Visa fullständig version : GTM40 instruktionsbok
Jag har en GTM40 djup- och temperaturmätare som jag precis bytt batteri i och nu visar skärmen bara "CAL" . Instruktionsboken är givetvis i pappersåtervinningen sedan en massa år tillbaks... Någon som har en instruktionsbok att kika i? Eller tips på var man kan ladda ner en? Eller vem som är återförsäljare?
Flodebanan
2008-08-06, 12:39
Jag har en GTM40 djup- och temperaturmätare som jag precis bytt batteri i och nu visar skärmen bara "CAL" . Instruktionsboken är givetvis i pappersåtervinningen sedan en massa år tillbaks... Någon som har en instruktionsbok att kika i? Eller tips på var man kan ladda ner en? Eller vem som är återförsäljare?
"After pressing (less then 1s) the button 7 briefly CAL and then 0.0m are displayed the depht gauge is ready for operation"
Det enda vettiga jag kunde utläsa i min "instruktionsbok". Testar jag att plocka ut och sätta i batteriet gör den precis som när den startar, går automatiskt förbi CAL. Är du säker på att du har rätt batteri?
Ang. batteri så är jag 99% säker på att det är rätt. Har den i båten just nu så jag kan iofs inte dubbelkolla för tillfället men ska göra det så snart jag kan. Smart som jag är så har jag dessutom kastat det uttjänta batteriet i samband med att jag köpte nytt :-( Vad är det för batteri i din?
Edit: Hittade det förra batteriet: 3V CR2032. Återstår att jämföra med det som sitter i termometern nu.
Känner du till vilket maxdjup enheten klarar utan att ta skada?
Du bör inte gå djupare än 100fot! ganska säker på att den inte är godkänd för mer.
Googla "Depth raider" ett bättre alt på sikt finns även i metrisk version celcius osv lycka till
OK, 100 fot - tack för infon.
Jag känner till Depth Raidern mer än väl. GTMen används främst i små vatten från små båtar där jag inte har riggarna monterade...