Visa fullständig version : Fiske i Saltströmmen
Hejsan alla ..
Jag var uppe i Saltströmmen i maj förra året med Hasse på Wollmars och fiskade .
Resultatet var inget att klaga på , mycket fisk fick vi men jag fick inte den där riktigt stora så nu är det en resa till på G i maj .
Nu ska vi köra mer riktat fiske på stor torsk och kveite ...(tappade en förra året ).
Vi åkte runt och letade efter bra platser och hittade väl en del men ....
Så min fråga är ...någon som har några bra tips om platser där uppe ????
Vi ska ligga på Artic Seasport .
Hör gärna av er .....
Mvh...
Cisco Kid
2004-01-16, 12:42
Har du kollat Carlo´s sajt : http://havsfiske.wasa.net/ ? Det enda konkreta tips jag har på rak arm är att passa på den korta stund du har på dig att meta på sej (givetvis död enligt Norska regler ;o) ) rakt under bron i strömvändningen. Du hinner väl fiska 15-20 minuter där.....
Hej..
Jag har snackat lite med Carlo och han har många tips som jag testat men det är många år sen han var uppe i saltströmmen .
Men det blir nog som du säger att man får köra i mitten under vändningen och utsidan på utström och insidan på inström .
Ska testa med stor shadjigg i strömmen och även mete med sej och sill om det finns ....
Kveiten tar vi längre in i skjerstadsfjorden..........
Cisco Kid
2004-01-16, 13:22
Jag kan kolla hemma, jag ska ha lite mer tips från en annan kille som varit där mycket... Vi hade ingen framgång i Skjerstadsfjorden. Har bara varit i Strauma en gång, men det var en uppevelse tycker jag...enorm natur ! Har du testat det andra, mindre sundet ngt ?
Martin_G
2004-01-16, 14:23
Cisco Kid: Metade du sej för att få betesfisk till gäddmete? Tänkte på din signature, den är fin :)
/Martin
Cisco Kid
2004-01-16, 14:25
Jag skulle gärna ha ett gäng sejar i 2hg´s-klassen för ismetet ! :headbang:
Vi var där uppe förra året i Saltströmmen och hade riktigt bra fiske efter torsk och hälleflundra. Vi vet av tre riktigt bra ställen för torsk och hälle. Det var alltid stor fisk på de tre platserna vi hittade. Vi ska även dit i Maj i år, 23-30 och vi ska oxå bo på Arctic Seasport. Oxå pratat med mycket folk som fiskat där MÅNGA år så vi vet av många ställen som är kanon om du vill ha mycket och stor fisk...
Nu skrämde du minsann liv i en färskk tråd :)