan upplevt allt detta med sin nasci rulle?

Har även en äldre stradic som även den spolar på mer lina i framkant än i bakkant!

Börjar tvivla på shimanos rullar.....
              Precis som Jimmy85 skriver har du fått med 4 brickor, och en instruktion hur du ska använda dem. Detta fixar problemet. Jag ska inte försöka förklara hur man gör men testade själv enligt instruktionen och jag tyckte det gick smidigt. Efter detta lilla ingrepp har jag perfekt linuppläggning.

Sedan kan man alltid diskutera hur rimligt det är att man ska behöva skruva sönder sin nya rulle för att den ska funka?

Kommentera

Jag tittade i min kartong och hittade där brickorna ni nämner. Synd bara att det anvisningen om just detta stod på kinesiska, jag får testa mig fram och se om det blir bättre.

Återkommer med resultatet!

Kommentera

Ursprungligen postat av MeskMatte Visa inlägg
                  Jag tittade i min kartong och hittade där brickorna ni nämner. Synd bara att det anvisningen om just detta stod på kinesiska, jag får testa mig fram och se om det blir bättre.

Återkommer med resultatet!
                  ..Ta bort spolen och tryck dit lämligt antal, förslagsvis två, distansbrickor på spolaxeln. Och vips, läggs linan inte lika högt i framkant på spolen längre.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                  Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                  41 svar
                  32 346 visningar
                  18 gillar
                  Senaste inlägg Micki.S