Östersjötrolling 2007 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Östersjötrolling 2007

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
    När vi summerade på kvällen så hade det kommit upp ca 23 fisk på 22 båtar, varav 2 fisk över 20 kg. Vi tog en på 11 kg (i ytan...) och brände en 15+ som bjöd på årets grymmaste rigghugg. Hur kul som helst att fiska stor lax i vindstilla och strålande sol. Speciellt som SMHI lovat 5-10 m/s...
    Vindstilla? tydligen lokalt vid Landsort har det blåst rak ostligt 13s/m både fredag och lördag ganska begränsad yta blir det.....
    Magic hur är sjösättningsmöjligheterna vid Singö har hört att privata ramper stängts med bommar däruppe, tydligen blivit allt svårare att få båten i sjön, vet du något posta har aldrig fiskat där själv mvh
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
      Vindstilla? tydligen lokalt vid Landsort har det blåst rak ostligt 13s/m både fredag och lördag ganska begränsad yta blir det.....
      Magic hur är sjösättningsmöjligheterna vid Singö har hört att privata ramper stängts med bommar däruppe, tydligen blivit allt svårare att få båten i sjön, vet du något posta har aldrig fiskat där själv mvh
      Jo, jag hörde att det blåste 11 m/s i medelvind vid Landsort på lördagen, men inte en krusning vid Singö. Fast det är förmodligen inte alltid så...

Rampar gör du vid Grisslehamns husvagnscamping (efter Marinan), kostar 50:- och är öppet mellan 08.30-22.00. Därifrån har du ca 10 distans till Understens fyr, varav halva sträckan inomskärs. De ramper som finns vid Svartklubbens lotsstation resp. mittemot Singö Camping är numera igenbommade.
      /Magic

Kommentera

Jo, jag hörde att det blåste 11 m/s i medelvind vid Landsort på lördagen, men inte en krusning vid Singö. Fast det är förmodligen inte alltid så...

Rampar gör du vid Grisslehamns husvagnscamping (efter Marinan), kostar 50:- och är öppet mellan 08.30-22.00. Därifrån har du ca 10 distans till Understens fyr, varav halva sträckan inomskärs. De ramper som finns vid Svartklubbens lotsstation resp. mittemot Singö Camping är numera igenbommade.
        Tack och bock för info gratulerar till fångad fisk!
        Låter som Singö måste utforskas enligt en mycket välkänd guide jag känner så tror han att Singö området kommer bli det allra bästa med tiden runt Stockholm.
        Fem distans inomskärs är positivt tycker annars vattnen däruppe generellt ser ganska oskyddade ut vindmässigt.
        Fiskar man vid Landsort finns oftast skydd på nära håll om det blåser upp fort.
        Har hört om fina naturhamnar/vikar någorlunda vindskyddade ca 3-4 distans västnordväst fyren nåt du känner till?
        Senast ändrad av TAMTAM; 2007-06-17, 19:10.

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
          Låter som Singö måste utforskas enligt en mycket välkänd guide jag känner så tror han att Singö området kommer bli det allra bästa med tiden runt Stockholm.
          Det gissningen är förmodligen varken unik eller vågad...

Fem distans inomskärs är positivt tycker annars vattnen däruppe generellt ser ganska oskyddade ut vindmässigt.Fiskar man vid Landsort finns oftast skydd på nära håll om det blåser upp fort.
          Från Understen har du kortare än fem distans tills du är inomskärs, men närmaste sträckan från Grisslehamn innebär ca fem distans utomskärs. Du har också ett visst skydd av Åland.

Har hört om fina naturhamnar/vikar någorlunda vindskyddade ca 3-4 distans västnordväst fyren nåt du känner till?
          Vet bara att det är många som sover i båten, både i naturhamnar och vid bryggan på Singö Camping.
          /Magic

Kommentera

Det gissningen är förmodligen varken unik eller vågad...

Från Understen har du kortare än fem distans tills du är inomskärs, men närmaste sträckan från Grisslehamn innebär ca fem distans utomskärs. Du har också ett visst skydd av Åland.

Vet bara att det är många som sover i båten, både i naturhamnar och vid bryggan på Singö Camping.
            Magic stort tack för informationen får dock bli nästa år har bättre båt då, tror ej heller Landsort är slut än på ett tag, nog hyfsad chans åtminstone ett par veckor till om det inte blir stekande värme förstås...

Kommentera

Piggen fick han upp 4st??
              Jisses sånt trodde jag bara var möjligt på Vänern!! inga dåliga vikter heller bara gratulera
              Just precis kan ju säga att han lät lätt extatisk när jag pratade med honom igår kväll och det lär bli ett svårslaget dagsrekord, dem hade nästan 50 kg lax i båten på en dag

Idag var det en underbar dag på sjön för min/vår del och det slutade med en Lax på 7,1 kg så ingen bjässe men iaf fisk i båten, så nu är jag glad igen

Kommentera

Fem distans inomskärs är positivt tycker annars vattnen däruppe generellt ser ganska oskyddade ut vindmässigt.
                Fiskar man vid Landsort finns oftast skydd på nära håll om det blåser upp fort.
                Dra ett PM till mig när Du ska upp så kan jag peka ut några bra naturhamnar då det ju är mina hemmavatten, om Du inte vill bo i stuga och egen bryggplats förstås för då kan Du använda min "lillstuga" och brygga, det är ca 13 NM till Understen och det mesta i skärgård, ramp och parkering finns.

Kommentera

• Vilket brutalt fiske i lördags, en båt hade 6 laxar upp, 4 av dem +10:or, hatten av...
                  How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

• Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
                    Vilket brutalt fiske i lördags, en båt hade 6 laxar upp, 4 av dem +10:or, hatten av...
                    Söndags...
                    /Magic

Kommentera

• Tack magic för korrektursläsandet, fyrhugg, det måste ha varit hektiskt...
                      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                      5 svar
                      707 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RK99
                      av RK99

Arbetar...