Visa fullständig version : Stor Mepps-spinnare?
Har ni testat denna http://www.mepps.com/mepps/library/lures/productinfo.asp?ID=246&Origin=Lures ? Har en men aldrig fiskat med den. "Sommarpajksen" borde bli galna:oj: .
DannyStock
2003-02-10, 09:02
Ser het ut! Problemet med dessa magnumspinnare har dock alltid varit de extremt grova krokarna.
nog skitbra! jag funderar på att köpa en vibrax musky buck, vad tror ni? annars är 18g reflex en favorit!!!!
verkar vara ett mycket bra bete, har fått många mindre gäddor på stora spinnare.
rapala - vad kostade den i usa ?
någon som vet var man kan köpa den samt vad den kostar ?
mvh toby
Toby; Kolla hos Lundgrens,www.lundgrensfiske.com, dom har en massa olika spinnerbaits.Dom kan säkert fixa fram nån sorts "köl" att montera framför spinnaren för att slippa lintvinning.
//S
Originally posted by rapala
Har ni testat denna http://www.mepps.com/mepps/library/lures/productinfo.asp?ID=246&Origin=Lures ? Har en men aldrig fiskat med den. "Sommarpajksen" borde bli galna:oj: .
1/2 ounce! Hur mycket är det? Hur stor är den egentligen!
Originally posted by Toby
verkar vara ett mycket bra bete, har fått många mindre gäddor på stora spinnare.
rapala - vad kostade den i usa ?
någon som vet var man kan köpa den samt vad den kostar ?
mvh toby
Jag köpte den inte här, utan vid en konkursutförsäljning i Lerum. Det var halva priset, tror den kostade ca 60kr efter rabatten.:)
Sturgeon
2003-02-11, 01:48
Originally posted by DannyStock
Ser het ut! Problemet med dessa magnumspinnare har dock alltid varit de extremt grova krokarna.
Man eller mus, ett ordentligt mothugg så sitter den.
Allvarligt talat väldigt bra beten på sommaren, främst när Gäddan är i stöten.
Bygger man sina egna kan man lätt välja krokstorlek, annars bara att vässa kroken och gilla läget.
Japp, vet inte varför men jag tror att håriga spinnare över grundet.....blir bara SMACK! Ska köpa på mig sisådär 20 paket med stormjiggar tills jag kommer till sverige.:headbang:
Sturgeon
2003-02-11, 01:54
Originally posted by rapala
Japp, vet inte varför men jag tror att håriga spinnare över grundet.....blir bara SMACK! Ska köpa på mig sisådär 20 paket med stormjiggar tills jag kommer till sverige.:headbang:
En ganska djup grynna mot kvällningen i slutet av Juni, bara du och fisken, bästa tänkbara situation för en hårig rackare.
I gonna catch a fish thats so big ya can' even see it. Logga in vid Msn? (sturgeon):)
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.