handdator

Visa fullständig version : Höst upplaga av S:t Anna’s Pike Open ”Catch and Release only”

PikeArrows
2007-09-04, 22:21
Inbjudan till höstens gäddtävling i östergötland!!

Ring Johan på 0709-225124 så kommer han att anmäla er båt till tävlingen! "Sista anmälan 10 dagar innan start av tävling."

Tack på förhand.

S:t Anna’s Pike Open ”Catch and Release only”

Lördagen den 20 oktober kommer Pike Open äga rum vid Stegeborgs Hamnkrog. Tävlingen startar kl. 07:00 och slutar 15:00. Båtrampen ligger vid Stegeborgs Hamnkrog och parkering finns också vid rampen.
Betalning sker vid i läggning av båt á 200:- per person i båten. I läggning måste ske 45 min innan start av tävling. Det är tillåtet att utgå från annan ramp inom området.
Men måste närvara vid start vid Hamnkrogen i Stegeborg. Och vara åter när tävlingen avslutas kl. 16:00. ”Kommer man försent så räknas inte gäddan ni fått.”

Det finns endast 1st vinnare i St Anna´s Pike Open och det är han eller hon som får den längsta gäddan för dagen. Det är antalet deltagare som avgör hur mycket pengar som finns i prispotten minus de materiell som kommer att behövas köpas in.
För att det inte ska uppstå några missförstånd och svårigheter på tävlingen så går vi på längden av gäddan!

Gäddan fotograferas mot en mätplanka ihop med fångstmannen. Bilden som är tagen kommer att läggas in i en dator på plats. Så en kabel till rätt kamera är ett måste annars räknas inte bilden och deltagaren blir diskad! Ett fotobevis måste visas upp annars räknas inte gäddan.

Med tanke på att de är svårt att få ihop en bra fiske tävling. Så är anmälan bindande och vi vill ha namn och nummer på personen. Båtens fabrikat samt hur många ni kommer vara i båten. Max 3st i båten.

Fiskemetod: Jerk, spinn, mete och flötes trolling. Endast en metod åt gången per person är tillåtet i denna tävling. Men man får ha med sig reserv spön ifall ett skulle gå sönder.
Boende kan ordnas om så önskas. Men säg till 2 veckor innan så man hinner fixa de.

Regler
• Alla deltagare ska bära flytoverall eller väst.
• Fisket sker på egen risk.
• 1st spö per person får användas.
• Håll tiderna 06:15 till 15:00
• Fisket sker på angiven zon.
• Kabel till rätt digitalkamera - ”USB 2.0” anslutning är att föredra.
• Catch and Release – på all fångad gädda.
• Fiske utanför angiven fiskezon blir diskad

Vad ingår i startavgiften?

1. Sjökort för den fiskezon som kommer gälla för denna tävling.
2. En st mätplanka. ”Fångsten måste synas på bilden.”

LordPike
2007-09-04, 22:25
gött med en höstupplaga, den här gången får vi hoppas det blir bättre än en tredjeplats :D Pikelords kan du skriva upp.

PikeArrows
2007-09-04, 22:43
Underbart.. Jag har starka källor som säger att vinnaren från i våras är på g ner oxå med ny båt och stark motor.. haha..

Mvh Johan..

Fishcraft
2007-09-05, 13:51
Team Fishcraft vill försvara sin första plats från vårtävlingen. Håller på att värva en tredje kille som kan prata med gäddor. Det är fina fiskevatten och stor gädda finns det så jag skall bara få ok från mina lagspelare så lär vi synas den 20:e.

Fishcraft
2007-09-05, 15:06
Team Fishcraft vill försvara sin första plats från vårtävlingen. Håller på att värva en tredje kille som kan prata med gäddor. Det är fina fiskevatten och stor gädda finns det så jag skall bara få ok från mina lagspelare så lär vi synas den 20:e.

Det var ingen tvekan från medspelarna ang ST Anna vi är med och nu hoppas jag att det blir många som hänger på.

PikeArrows
2007-09-05, 21:05
Underebart att höra. Har själv pratat med Fredde på CWC och han kommer att komma ner med en eller två båtar. Han skulle prata med KG och någon mer? Han sa oxå att han precis köpt en ny båt. Kul hoppas man får se den här nere.

Vill säga att de redan är 4-5 st båtar som är klara, sen är de vissa som har jobb problem som ska försöka byta pass.

Har även kollat upp om de går att få lite fina priser till 2 och 3 i tävlingen. Steffe på "Skeppa" och Fredde på CWC skulle fixa till något fint. Jag får reda på vad de blir i slutet av nästa vecka.

Mina ambitioner till denna tävling är ju att vi ska ha kul och få gädda. Sen är min dröm att tävlingen kommer växa och bli stor. Vi har ju fiskevatten som klarar de här nere.

Ja se till och ringa mig nu och boka in er. Mvh Johan

pelle_jo
2007-09-05, 23:23
ska kolla med grabbarna men vi ska nog me :elgura: :cool2: :fiska2:

Grävlingen
2007-09-05, 23:25
Hehe, jag vill oxo tävla, men har ingen båt! :) Någon som har testat att sim-jerka??

Hehe, skitfiske på er grabbar och tjejer!!

Cole
2007-09-06, 08:42
Hehe, jag vill oxo tävla, men har ingen båt! :) Någon som har testat att sim-jerka??

Hehe, skitfiske på er grabbar och tjejer!!

Knyt fast en lina i vardera stortå och sätt på valfri jerk i andra änden.
Sen är det bara att simma, tänk på att variera bentagen lite så gången inte blir för monotom.

Brunte
2007-09-06, 10:40
gött med en höstupplaga, den här gången får vi hoppas det blir bättre än en tredjeplats :D Pikelords kan du skriva upp.

Team Gorilla kommer att utmana från sin 4:e plats!

Henrik Nordberg
2007-09-06, 11:05
Ojoj, låter kul!! PM'a mig om nån får en plats över i en båt.

PikeArrows
2007-09-06, 23:30
Ojoj, låter kul!! PM'a mig om nån får en plats över i en båt.

Så du har ingen egen båt som du kan ta med dig ner och ta med dig någhra vänne i.??

Henrik Nordberg
2007-09-07, 00:00
Så du har ingen egen båt som du kan ta med dig ner och ta med dig någhra vänne i.??

Både ja och nej. Jag har en båt men med en motor som jag har noll förtroende för. I väntan på att kapitalet till en ny motor växer till sig står mitt hopp till en eventuell vakans i nån annans båt.

PikeArrows
2007-09-08, 15:23
Ojoj.. nu är de 6-7 båtar klara, blir bara bättre å bättre.. Hoppas vi kan klå vårens båtar. då vart vi 10 st båtar. Men en lapp kommer upp på "skeppa" nästa vecka. Och hoppas de kan ge lite.

// Johan

Fishcraft
2007-09-08, 15:53
Bra jobbat Johan,,,,, flera locals det höjer ju ribban för oss som kommer utifrån.

PikeArrows
2007-09-11, 23:26
De kommer bli jävligt fina priser nu till höst tävlingen. Ser ut att bli bra spons från både Skeppa och CWC och så BROMAM ODELL tror ja de heter. Härligt att denna tävling kan växa och bli hur stor som hälst.

Känns skönt..

LordPike
2007-09-13, 14:02
ut o träna johan!

Henrik Nordberg
2007-09-13, 15:39
Fortfarande inte nån ledig plats i nån båt??? :)

Brunte
2007-09-13, 15:52
Fortfarande inte nån ledig plats i nån båt??? :)

Blir lite trångt med 4 i min båt. Men kolla med Parkcape här på FS, han hade lite oklarheter med sidekicks...

parkcape
2007-09-14, 20:41
Tja Henrik. Kan finnas en plats om vi ska vara med.! men det lutar åt det. men jag har en ht båt ¨å vi får turas om med att stå i fören med huggkroken....! Hör av dig via meddelande (privat) med nallenummer. Hojt

Didde
2007-09-17, 21:13
Visst är det här i Norrköping?
Hur långt är det dit från stockholm?
Teram Pikeboys är alltid sugna på tävlingar.

Brunte
2007-09-18, 09:18
Visst är det här i Norrköping?
Hur långt är det dit från stockholm?
Teram Pikeboys är alltid sugna på tävlingar.

Stegeborg, ligger utanför Söderköping som i sin tur ligger 2 mil söder om Norrköping.

PikeArrows
2007-09-18, 09:22
Hej där.
Jag kan styra till boende till er om ni vill. Det kosta i våras 150:- per person för en natt. De är på en kurs-gård som jag är medlem i. Så jag kan kolla upp om någon vill bo där. Så vill ni komma ner på fredag så är de okey att fixa.. Men måste ha bokningen i tid..!!!!

Mvh Johan. tel 0709-225124

daylight
2007-09-24, 22:18
fan så sugen ja är att vara med.var skoj i våras fast det gick ju inte så bra då...hoppas det går bra att byta bort jouren..hoppas det går bra i blekinge iaf..ja hör av mig johan..mvh jonas

parkcape
2007-09-29, 11:48
Team " simpan " anmält o klart. Ses i Stegeborg.

Brunte
2007-09-29, 12:55
Team " no name " anmält o klart. Ses i Stegeborg.

Var det det bast adu kunde komma upp med? :cool1:

PikeArrows
2007-09-29, 15:31
13-14 lag redan nu. Härligt.. måste bara göra mer mätbrädor... Underbart..

PikeArrows
2007-10-01, 18:17
Denna bild är utskriven och uppsatt på "skeppa" .. fin va..

pelle_jo
2007-10-06, 03:34
lag inge naning ! är anmälda fan vad det ska bli kul:cool2::sol::cool2:

L.M.
2007-10-07, 13:15
Hej
När är senaste allmäningstid?
Funderar starkt på att komma ner och fiska där det finns lite färre guider än i Trosa området.

Bau
2007-10-07, 16:17
Anmäld och klar,två gubbar från finspång kommer

PikeArrows
2007-10-08, 00:01
de börjar bli många lag nu och jag hade tänk mig en gräns på 20 lag och nu är de typ 17 lag..

Tekky
2007-10-08, 04:48
tävlingen växer=) hur många var vi i våras? 10?

PikeArrows
2007-10-08, 08:37
Jo den har dubblats. Vi var 10 lag annmälda i våras och nu är vi 19 lag så de finns bara en plats kvar. 20 lag räcker i år.

Sen är de bara att ladda och hoppas på att gäddan vill hugga. För i går... ojoj.. vilket skit fiske..

Cupra
2007-10-08, 11:27
Team Gäddexpressen vill vara med.

Väntar bara besked från mina team kamrater...

Återkommer så fort jag kan..

Mvh
Micke S

doniebrasco
2007-10-08, 17:07
Lag Inge Naning kommer dominera tävlingen fullständigt om jag får bestämma
Sjukt sugen och längtar mkt till den 20:e

doniebrasco

PikeArrows
2007-10-08, 19:48
Vi är nu 20 lag och jag har fyra lag som står på tur lista om något lag hoppar av. Grejen är den att jag gör detta idiellt och vet inte om jag får ihop allt med tävlingen själv. Men ska ta hjälp av mina två polare i mitt lag. Och ska se om de vill hjälpa mig. Om vi får allt att klaffa så kanske de 4 lag som står på tur oxå följer med. Ska försöka göra så gott ja kan.
Hopppas alla tar detta nu på ett bra sätt och att ni annmäler er till tävlingen i vår -08 oxå, då vi kommer kanske utöka tävlingen igen.. Nu har tävlingen vuxit från 9 lag till 24 lag plus att team Fishcraft som vann i våras inte kunde vara med och försvara sig.
Nåväl.. hoppas vi kommer få ett bra fiske.. Ha de bra.. Johan..

Tekky
2007-10-09, 21:18
verkar ju finnas bra intresse iaf...
har nog möjlighet att bli riktigt stor tävling de här=)
kanske skulle prova nått annat område i trakterna ivår sen?
gryt eller liknande?

Fishcraft
2007-10-09, 21:26
Kul att se att tävlingen växer, som vinnare i våras är det tufft att inte kunna delta men jag måste gå högfartsutbildning dessa veckor ( kör till och från lite guidningar). Kommer igen till våren och det skall bli dubbelt kul att då få chansen att ta tillbaka första platsen.Mitt bidrag till hösttävlingen är att jag skickar ner ett Broman&Dell Jerkspö just från Johan Broman. Skitfiske på Er.

Vi är nu 20 lag och jag har fyra lag som står på tur lista om något lag hoppar av. Grejen är den att jag gör detta idiellt och vet inte om jag får ihop allt med tävlingen själv. Men ska ta hjälp av mina två polare i mitt lag. Och ska se om de vill hjälpa mig. Om vi får allt att klaffa så kanske de 4 lag som står på tur oxå följer med. Ska försöka göra så gott ja kan.
Hopppas alla tar detta nu på ett bra sätt och att ni annmäler er till tävlingen i vår -08 oxå, då vi kommer kanske utöka tävlingen igen.. Nu har tävlingen vuxit från 9 lag till 24 lag plus att team Fishcraft som vann i våras inte kunde vara med och försvara sig.
Nåväl.. hoppas vi kommer få ett bra fiske.. Ha de bra.. Johan..

daylight
2007-10-10, 20:46
konstigt att sista anmälnings dag var idag o så får man inte vara med..
skit fiske på er..

Team black pearl
2007-10-11, 21:08
Hörde att det var fullbokat på fisketävlingen. Men skulle det hända att det blir någon plats över så står TEAM BLACK PEARL på trösklen å vill in.
Har i alla fall bokat en plats på läktaren. Snyft.

:ledsen:

pelle_jo
2007-10-12, 17:33
vad kommer det att bli för område denna gång?:cool2: :cheers: :cool2:

Tekky
2007-10-16, 04:33
vinden ser ut att bli unifär lika spännande som förra gången....
2-3 sek/m nordlig. sol med moln enligt aftonbladet väder nu....
alternativt 5-6 sek/ västnordväst beroende på vart man tittar....

Flosse
2007-10-16, 08:45
Aftonbladets väder är lika trovärdigt som en okvalificerad gissning... =)

Tekky
2007-10-16, 12:43
jepp jag vet=)

Ronnie87
2007-10-16, 18:42
Tja nya uppgifter vinden på lördag kommer inte ligga på nordlig utan västlig 2-5 m/s är utlovad molnig men det har väl aldrig varit dåligt =)

Tekky
2007-10-17, 05:14
brukar vara bättre fiske när det är soligt där ute....

Brunte
2007-10-17, 08:24
brukar vara bättre fiske när det är soligt där ute....

Blåsigt och muligt ska det vara!

traidmill
2007-10-17, 10:51
Blåsigt och muligt ska det vara!

Dra nåt gammalt över dig, i söndags va det både mulet och blåsigt, det var uselt fiske ändå! :D

Brunte
2007-10-17, 11:22
Dra nåt gammalt över dig, i söndags va det både mulet och blåsigt, det var uselt fiske ändå! :D

Fanns annat att skylla på i söndags!

Tekky
2007-10-17, 12:03
så många gånger jag har fiskat där ute så har ja märkt ganska tydligt att det är markant skillnad på molningt och soligt, kan stå och nöta bra många timmar utan ett skit o så fort de spricker upp så sätter de igång direkt...
tvärt imot de normala men så upplever jag det, vill även minnas att det konstaterades samma sak nere i gryts skärgård av nån lokalförmåga i nån fiske för alla för några år sedan.

Brunte
2007-10-17, 12:06
så många gånger jag har fiskat där ute så har ja märkt ganska tydligt att det är markant skillnad på molningt och soligt, kan stå och nöta bra många timmar utan ett skit o så fort de spricker upp så sätter de igång direkt...
tvärt imot de normala men så upplever jag det, vill även minnas att det konstaterades samma sak nere i gryts skärgård av nån lokalförmåga i nån fiske för alla för några år sedan.

Aja, det är väl olika. Vinden är viktigast!

LordBrotherX
2007-10-18, 18:43
Nåt som oroar mig är områdets storlek, jag tyckte det var trångt i våras men det kanske bara är jag det...

hursomhelst ska det bli skoj som tusan!

PikeLords satsar som vanligt på att slå som "underdogs" :highfive:

Tekky
2007-10-19, 17:38
Aja, det är väl olika. Vinden är viktigast!

helt rätt och riktigt:P

KG?
2007-10-19, 18:14
Nåt som oroar mig är områdets storlek, jag tyckte det var trångt i våras men det kanske bara är jag det...

hursomhelst ska det bli skoj som tusan!

PikeLords satsar som vanligt på att slå som "underdogs" :highfive:

Jag hoppas på lite större område nu? Kanske hela det utdelade sjökortet? (jag vet att jag inte skulle vara med, men jag dyker in som reserv hos honom som inte kan hålla i ett spö)

parkcape
2007-10-19, 19:20
vi kanske får större område. VI lagkapter bestämer det imorron, tydligen.
Alla hoppas nog på större område. SEE YOU ALL TOMORROW. Shit fiske

LordPike
2007-10-19, 20:20
Jag hoppas på lite större område nu? Kanske hela det utdelade sjökortet? (jag vet att jag inte skulle vara med, men jag dyker in som reserv hos honom som inte kan hålla i ett spö)

hehe, det var en syn för gudarna, största PO jag sett tror jag, sen om det sitter en sverigerulle och Pike Range i änden gör inte saken sämre!
:goodwork:

KG?
2007-10-19, 20:24
Förklara för en 40+ person vad en PO är? Borde inte vara nåt alltför positivt...

LordPike
2007-10-19, 20:42
Förklara för en 40+ person vad en PO är? Borde inte vara nåt alltför positivt...

professional overrun.

KG?
2007-10-19, 20:44
Aha, rätt logiskt. Trodde det var nån obegriplig internetförkortning för korkat beteende. Fast som regel brukar man ju inte tappa spöet i sjön när man får backslag...han hade ju inte ens ett tungt bete...hjälp mig att mobba honom imorgon.:)

Jenk
2007-10-19, 21:02
KG, du har stora skor att fylla. M@ och Fruktfinnen fiska ju grymt for CWC. Hur vagar du?

KG?
2007-10-19, 21:13
KG, du har stora skor att fylla. M@ och Fruktfinnen fiska ju grymt for CWC. Hur vagar du?

Jag fiskar inte för CWC, det här är en individuell tävling så jag skämmer bara ut mig själv...Men jag skulle faktiskt våga ställa upp i ett CWC-team trots deras insats på VC...men jag platsar helt enkelt inte...

gösar
2007-10-19, 22:41
dreamteam är tacklade och klara. he he.. det ska bli skoj!!!.

Team black pearl
2007-10-19, 23:37
Vi får hoppas på att lite proffsiga bilder kommer att läggas ut på fiskesnack ifrån tävlingen i morgon i stegeborg.
Alltid trevligt med fotografier på fina fångster och även fina båtar.

Lycka till grabbar....

Henrik Nordberg
2007-10-19, 23:40
Imorgon smäller det! Fasen vad kul det ska bli. Vi ses imorgon folks.

Shitefiske.

teambohr
2007-10-20, 17:08
Jahapp, en fin lördag i ett varmt ombonat hem har det varit för mig. Men jag är nyfiken! Vem står överst på tronen i S:t Anna's höstupplaga? Hoppas någon är lite pigg och orkar skriva idag....Peace!

Flosse
2007-10-20, 17:13
Jag har pratat med 2 av teamen, för dem har det gått dåligt, några snipor bara. Allmänt trögfiskat.

PikeArrows
2007-10-20, 20:38
Dagen kändes som den gjorde i våras. Sol och ingen vind, typiskt tänkte vi. Men de sista som överger oss är ju hoppet. Som "Willjam M" skulle ha sagt. Nå väl.

Jag kommer lägga upp ett "mothugget" resume med bilder och allt. Men först måste jag smälta detta och ta de soft några dagar.

Men resultatet blev som följer.

3 plats kom Team Mullefiskarna med en gädda på 88 cm.

2 plats kom Team Tekky med en gädda på 94 cm.

Och första platsen togs av Team Pikelord med en gädda på 96 cm.

Tycker att alla höll god min trotts dåligt fiske, men de är ju så. Väljer man ett datum i oktober redan i augusti hur fan ska man veta vad de är för väder då.. haha..

Så jag hoppas på bättre väder i vår, då tävlingen kommer igen.

Ha de bra alla och tack för en trevlig dag önskar Johan, Markus och Christian.

Henrik Nordberg
2007-10-20, 20:55
...och på femte plats kom Team Simpan med en pike på 85 friska centimetrar med undertecknad som fångstman.

Hatten av och ett stort tack till PikeArrows för en skitkul och väldigt välarrangerad tävling trots trögt fiske.

LordBrotherX
2007-10-20, 21:19
Hatten av, till alla tävlande Hälsar Team PikeLord

- en tävling likt denna kräver verkligen tur, då det finns många "vassa" fiskare med!

- Idag valde Fru fortuna, att göra nedslag i team PikeLords båt. (det gjorde hon ju iochförsig rätt i=) men det kunde lika gärna ha blivit någon annan!

En liten känga dock till alla "kända profiler" - mingla mer.

- Det betyder mycket för oss amatörer om någon "stor profil" snackar lite skit över en kaffe, diskuterar eller vad som helst..
----------------------
Hursomhelst :goodwork: Johan!

Fila till på detaljerna kring uppstart och liknande till vårens upplaga så blir det en ännu "vassare" tävling! :headbang:

Fishcraft
2007-10-20, 21:52
Stort grattis till PikeLords och som före detta mästare så ser jag fram emot att få jaga Er till våren då jag gärna är med.

- en tävling likt denna kräver verkligen tur, då det finns många "vassa" fiskare med!

- Idag valde Fru fortuna, att göra nedslag i team PikeLords båt. (det gjorde hon ju iochförsig rätt i=) men det kunde lika gärna ha blivit någon annan!

- Det betyder mycket för oss amatörer om någon "stor profil" snackar lite skit över en kaffe, diskuterar eller vad som helst..
----------------------

Fila till på detaljerna kring uppstart och liknande till vårens upplaga så blir det en ännu "vassare" tävling! :headbang:

Henrik Nordberg
2007-10-20, 22:12
Just ja, stort grattis till PikeLords. Grymt jobbat.

BBRF
2007-10-20, 22:18

----------------------

Nja, man får förstå att KG? inte var pigg nog att mingla runt med tanke på att han satt uppe halva natten...(För det var väl KG? Du menade med "stor profil?)

LordBrotherX
2007-10-21, 11:21
Nja, man får förstå att KG? inte var pigg nog att mingla runt med tanke på att han satt uppe halva natten...(För det var väl KG? Du menade med "stor profil?)

Ingen nämnd, ingen glömd. Det fanns fler "profiler".

Tycker bara som sagt att det kunde vara en mer avstressad stämning och lite mer grabbar "emellan stämning".

Men det kanske bara är vi i PikeLords som inte är vana att tävla.

Hursomhaver, en trevlig tävling! som PikeLords gärna är med i under våren också!

KG?
2007-10-21, 12:34
Ingen nämnd, ingen glömd. Det fanns fler "profiler".

Tycker bara som sagt att det kunde vara en mer avstressad stämning och lite mer grabbar "emellan stämning".

Men det kanske bara är vi i PikeLords som inte är vana att tävla.

Hursomhaver, en trevlig tävling! som PikeLords gärna är med i under våren också!

Stort grattis till vinnarna! Jag tror det har mindre med tur och mer att göra med en kombination av fiskeskicklighet, lokalkännedom och envishet!

Sen kan jag väl säga att jag är rätt usel på att "mingla", jag är betydligt bättre på att skriva en jävla massa på nätet än att gå runt och prata med folk jag inte känner "irl"...Men jag svarar på tilltal...:)

LordPike
2007-10-21, 13:35
tack johan för en riktigt trevlig tävling med bra uppslutning. synd på vädret bara, som i våras men vad gör man. kul att tävlingen har växt sen i våras med en riktigt bra uppslutning!!
gött mos!
skitfiske på er

Antevanten
2007-10-21, 13:54
Pjuhh....känns skönt att veta att fisket inte var det bästa i Slätbaken under gårdagen!!! Undertecknad + vänner har sedan Hösten -00 anordnat ett "fiskespektakel" (känns mindre bra att kalla det tävling då fiske ju är 90% kringupplevelser) en dag/vår/höst i Östgöta skärgårdsvatten. Oftast med utgång från Stegeborg.
Under gårdagen kände vi oss dock manade att byta till utgång från Valdemarsviken (datum bestämt sedan i våras). 5 team om 3 gubbar i vardera. Dagens största: 7,8 6,7 6,3 och vandringspriset går till Jonte. Annars många små snipor och svårt att avgöra betesval och spinnhastighet. Någon fiskade "bra" med snabba ytliga beten medan någon fiskade "bra" med lååååååångsamma djupa beten.
I höst hoppas vi vara tillbaka i Slätbaken.......skitfiske!
Andreas

PikeArrows
2007-10-21, 14:29
Pjuhh....känns skönt att veta att fisket inte var det bästa i Slätbaken under gårdagen!!! Undertecknad + vänner har sedan Hösten -00 anordnat ett "fiskespektakel" (känns mindre bra att kalla det tävling då fiske ju är 90% kringupplevelser) en dag/vår/höst i Östgöta skärgårdsvatten. Oftast med utgång från Stegeborg.
Under gårdagen kände vi oss dock manade att byta till utgång från Valdemarsviken (datum bestämt sedan i våras). 5 team om 3 gubbar i vardera. Dagens största: 7,8 6,7 6,3 och vandringspriset går till Jonte. Annars många små snipor och svårt att avgöra betesval och spinnhastighet. Någon fiskade "bra" med snabba ytliga beten medan någon fiskade "bra" med lååååååångsamma djupa beten.
Andreas

Dissa något som har växt från att ha varit en dröm till något som kan bli hur stort som hälst. Men du får väl se upp till våren då vi kommer ta till "slätbaken" som fiske område. Nu har vi inte ens fiskat i detta område. Så jag vet inte vad du yrar om. Om du är avis på att jag har styrt till något stort. Så kan du ju höra av dig till mig mitt nummer finns med på sidan.

Så kanske vi kan komma överens om någon lösning, haha..

Skit fiske på er. JOhan.....

Antevanten
2007-10-21, 15:07
Nej, nej nej.....och ber om ursäkt.....missförstå mig rätt.....(förmodligen klantigt formulerat av mig). Du vet....gårdagen var en nagelbitare in i det sista och man tänker liksom att "gräset är grönare på andra sidan" alternativt "här är där man är och där är där man inte är".
För övrigt funderar vi på att byta metod och reglemente till våren.....inspirerade av detta reportage:
http://www.youtube.com/watch?v=nL49KJXxYVM
No hard feelings!!
Andreas

LordBrotherX
2007-10-21, 15:24
Andreas

Om det inte var menar som "diss" var det onekligen klantigt skrivet..

såg ut som början på en :catfight:

hursomehelst verkar det ju löst sig..

min fråga blir dock, vad hade det inlägget med St:anna Open att göra? :winner:

Old Firehand
2007-10-21, 17:09
professional overrun.

Hej LordPike;"Professional Overrun" fick jag lära mig namnet på i Leech Lake, Minnesota hösten 1982 av den välkände muskieguiden Don Purch. Jag satte i all kraft och accelererade iväg ett av mina berömda 0-meterskast rakt ner i vattnet med spötoppen och 7000-rullen den, den, den..... Saidawobblern satt med två krokspetsar begravda i ankarlinan! Professional Overrun" upplyste Don Purch! Den dagen fick jag ett nytt namn på mina sedan 1952 välkända "skatbon"!

Igår var vi nere i Vänern för att trolla lax. Gäddorna var helt vansinniga och högg våra trollingwobbler var tjugonde minut. Gissa om man blir stressad när man kör med tio laxspön och en 13-kilosgädda nyper en laxwobbler och sedan kryssar fram och tillbaka mellan de andra nio wobblerna bakom båten. Vid sådana här tillfällen är det bra att ha gott om wobbler och några 0,40 mm bulkspolar lina som extrautrustning i båten.
När jag fiskar lax och öring då får jag alltför ofta gädda eller gös. Har man åkt 80 mil tur och retur till Vänern för att fiska lax, då vill man inte att gäddorna ska hugga.
Var sak på sin plats sa gumman när hon lade ner skridskorna i frysboxen!
Old Firehand

LordBrotherX
2007-10-21, 23:54
Klockrent att bli tilldelad historien om PO, :popcorn:

PO är ett uttryck som flitigt används i PikeLords båt, då jag har för ovana att hela tiden trimma kastbromsen till det yttersta, inte alltid med ett gott resultat..:oj:

KUL!!:goodwork:

Brunte
2007-10-22, 08:18
Grattis till Pikelords. Var det någon som blev överraskad?
Själv valde jag onekligen en bra dag att genomföra årets första "blankning"
Aja, karpmetarn har trimmat jerkgrejorna och halade upp en 86,3 cm-are. Vart hamnade vi på den?

Henrik Nordberg
2007-10-22, 08:25
Brunte: Ni lär väl ha hamnat på en hedrande 4e plats. Vem var det som lyckades få er fisk?

Brunte
2007-10-22, 08:56
Brunte: Ni lär väl ha hamnat på en hedrande 4e plats. Vem var det som lyckades få er fisk?

Då försvarade vi vår plats från i våras, mao.
Richtermo klippte den efter 1 timmes fiske.

parkcape
2007-10-22, 19:37
Tack för en väldigt bra annordnad tävling. Jävligt trevligt. Hoppas den växer ännu mer till våren! Grattis till det segrande laget. Vi ses i vår.....

richtermo
2007-10-25, 11:12
Då försvarade vi vår plats från i våras, mao.
Richtermo klippte den efter 1 timmes fiske.

Karpmetar´n fick försvara gorilla-hedern =)

Brunte
2007-10-25, 12:01
Karpmetar´n fick försvara gorilla-hedern =)

Så är det när man får stå i fören på båten!

Vi tävlar som ett lag och vi missar pallen som ett lag!

richtermo
2007-10-25, 12:27
Så är det när man får stå i fören på båten!

Vi tävlar som ett lag och vi missar pallen som ett lag!

Hell Gorilla =)

LordBrotherX
2007-10-27, 14:56
När dyker tävlingsbilderna upp på FS??

Vore skoj att se några heta pics..

:popcorn:

PikeArrows
2007-10-27, 17:30
När dyker tävlingsbilderna upp på FS??

Vore skoj att se några heta pics..

:popcorn:

Hej alla.. Jag hoppas att ni kan ha överseende med att de dröjer lite med bilder och ett fint "mothugget" här på sidan. Jag har haft en fuktskada i min lägenhet och måste flytta runt på en massa saker. SÅ jag pallar inte att hålla på med de just nu. Sen håller jag på att sätta upp ett kök i min lägenhet oxå så jag har fan inte tid. Hoppas att ni som vill se bilder och se era namn med att ni har överseende med detta lilla problem.

Mvh Johan med vatten upp till örona...:cheers:

Tekky
2007-10-29, 19:18
såg att nån filmade team finns aka bottenpluggs lilla insident med båten kommer den på youtube snart?=)

Brunte
2008-01-07, 13:10
Hej alla.. Jag hoppas att ni kan ha överseende med att de dröjer lite med bilder och ett fint "mothugget" här på sidan. Jag har haft en fuktskada i min lägenhet och måste flytta runt på en massa saker. SÅ jag pallar inte att hålla på med de just nu. Sen håller jag på att sätta upp ett kök i min lägenhet oxå så jag har fan inte tid. Hoppas att ni som vill se bilder och se era namn med att ni har överseende med detta lilla problem.

Mvh Johan med vatten upp till örona...:cheers:

Nu måste du väl ändå ha fixat till fuktskadan?! :popcorn:

Brunte
2008-01-07, 14:15
hehe, det var en syn för gudarna, största PO jag sett tror jag, sen om det sitter en sverigerulle och Pike Range i änden gör inte saken sämre!
:goodwork:

Jag har fått äran att se en liknande händelse live, obetalbart!

LordPike
2008-01-07, 15:32
du med?!?!

Brunte
2008-01-07, 15:34
du med?!?!

Visst vettu, Richtermo bjöd på den delikatessen i November!

LordPike
2008-01-07, 15:39
Visst vettu, Richtermo bjöd på den delikatessen i November!

det är alltid lika gott.
har hört lite lösa rykten om ett försenat mothugg som är på upphällningen nu från okända källor,

Brunte
2008-01-07, 15:45
det är alltid lika gott.
har hört lite lösa rykten om ett försenat mothugg som är på upphällningen nu från okända källor,

Jupp, blicken han bjöd på innan han plockade upp linan och halade in spöet var att dö för.
Mothugg är gott.

LordBrotherX
2008-01-09, 16:00
AFT säger jag, inte en dag för tidigt! :cheers:

(AFT =about fucking time)