Vilken rulle ? spinnare-jerk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken rulle ? spinnare-jerk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Curado kan man köpa billigt på ebay, dryga tusenlappen inkl frakt.
    Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Om du ändå kan tänka dig att betala ca 800kr tycker jag att du ska chocka kontot, lägga på två-tre hundralappar och köpa en Ambassadeur i 5000-serien.
      Sedan kan man ju ha andra favoritrullar, men jag tror inte att du hittar så många på fiskesnack.com som tycker det är ett direkt dåligt köp. Eftersom du förmodligen kommer vilja ha två olika spön för de beten du beskriver, kommer du tids nog vilja ha två rullar. Sen rullar det på, haha

Kommentera

Ursprungligen postat av fettot1337 Visa inlägg
        okej, tack för svaren ! http://www.sigmafiske.se/content/boyang-sw50 är dedär något att ha ? elelr är det bara skit ?

Emil
        Rullen har inget att göra med det fiske du vill bedriva.

Att den sen kostar fyrdubbelt mot vad du får den för på Tradera eller E-bay (inkl. frakt) är en annan femma...
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

okej, jag kollar runt tack så mycket för all hjälp. en sista fråga, på haspel har jag ju alltid haft veven på vänster sida, men om jag köper en multi kommer jag vilja byta då, jag är ju högerhänt ?

Emil

Kommentera

Åk känn på ett rullar innan du bestämmer vilken sida du vill ha, jag har både höger och vänster vevade multirullar men känner mig mest hemma höger vevad multi men kan absolut inte få nått flyt med mina haspelrullar om jag inte har veven på vänster sida !!
            Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

Varför inte titta på begagnat också? Jag köpte en 5601 med påspolad powerpro 0.32 lina för 500 spänn. Tror den slår allting annat för runt 500 faktiskt en väl omhändertagen ambassadeur håller ju hur länge som helst

Kommentera

men är det så att ambassadeur är bra, för jag kollar runt på blocket, så hittar man en schysst för 4-500:- så får man söka på google vad dom tycker om den å vissa modeller är dåliga, Jag vet ju inte vilka som är bra "/

Kommentera

5000/6000 classic serien är väldigt slitstarka rullar men dom saknar IAR så veven glappar bakåt, resten av dom vanliga som börjar med C3 är bra rullar. Svensk Fiskeshop har dom till ok priser.

Kommentera

försök hitta en amba 2500 på tradera i begskick. en 5000\6000 rulle kommer inte göra dig glad med beten under 15 gram. så vitt du inte toktrimmar den..

Kommentera

Amb record c6 50 med pike performance trim måste bli en sån sen.. eller en predator... nåja.. krokodilen har rätt när det gäller rulle. billigast blir en lite ambassadeur då den hanterar någorlunda små beten utan att behöva trimmas!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av houser, 2016-06-19, 14:11
                      22 svar
                      11 676 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Äldre Id  
                      Startad av joens, 2018-03-18, 19:55