Portabelt räkneverk till havsfiskerulle ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Portabelt räkneverk till havsfiskerulle ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Portabelt räkneverk till havsfiskerulle ?

Jag har funderat på att prova ett portabelt räkneverk till rullen vid havsfiske i Norge. Om någon har provat får ni gärna dela med er av era erfarenheter. Har googlat runt lite, men inte hittat någon vidare information. Jag vill gärna ha en modell där linan löper genom en skåra och inte likt modellen som t.ex DAM marknadsför där linan läggs som en ögla runt ett hjul. Visning i meter är ett stort plus.

Visst kan jag köpa en räkneverksrulle, men jag anser att jag har rullar så jag klarar mig. Finns det ett löst räkneverk som håller och som man kan lita på så är det ju ett bra alternatic.

Tacksam för hjälp.

Du för förmodligen lika många förslag som det finns användare. Själv kör jag flerfärgad lina på havsrullen. Har testat ett löst räkneverk men det funkade inge vidare o gick snabbt sönder. Minns inte märke lr modell.
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Njae, så många förslag tror jag inte jag får, då det inte verkar finnas så många räkneverk på marknaden.....
      Flerfärgad lina är också ett alternativ. Min egen inställning till räkneverk är att det verkar "smäckigt", och en räkneverksrulle är ju klart att föredra. Men det finns kanske något bra ?

Kommentera

Jo flerfärgad lina funkar kanon ju. Jag har klarat mig fin fint. Dom lösa räkneverken som finns har mest fått dålig kritik. Men kolla på havsfiske lr trollingsidor så kanske du hittar något. Räkneverk är ganska känsliga även om dom sitter på rullen. Många som haft problem med tex tekota men även många nöjda ägare.

Ryobi heter ett räkneverk som verkar fungerat bra.
        Senast ändrad av jimmy85; 2012-02-20, 12:12.
        Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Det går att köpa lösa räkneverksgavlar för 200 kr hos ABU till vissa modeller av Ambassadeuren. Jag har kompletterat
          6 rullar till gösfisket. Vet dock ej om det finns räkneverk till större rullar än 7000.

Kommentera

detta lär vara den bästa....inget bra pris dock...finns nog någon annanstans billigare...

Jodå...

Senast ändrad av byggarn; 2012-04-13, 20:12.
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
            231 svar
            32 047 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Gösalf
            av Gösalf